zajimalo by me, zda tady nekdo ma vyreseny hlavni svetlomet prez rele. Hledal jsem, ale vzdy se tady diskutovalo jen o pridavnych svetlech.
Premylsim ze bych to poslal prez rele, nasel jsem par navodu, je to dost primocare, takze v realizaci zadny problem nevidim, ale zajimali by me prakticke zkusenosti.
Taky jsem nasel "sadu" http://www.ebay.d...418666b191, je to na auto, takze 2xH4, jednu nezapojim a je to v klidu, jen nevim zda se mi to ke svetlu nacpe. Nemate to nahodou nekdo?
Ni nenuti ale zima za rohem a cetl jsem dost o tom ze vypinac svetel to dost omezuje a na zarovku se dostane kolem desiti, jedenacti voltu... pry to pak sviti lip. Takze asi posedlost ladenim je moje pohnutka
radovant napsal:
Advrider, treba. Jde o to ze ten vypinac proste ma odpor, takze pri zapojeni prez rele jej pouzijes jen na sepnuti rele...
Je fakt, že na ten halogen nějaký ampéry tečou, třeba to u 11tek starší konstrukce vypínačů, může něco dělat, když to někdo někde řešil, ajestli ještě i měřil, tak to třeba může být znát. Opotřebování, oxidace, třeba i zmenšení styč.ploch, čert ví, chtělo by to vidět, preventivně rozdělat a číhnout a ošetřit vet-protect. Nebo, když se budeš nudit, tak si to zapoj přes relé vedle nanečisto zda uvidíš rozdíl. Plus lepší H4 Osram Night Breaker Unlimited http://www.autola...tolamp.jpg
Jirka: jasne, ja jsem nechtel nic strihat. Je to o dvou paticich h4, dvou relatkach a par metrech kabelu, proste tak abych to mohl vratit zpatky. Mozna idelam 'sadu', bude to bratre investice do desiti eur a pak uvidim. Odlehcit tomu vypinaci neuskodi
Copo: ako pise jorka - fyziku proste neodrbes mensi priemer, vacsi odpor, tie nase haraburdy uz su postarsie, takze tam bude aj nejake to opotrebenie a tak. Razdarmo, niekto meni chlpate pneu, niekto sa vrta 'pod kapotou'
radovant napsal:
Ni nenuti ale zima za rohem a cetl jsem dost o tom ze vypinac svetel to dost omezuje a na zarovku se dostane kolem desiti, jedenacti voltu... pry to pak sviti lip. Takze asi posedlost ladenim je moje pohnutka
Mas to zmereny na svoji masine kolik jde na zarovku voltu?
Se mi nezda 11,to by byla bludicka.
Pár dnů nazpět jsem to řešil.... podle Murphyho zákonů mi přestaly svítit hl.světla hned první den večer, po příjezdu do Rumunska...
Problém byl v levém ovládači světel (dálka/potkávačky/sv.houkačka) Oxidace kontaktů a nános bince vytvořil dokonalou izolační vrstvu.... holt patnáct let provozu si žádá daň.... První, co mně napadlo, že to překopu na relé... Mám světla DL03 EVO, místa na relátko za nimi je dost, ale po opravě jsem se to vyprd, zas to funguje v originále, jak má...
Opatrně (velmi opatrně) rozebrat - nutný šroubováček PH0 a ideálně odpojit konektor pod nádrží a vzít přepínač na stůl, páč soustava plíšků, pružinek a kurvítek se z radosti, že vidí denní světlo, rozutečou všemi směry.... Pak všechny nalezené součástky i na zem spadlé vyčistit, odmastit, jemně - je-li to potřeba - zabrousit a pak poskládat nazpět - tady to chce trpělivost a profouknout sprejem na kontakty (mazacím) Odměnou je naprosto hladký chod přepinací kolíbky.... totéž preventivně uděláno i na pravé straně - ta je snažší...
Upravil tobig dne 08.11.2014 07:02
tobig
Ten stejný problém co popisuje "tobig" měl před nedávnem "starosta" na jeho 1100GS. Řešil jsem mu to stejně, akorát jsem jeden z těch kontaktů musel nakonec vyrobit nový (starý už byl nadobro "sežraný" zubem času). Teď to "chodí" parádně jako zamlada
Ty přepínače bývají docela často už vlivem stáří opotřebované a zoxidované, takže tam vzniká velký přechodový odpor a úbytek napětí potom může být klidně docela velký. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mám tam relé 50tis km a jsem spokojený, nikdy žádný problém. Používal jsem relé už na Golf I, tam bylo velmi dobře vidět rozdíl mezi jedním světlem přes relé a druhým orig zapojený. Relé používám malé velikosti myslím poloviční než standart. Z baterie natáhnutý silný kabel k přístrojovce co nejblíže ke světlu relátko. U baterky pojistka, když odejde relé tak se dají jednoduše propojit spínané okruhy a šlape to dál, relátkem šetříš spínač světel, musí být nátánuté i silné mínus, relé mám na potkávací a dákových zvlášť + přídavná. Kdo pochybuje o účinnosti relátka tak ať si vyzkouší z baterky přímo napájet žárovku silnými kabely a uvidí rozdíl. Není problém nafotit velikost malého relé ušetří se dost místa. Jo a relé je 10A žárovka při 60w bere 5A takže je silně předimenzované .
Milda napsal:
Mám tam relé 50tis km a jsem spokojený, nikdy žádný problém. Používal jsem relé už na Golf I, tam bylo velmi dobře vidět rozdíl mezi jedním světlem přes relé a druhým orig zapojený. Relé používám malé velikosti myslím poloviční než standart. Z baterie natáhnutý silný kabel k přístrojovce co nejblíže ke světlu relátko. U baterky pojistka, když odejde relé tak se dají jednoduše propojit spínané okruhy a šlape to dál, relátkem šetříš spínač světel, musí být nátánuté i silné mínus, relé mám na potkávací a dákových zvlášť + přídavná. Kdo pochybuje o účinnosti relátka tak ať si vyzkouší z baterky přímo napájet žárovku silnými kabely a uvidí rozdíl. Není problém nafotit velikost malého relé ušetří se dost místa. Jo a relé je 10A žárovka při 60w bere 5A takže je silně předimenzované .
Přesně tak jsem to chtěl, nicméně po opravě spínače a zkoušce rozdílu svítivosti s/bez relátka jsem se na to vyprdl, rozdíl byl zanedbatelný... Daleko víc "muziky" dělají 10W led přídavné světýlka (thx Shrekovi za fuul servis při koupi) jednoznačně a spolehlivě přesvítí origo 60W halogen....
tobig přiložený následující obrázek:
[39.03Kb]
Upravil tobig dne 08.11.2014 09:34
tobig
A jaký si použil světla. Já pořád váhám. Mám 1150 adv a ty origo mlhovky půjdou pryč. Chci dálkový,protože to GS žalostně málo svítí. A to mám dálkovačku 85w a potkávačku svítivější 55w. Chtěl jsem přídavný čočky H3,ale taky sem právě přemýšlel o těch diodách. Nejsou to tyto:http://www.stuala...te-10-30v/
Ještě přemýšlím o těchto:http://www.motoma...ku-h3.html
Přesně tak jsem to chtěl, nicméně po opravě spínače a zkoušce rozdílu svítivosti s/bez relátka jsem se na to vyprdl, rozdíl byl zanedbatelný... Daleko víc "muziky" dělají 10W led přídavné světýlka (thx Shrekovi za fuul servis při koupi) jednoznačně a spolehlivě přesvítí origo 60W halogen....[/quote]
Neměl by jsi na ty přídavný světla nějakej odkaz? Díky.
per aspera ad astra
... myslim, ze pokial tam nedavas 100W ziarovku, tak je to relatko akurat tak kurvitko navyse (ako sa uz Copo vyssie vyjadril), ak tam das male rele, ma urcite mensiu stycnu plochu tych malinkych kontaktov vnutri ako su stycne plochy v tom prepinaci....1100vka je z cias ked sa este nesetrilo, takze staci, ak sa o kontakty staras a nemas tam vrstvu oxidu, ktora zvysuje prechodovy odpor (cize prestreknes kontoxom po umyvani, co je u mna raz za rok :-) ) a svetlo musi svietit. Treba si uvedomit, ze relatko rozopne/zopne pri kazdom nastartovani, kym ten prepinac rozpinas iba pri prepinani svetiel, cize opalovanie kontaktov je u rele vyraznejsie....
...oveľa rozumnejsie je porozpajat a prestreknut vsetky konektory, hlavne tie pod nadrzou aspon raz za par rokov :-)
Upravil patol dne 10.11.2014 16:10