Ahoj, vyměnil jsem starý typ šponováku rozvodového řetězu na levé straně za nový a po ujetí několika set km se z levé části začlo ozývat občasné klepání. Po opětovném vyndání nového šponováku jsem zjistil, že nejde vůbec zmáčkonout, nechal jsem ho přes noc postavenej vzhůru nohama a vytekl z něho olej a začal zas fungovat. Po zpětné montáži to zas vydrželo jen chvíli, pak to začlo klepat a šponovák zas "natlakovanej" olejem a nešel vůbec zmáčknout.. Jedná se o chybný kus? - je to na reklamaci?
marhan napsal:
Ahoj, vyměnil jsem starý typ šponováku rozvodového řetězu na levé straně za nový a po ujetí několika set km se z levé části začlo ozývat občasné klepání. Po opětovném vyndání nového šponováku jsem zjistil, že nejde vůbec zmáčkonout, nechal jsem ho přes noc postavenej vzhůru nohama a vytekl z něho olej a začal zas fungovat. Po zpětné montáži to zas vydrželo jen chvíli, pak to začlo klepat a šponovák zas "natlakovanej" olejem a nešel vůbec zmáčknout.. Jedná se o chybný kus? - je to na reklamaci?
Dík
Není to tak dávno, co jsem ho montoval, a před montáží naplnil olejem. Měl jsem pak také velký problém ho zmáčknout, takže bych řekl, že to je účel. Pro montáž jsem ho musel rozebrat a osadit napřed samotný píst, a pak až váleček (tělo se závitem). Zkus ho tedy roztáhnout, vypláchni z něj olej a zkus, jestli chodí váleček v pístku a péruje díky síle vlastní pružijnky ve stavu bez oleje. Chodí to suvně, tedy poměrně ztuha. Cvakání z levé strany může být způsobené ledasčím..
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Bez toho oleje jde zamáčknout celý pístek, když byl ale nový, tak po zamačknutí prsty a následném puštění pístů se vytvořil určitej podtlak (nevim jestli to souvisí z tou kuličkou uvnitř) a vyjížděl jen postupně.. Teď se pístek (když je bez oleje) volně pohybuje a odpor tvoří jen pružinka. A když byl šponovák novej, tak nic neklepalo..
Fsak v hydraulickym sponovaku je ten olej na to abi nesel zmacknout...jinak by ti tam ten retez lital. Mechanicky sponovak taky nezmacknes tam sou zase zubi, musi se povolit sroubovakem z druhe strany...
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Fsak v hydraulickym sponovaku je ten olej na to abi nesel zmacknout...jinak by ti tam ten retez lital. Mechanicky sponovak taky nezmacknes tam sou zase zubi, musi se povolit sroubovakem z druhe strany...
Jasne, jen min prijde divny, ze pokud je zalitej olejem, tak ma max. dylku a nezmacknu ho vsi silou ani o milimetr, takze je to nasponovany na max... to tam muze bejt natvrdo valecek bez pruziciho pistku, ten olej mi tam proste nehraje..
Upravil marhan dne 28.07.2014 17:16
Já také měnil špónovák ...200 km super a teď začíná něco poklepávat. Vytahaný řetěz v 60 tisících? To vydrží tak málo? Nevím. Já už to klepat asi nechám, pořád je to lepší jako před výměnou.
V kolika km se šponovák a případně rozvodový řetězy třeba i preventivně mění na 1100GS?
Nerad bych něco zanedbal, ale nic neklepe, tak jezdím a neřeším (moto má 125tis km).
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To ze nejde ten pistek zmacknout je prave ucel toho noveho typu,je tam zpetny ventilek ktery nedovoli aby ten olej utekl.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
liborGS napsal:
Já také měnil špónovák ...200 km super a teď začíná něco poklepávat. Vytahaný řetěz v 60 tisících? To vydrží tak málo? Nevím. Já už to klepat asi nechám, pořád je to lepší jako před výměnou.
Já mám lehce přes 40.. Podařilo se mi sehnat jiný na vyzkoušení, tak uvidim..
Hrabe_X napsal:
V kolika km se šponovák a případně rozvodový řetězy třeba i preventivně mění na 1100GS?
Nerad bych něco zanedbal, ale nic neklepe, tak jezdím a neřeším (moto má 125tis km).
Co jsem se zde kdysi docetl, rozvodak je na 1100+1150 dozivotni. Jeho vymena se povazuje jako zavada.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Podle manuálu je na rozvodech tolerance 4°, takže se s vytaháním celkem počítá. Vyrobil jsem si zjara štelovatelné rozvodové kolo, doladil jsem rysky na vačkách přesně na horní úvrať a můžu vás uklidnit, proti předchozímu stavu se na chodu motoru nic znatelného nezměnilo . Jestli nehrozí přetržení - neřešit, jezdit!
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Pri kolko km ste sponovak menili? Preventivne alebo to chrastilo aj inokedy ako prvu sekundu po nastartovani? Mam 92 000 a rozmyslam nad vymenou, ale uz rovno aj s klzakmi, len chcem vediet, ci mam este kopu casu alebo by uz bolo dobre to spravit