Zdar,
tady se tom často píše a mnoho z nás prohlašuje s naprostou samozřejmostí, že to existuje.
Jde mi o rozdílné koncovky pro „Y“ a pro kat.
Jak lze tedy rozeznat výfukovou koncovku ZA „Y“ SVOD od té ZA KATALIZÁTOR?
Přklad:
Držím v ruce Remus neznámého původu (třeba v bazaru nebo na inzerát) co mám sledovat?
Nějaké číslo nebo znak na homologační ražbě, nebo koukat do tlumiče, jestli je nebo není přímo průchozí… rozumíte mi, nějak se lišit musí a nikdo tady nikdy nenapsal, jak to poznat.
Novej napsal:
no já si do teď myslel že katalizátor je ta baňka těsně před vstupem do koncovky
však je...a co to mění na dotazu?
Koncovky výfuku jsou buď za svody s katalizátorem,nebo za otevřený svody bez katalizátoru.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jde mi o to, udělat tady v tom jasno, většina z nás si je vědoma, že je rozdíl v kat-nekat, ale jde **** o výrazně rozdílnou konstrukci koncovky, to musí být někde snad „vidět“
Také mi není úplně jasný výraz „Slip-On koncovka“
Ano, je to koncovka na původní potrubí. Je ale jisé, že se jedná o koncovku vyloženě nevhodnou pro otevřené svody, nebo je tím myšlen způsob uchycení, příruba, prostě „instantní“ montáž kus za kus? Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Dobře Štěpáne...tak u Remusů je to v katalogu jasný, dělí se na Slip-On a Slip-On bez katu a bez tlumivky.
Takže podle toho zřejmě znamená Slip-On snadná montáž BEZ ÚPRAV.
nForger napsal:
Před časem to psal TomášTT, jde to poznat podle čísla vyraženého na výfuku. Ale jaká čísla to konrétně jsou netuším a nechce se mi to hledat
TomasTT napsal(a):
Vodítko jsou první písmena vyražený na koncovce:
TW1 : slipon pro svod s katalyzátorem
RV3 nebo HC1: svod bez katalyzátoru
RV1 nevím
nForger napsal:
Před časem to psal TomášTT, jde to poznat podle čísla vyraženého na výfuku. Ale jaká čísla to konrétně jsou netuším a nechce se mi to hledat
TomasTT napsal(a):
Vodítko jsou první písmena vyražený na koncovce:
TW1 : slipon pro svod s katalyzátorem
RV3 nebo HC1: svod bez katalyzátoru
RV1 nevím
nForger napsal:
Před časem to psal TomášTT, jde to poznat podle čísla vyraženého na výfuku. Ale jaká čísla to konrétně jsou netuším a nechce se mi to hledat
TomasTT napsal(a):
Vodítko jsou první písmena vyražený na koncovce:
TW1 : slipon pro svod s katalyzátorem
RV3 nebo HC1: svod bez katalyzátoru
RV1 nevím
Tak sem se byl mrknout co mám já na koncovce Remus co jsem ji koupil od 100Buba a kujva mám tam RV1 takže mám koncovku určenou pro co? Mám ji za katem a nějak nepociťuju že by to jelo líp nebo hůř...dokonce zvuk bez tlumivky je stejnej jak s origo výfukem. Je to stejnej průšvih mít koncovku určenou na svody bez katu za katem nebo je to jen průšvih u koncovky pro kat když se dá na svody bez katu?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
potom co znamená RV1 jsem se kdysi pidil, prý je to koncovka určena za kat, nebo ysvod... nevim co si o tom myslet, jestli je to třeba univerzální reseni... nevim, tohle jsem kdysi zjistil.
Saturnin napsal:
potom co znamená RV1 jsem se kdysi pidil, prý je to koncovka určena za kat, nebo ysvod... nevim co si o tom myslet, jestli je to třeba univerzální reseni... nevim, tohle jsem kdysi zjistil.
Podle mě,čistě logicky...už tak je mezi těma koncovkama úplně minimální rozdíl,co se týče změny průběhu výkonu a krouťáku(myslím vždycky u té samé značky,ne u železářství creptus vs akrap),že kdyby bylo nějaký univerzální řešení,tak se ani jiný nedělá...a nebo je to celý jenom blamáž a je jedno,kterej typ dáš za kterej svod ...to bych byl ale velice zklamán Pořád tak nějak věřím v to,že je to velká alchymie a nemůže to dělat kdejakej instalatér
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No když se nad tim zamyslim já, tak mě napadá, že rozdíl mezi koncovkou za KAT a koncovkou na svody bez KAT bude hlavně v tlumící výplní tlumiče. Určitě totiž u výfukovýho systému bez KAT dochází k vyššímu zahřátí tlumiče a je tam jiný (vyšší) tlak a tak by tam měla být jiná k tomu určená výplň (jinak se to rychlejš vypálí a vylítá ven). Takže jediný jak to poznat je opravdu nějaký označení a lépe info přímo u výrobce.
Myslim, že pohledem dovnitř se to rozeznat nedá a vynitřní průměr tlumiče bude stejnej (možná tam bude o pár děr v trubce tlumiče víc nebo míň), největší alchimie sportovních výfuků spočívá hlavně právě v tý výplni.
Je to jenom muj názor podloženej seslkym rozumem, nikdy sem to nestudoval.
Edit: jinak sem se právě dočet, že např. RP doporučuje vyměnit výplň u výfuků s KAT po 10ti tis kilometrech a po první výměně dle stavu doporučí další interval výměny. Je pravda, že některý neudržovaný sportovní vejfuky maj na sobe vypálený místo a to je známky chybějící nebo narušený výplně.
Upravil Macek01 dne 28.03.2014 17:30
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Já bych z toho nedělal vědu,třeba R.P.tuning,který si myslím sou plně srovnatelný s těma akrapama to dělával dřív tak,že byl jeden výfuk na motorky okolo 600ccm a druhej na litry,lišilo se to průměrama trubek,jinak konstrukce stejná. Venkovní tvar obalu byl jen o vzhledu. Ta ohromná věda,která kolem toho byla,byla jen v tom,že se to lišilo pro každou motorku způsobem uchycení a vymrčeností zadavatele co se dizajnu týče. Takže byla stejná koncovka pro litrovou cbr,stejně jako pro R1čku. Když si prohlídnete remusa pro baworáka a třeba pro nějakýho japonca podobnýho objemu,tak se taky budou lišit systémem montáže a pajšl bude totožnej. Vím že se věčinou dělala verze těžká,srovnatelná s origo,stejně tichá,bez možnosti vytažení tlumítka a pak verze sportovní,kde se jedná vo pruchozí rouru s možností utišení tlumítkem.
Nějaký "ladění" na míru se bude týkat asi jen svodů.
Pánové dík za názory.
Když to zrekapitulujeme, víme že:
1. alespoň u Remusů, pojem SlipOn neznamená rozlišení mezi koncovkou na KAT nebo koncovkou na trouby bez katu (viz. jejich katalog)
2. jak napsal Macek01, že rozdíl je podle jeho názoru pouze v kvalitě výplně s ohledem na propálení při vysoké teplotě nebrzděných spalin při použití na „Y“ bez KATU. To se mi nezdá, nevím, proč by výrobce nenacpal kvalitní výplň do všech koncovek. Leda že by mělo vliv na charakteristiku koncovky taky množství vaty, no nevím, to bych spíš řekl, že když už, tak velikost koncovky samotné (ty výfuky vypadají rozměrově stejné)
3. Vikec podle mě velice správně píše, že výkon se „vaří“ spíš ve svodech, viz sběrná potrubí závodních aut.
4. to značení od Tomáše, jak sem dal majklbiker, je fajn, ale pokud je jen Remusí a není to standardní kód v homologační raznici pro všechny motokoncovky, potenciálnímu kupci bazarovýho výfuku nepomůže. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Máro a já bych s tebou v bodě 2 nesouhlasil. Přijde mi třeba logické, že tam kde není třeba až tak vysoceodolná vata (koncovky za kat), tak že ji výrobce dává levnější na menší odolnost. Při počtu několika stovek tisíc kusů výfukových koncovek ti levnější vata udělá pěknej balík a to ale neznamená, že by ta vata nebyla kvalitní....jen je prostě mín odolná teplotně, jelikož to není třeba aby odolávala stejně jako vata do koncovky bez katu.
Upravil LukyGs dne 28.03.2014 19:22
http://www.zednic... http://luky2.rajc...