na 12GS 07 mi hazi zadni kolo, ale kolo je na vyvazovacce v pohode.
Kdyz ho sundam, tak je videt, ze hazi i kotouc, tak to vypada ze je krivej ten unasec, co drzi kolo i kotouc. Setkal se s tim uz nekdo? Jak jste to resili?
A není to spíš mrtvými ložisky v rozvodovce? Co vůle v uložení? Samo se ta osa neohne, to by musela být nějaká rána na kolo.
Upravil TomVS dne 13.11.2013 16:01
Sundej kolo a změř "hodinkama (úchylkoměrem)" "házení" hřídele na jejím konci a "házení" unašeče. Nebo to rozdělej, a dej celou hřídel soustružníkovi na změření - to je nejpřesnější. Může být "koplý" jak unašeč, tak celá hřídel (setkal jsem se s obojím) - když to bude hřídel, tak to můžeš rovnou vyhodit. Když to bude unašeč, tak v případě, že to bude hodně, tak můžeš koupit nový. Když bude unašeč "koplej jen lehce (tak max. 0,1 - 0,15mm), tak jsem ho nachal "líznout" na soustruhu (jak dosedací stranu kola, tak kotouče) a dodnes je na té motorce vše OK. http://tonda1200....lna/#5.jpg http://tonda1200....lna/#6.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Michal21 napsal:
ty vo-e z ceho ty dvanactky vyrabej? ja po ni vzdycky zacnu koukat a pak kdyz si prectu neco takovyho tak zjistim, ze 11ka asi bude naveky doma.
Petr GS - to, co jsem řešil několikrát já (jak ohnuté unašeče, tak hřídele) bylo zapříčiněno "vymetením" nějaké hlubší, ostré díry v silnici ve větší rychlosti. Takový ten případ, kdy ti tam to kolo dá se říct padne a "cvakneš" ho o hranu té díry. Dost často se u toho narazil i ráfek. Teď mám v dílně zadní převod od jednoho člena tady z fóra - zadní kolo háže cca 5-6mm (ráfek je lehce koplej). Ještě jsem se k rozdělání nedostal, ale podle toho jak to šmajdá to vypadá taky na hřídel. Vymetl prý velkou díru - předkem ji ještě vyhnul, ale zadní kolo to schytalo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda - no právě, souhlasím, to si dovedu představit, že vymeteš takovou díru, že zničíš pneu nebo ráfek a případně až tohle. O tom by ale Jipo musel vědět a nebo to už tak musel koupit.
tonda - trosku offtopic mozno sa mu leda tak podarilo predok odlahcit (pridal plyn) nie? neviem si dost dobre predstavit ze vo vacsej rychlosti urobis manever kedy sa diere prednym kolesom vyhnes a zadnym nie
live fast, die young be wild, have fun
Sada hřídelí (hřídel s pastorkem + hřídel s talířovým kolem) se ještě tak cca 3-4 roky zpět dala koupit (stávalo to cca 15000Kč). Pak BMW tuto položku zrušilo. Někdy se podaří koupit starší rozvodovku, která má vysypaná ložiska - takové jsou nejlevnější (když se nějaká na e-bay objeví, tak se kolikrát prodá třeba za 1000Kč). Když si ji potom celou zrepasuješ (komplet nová gufera a ložiska), tak máš za cenu materiálu "nový" koncový převod. Nebo potom koupit nějakou "zdravou" jetou - a doufat , že nějakou dobu ložiska vydrží. Samotnou "holou" sadu starších hřídelí kupovat obezřetně - hřídele musí být opravdu "zdravé". Nesmí být zničené průměry pod ložisky a gufery (jde to opravit, ale něco to stojí - http://tonda1200....hridel.jpg , http://tonda1200....hridel.jpg ), musí být samozřejmě rovné a nesmí být zničené drážkování pro osazení unašeče (občas ten unašeč někdo sundává neohřátý, a pak zničí jak unašeč, tak hřídel).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...