Zkus si sehnat od lakýrníka lakýrnický brusný papír, mají myslím hrubost 1500, 1800 nebo ještě vyšší (z hlavy to nevím, já je vždycky nafasuji), jemně pod vodou zabrousit škrábu kruhovými pohyby a potom rozleštit leštící pastou (používám bílou, je ještě šedá) já na to používám "beránka" tj. kotouček z ovčí vlny, to se dá taky sehnat, ale půjde to rozleštit i hadrem, např. kusem flanelové košile...
Neboj, jde to celkem snadno, již jsem mockrát rozleštil škrábance jak na motorce, tak na mých horských kolech...Né nadarmo mi říkají kamarádi "Leštič"... prý více leštím, než jezdím...ale to není pravda, mám zkrátka rád, když bike nebo motorkapořád vypadají jako nové...
Jen nesmí být škrába moc hluboká... jak je to pod barvu až do plniče, tak už s tím neuděláš nic... max. když to není metalíza, tak lakovou tužkou zalakovat a potom zkusit rozleštit.
Tak snad jsem Ti troošku pomohl...
edit: papír, pastu, beránka - to vše mám od firmy 3M, tak zkus zapátrat, ale nejlepší je poprosit nějakého lakýru, jeden brusný papír, trocha pasty a jeden beránek bude moci jistě postrádat...
Kdybys jel okolo, tak bych Ti to mohl pomoci odstranit, nebo Ti to vše dát, mám to v garáži...
Upravil Geralt dne 14.08.2008 21:44
KTM 1190 Adventure R
Jesli ho nemáš až na kov tak tempo pasta. Nebo silichrom, s tím ale opatrněji nebo poškrábe vše okolo.
Pokud je to hluboké tak si nechat namíchat decku barvy a co nejmenším štětečkem to zatáhnout. Ale to většinou nevyjde tak je snad lepší tam nechat ten škrábanec.
Jestli je pod tím už vidět barva, tak to můžeš zatřít sám stejnou barvou.
Půjde to vidět, ale nebude to tolik svítit jako teď.
Pokud bys chtěl, aby to nešlo poznat tak to dej lakýrníkovi.
Když už jsi až na plniči, tak nějaké leštění atd. nemá smysl.
škrábance na motorce neřeším,pokud nehrozí koroze.... na fotkách to není vidět a každý škrábanec je památka na nějaké hrdinství nebo cestu.... na cestovním enduru se při cestování prakticky bydlí a proto musí mít tu správnou patinu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Nejnovější metoda: Obkroužit škrábanec nesmazatelným fixem, nejlépe velice výrazné barvy z obvodu kruhu příp. elipsy vyvést šipku, k šipce napsat datum, hodinu a místo, kde se událost se škrábancem stala, dá se uvést i jméno spolujezdce a další detaily např. POI a máš památku jak píše Hrabe X (jako malovanou).
peet napsal:
Nejnovější metoda: Obkroužit škrábanec nesmazatelným fixem, nejlépe velice výrazné barvy z obvodu kruhu příp. elipsy vyvést šipku, k šipce napsat datum, hodinu a místo, kde se událost se škrábancem stala, dá se uvést i jméno spolujezdce a další detaily např. POI a máš památku jak píše Hrabe X (jako malovanou).
Doporučují 4 z 5ti sklerotiků
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
přesně...každejch 100-200tis km dáš komplet novej lak a je to ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /