Tak jsem si k vánocům pro manželku pořídil Zümo 550. Můžete mi někdo poradit, kam jste to zapojili? Do přídavné zásuvky,popř někam do na tvrdo?
Děkuji za rady.
Napájecí kabel, co je součástí příslušenství jsem připojil přímo na svorky akumulátoru pod šrouby. Konektor je zbytečně další potenciálně nespolehlivý komponent. Zatím kabely nevypadly a vše funguje jak má. Přeju, ať slouží tak dobře jak nám
Nejdriv jsem to mel v zasuvce,ale casem jsem zjisitl,ze je to lepsi natvrdo na baterku a zasuvku mit volnlou abych v ni nabijel mobil a pod.behem jizdy.
Aktualne 1250 GSA HP
Ale určitě na ty kabely napájejte očka a dejte tam smršťovačku. Jinak za pár měsíců zjistíte že je drát strčený přímo pod šroubkem baterky zoxidovaný a že navigace vypadává kvůli takové blbosti... Je to čtvrt hodiny práce navíc ale určitě je to spolehlivější. A doporučuju pořídit náhradní pojistku a přilepit si jí páskou třeba pod sedadlo, například v Itálii to je na benzínkách naprosto nesehnatelná věc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nechci prudit ale :
Co se týče připojování na čemkoli co má vibrace je jednoznačně nejlepší dráty do konektorů zakrimpovat ( zalisovat ). Pokud toto nelze udělat nějakým vhodným nástrojem ( krimpovací kleště , stroj ) raději zaletovat. Zmáčknout kombinačkami je na prd. To je jak to omotat a obalit izolačkou.
Zaletované spoje mají jednu zásadní slabinu a to že cín se natahne po vodiči ještě kus od cínování směrem do bužírky. Tam se pak vytvoří mechanický přechod tvrdá vs měkká část vodiče a tam je to extra háklivý na uklepání.Jak jste si jistě všimli , všechny kabely na moto ( i v autech ) jsou krimpovaný. Není to zbytečný.
Na letované spoje pomůžou tvrdý bužírky a dráty přichytit aby se nemrskaly.
Tak trochu v tomhle oboru dělám a hodně krát jsem viděl uklepaný dráty v bužírkách. To se pak hodně blbě hledá. Chová se to jak ucpaný drát
Jinak pojistkou kousek od přípojného místa nic nezkazíš - spíš naopak
Hodně zdaru. Pavel
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
jojo, jenže většina lidí doma krimpovací kleště nemá a pokud volit mezi pájením a zmačkáním kleštěma, je pájení lepší.
Ale třeba na dakarských speciálech se všechno pájí (alespoň u těch firem, kde jsme měli možnost se na to dívat), A krimpovaný spoj bohužel taky ne vždycky drží dokonale, zejména když jsou to tak tenká dráty jako u Zuma. Speciálně v tomhle případě jsme nenašli očko, které by mělo velikost pod šroub baterky a bylo dělané na lisování kablíku 0.1mm nebo tak nějak, co tam Garmin dává. Takže lépe pájet. Lisoval jsem to jen jednou (tady člen fóra) a i když to bylo úplně zavřený, tak tam měl vakl na mínusu. ale je pravda, že lanko se cínem zatáhne ale když se přes to dá dostatečně dlouhá smršťovačka, posune se místo ohybu dál a riziko zlomení je malé. Pojistka je už na kabelu od výrobce a je docela použitelná, je škoda tam dávat jinou. Vejde se přesně za baterku a je s krytkou, dobře se tam umístí a snadno vymění. Jen ty očka tam chybí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Souhlasím s pájením, i když jsou možná lepší odborné metody, a to bez jakéhokoliv znevažování toho faktu či jiné metody . Na GS jsem vše vyřešil taky pájkou a to včetně I-Comu, relé boxu TT, či přídavných světel TT , i když výrobce přikládá k balení nacvakávací rychlosvorky . Možná spolehlivé , nevím, nějak tomu nevěřím . Zatím ty napájené spotřebiče drží a neuklepalo se nic. Na druhou motorku jsem v záchvatu zimních "tuzingú" navěsil x doplňkú se světelnými a jinýmy blbostmi, a navíc dobastlil 1500 dalších světýlek pájených po 3-5 kusech, a mnoho jiných kravin. Sežralo to 150m tenkýho kabýlku, odporú, konektorú, oček, pojistek, vypínačú a jiných nesmyslú nepočítaně. Drží to 60tkm a nic se neuklepalo a vše dosud fachčí, fakt. Jasně, že je vše v samosmrštovacích bužírkách a zasilikonováné . Fotku jsem nedám, akorát by jste se mě smáli do 3 Králú, jaký je to Humberto. Ale fakt si myslím a mě se to osvědčilo ,že pájení je věčný a na motorce bezpečný. Osobně bych šel do pájení bez obav a to nejen oček , ale všeho. Fakt to drží.
No určitě bych nepájel přímo na kontakty. Když se pak mění relé, je to peklo. Spolehlivost konektorů je v pohodě. Možná jsem tě nepochopil ale pokud pájíš dráty přímo na kontakty relé (apod) namísto použití nožových konektorů, tak to dobře neděláš..
Ty nacvakávací "odbočky" nejsou špatný, na určitý aplikace určitě lepší než přestřižení kabelu a nějaké spojování. Typicky když je potřeba chytit řídící signál třeba ze svazku nebo ovládací napětí pro relátko ze světla. Pokud je to potřeba napojit uprostřed svazku, je to fakt dobrý řešení, které originál kabelu vůbec neublíží, zůstane pružené a kontakt je dobrý. Ale je tam jedno ALE. Jsou svorky 3M, které určitě najdeš u těch světel od TT, ty mají dvojité břity (stejně jako Scotch). Viděli jsme oba typy evidentně stejného původu. Ale u některých věcí co kupujeme třeba od Stualarmu jsou v principu stejné svorky označené AWG s jedním břitem. Rozdíl halířový ale rozdíl v kvalitě a spolehlivosti obrovský. Těch červených 3M bych se fakt nebál, sám je taky používám - chytl jsem tím třeba signál pro IMO na otáčky motoru nebo řídící napětí ze světla přímo ve svazku nad ABS apod.
Jinak pokud to člověk myslí vážně, tak cena obyčejných krimpovacích kleští je tuším kolem 130Kč ale je fakt, že takové přesné s výměnnými břity (máme je tuším od Klipexu a stojí necelých 5000Kč, což je raketa.
Ale v praxi používáme nejvíc nějaké thajwanské kleště koupené v prodejně počítačových komponentů na BMC konektory, kde jsme vyměnili břity za lisovací od Knipexu, výsledek stál do tisícovky a fakt to je dobré. Takové ty ploché kusy plechu s barevnými tečkami na konci konektor spíš rozštípnou než zalisují, zejména pokud stojí 30kč a jsou v sadě za 199Kč se šesti šroubováky, kladívkem a kombinačkama v OBI
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A tyhle stojí asi 350 bez daně ve většině počítačových prodejen: http://www.dxt.cz...tiId=14500
Nepamatuju si cenu těch náhradních břitů (počítačové jsou pro nás nanic) ale bylo to do 500Kč.
Podle mě rozumná investice pokud si člověk něco na motorce bastlí s elektrikou.
Upravil TomasTT dne 23.12.2008 20:32
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome díky za reakci. Nemyslel jsem pájení přímo na kontakty relé, v relé boxu TT. Vždyť tam je relé zalité v živici sólo a bokem od relé jsou boční nožové vývody + a - na nasouvací nožové konektory alias "samice" . Tam jsem jen plochými kleštěmi koncovky na kabelech zploštil tak, aby šly nasunout jen velmi-velmi ztuha na protikus v relé boxu a pak to celé lehce přesilikonoval proti samovolnému uvolnění, díky vibracím.
Já měl na mysli ten kabelový svazek u konektoru, co vede do světla 12tky. Jak jej odizoluješ a máš tam nacvaknout 3 "odbočky" na jedno místo / relé, mlhovka, xenon / tak je to pak celé velmi objemné . Celý svazek kabelú, po zaizolování - není tam vúle na délku , by měl cca 2cm v prúměru. Sám jistě víš jaký je tam famozní přístup....... . Jestliže říkáš, že spolehlivost " odboček " je OK, pak Ti věřím , ale já byl na vážkách, tak radši pájel, a to i díky nedúvěře a tomu mizernému přístupu. Jo v sadě TT byly ty červené 3M, máš pravdu, ale z prostorových a psychologických dúvodú jsem i tak radši blbnul s pájkou. Ty kleště , co jsou na obrázku jsou fajn. Pořídím si je taky, dík za tip.
Dík a hezké svátky přeji Tobě a CZ TT jako celku !
Jojo, to jsem myslel. Jak to trošku půjde, tak to vyfotím, mám i ty jednoduché co vypadávají a na motorku jsou nevhodné, hodím sem fotky aby lidi věděli o čem je řeč a v čem se liší.
Díky, tobě taky.