Ahoj Všem, Chtěl bych se zeptat na funkci ABS. Mám 1150 Gs, rok 2003. V sobotu jsem se byl vyvětrat a při dobržďování do křižovatky jsem brzdil v asi 3m dlouhé porci štěrku. Motorka štěrk přejela skoro bez brždění a vjel jsem asi metr do křižovatky. Mám pocit že ABS zasahuje až moc. Od zadního kola jsem neslyšel ani náznak nějakého brždění. Na ideálním povrchu to brzdí naprosto bez chyb. Co by to mohlo být?
To jsou právě ty situace, kdy podle mého názoru to řidič bez ABS zvládne líp, pokud teda tam ten štěrk včas vidí.
Ta ABS je u motorky logicky strašně citlivá.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Já to trochu srovnával s autem. Je mi jasný, že ABS nemá pustit kolo do smyku, ale u auta je znát přerušované přibržďování, Na moto to prostě byl pocit jako když to vůbec nebrzdí.
MarekGS napsal:
Já to trochu srovnával s autem. Je mi jasný, že ABS nemá pustit kolo do smyku, ale u auta je znát přerušované přibržďování, Na moto to prostě byl pocit jako když to vůbec nebrzdí.
keby brzdilo, tak by to dopadlo asi horsie Ja som si urobil vypinac tu podla navodu co je na fore, ale nerobil som si to cez rele. Vypnem, zapnem kedy sa mi chce
je pravda že ve srovnání ABS u 650 je více citelné - výraznější kopání do prstů nebo do nohy - jakoby lepší čitelnost a odezva než u 1150. Asi to bude tou váhou stroje.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Ani ne váhou stroje, ale generací ABS. U posledního modelu, myslím že od Bosche pro KTM, vyvinuli ABS, který dokáže zabrzdit motorku v plným náklonu!!! Kluci co to testovali, z toho byli úplně vydřený. Říkali, že nejhorší bylo překonat pud sebezáchovy a ve chvíli, kdy stupačkou brousili asfalt, vzít na krev za brzdu a nepos..t se z toho. No strašnej mazec. Jo to je pokrok!