Keďže mám moto z Írska (parabola určená na jazdu v ľavo), a k tomu bola už aj vypálená, tak som sa dal na prerábku (nemal som čo veľmi stratiť). Samotná výmena stretávačky H7 za xenónovú výbojku ako tu už bolo niekde spomenuté, by môj problém neporiešilo (kedže parabola je lavostranná). Zvolil som teda Bi-Xenón s čočkou a Angel Eye miesto parkovačky.
Fotky prerábky: http://www.rajce....
Najprv som položil svetlo pred dvere na určitú pozíciu, rozsvietil obe H7, a obkreslil ceruzkou na dvere oba lúče. To aby som po namontovaní čočky vedel zhruba trafit sklon stretávačky do tej istej pozície lúča ako pôvodná H7.
Samotné rozobranie paraboly, je jeden niekoľkohodinový pôrod terénneho ježka.
Odkrútil som dva torxové šróby, a dal dolu čierny rám. Na zadnej strane paraboly, sú dva výstupky v ktorých sú ukryté samorezky, ktoré držia parabolu o čierne púzdro svetla. Zakrútené sú zhora, pod sklom kde sa zatiaľ nedá dostať, takže ich treba zo zadu vyrvať. Použil som vypilovačku a trafopájkovačku, a surovo to ohlodal, že ostal holý závit samorezky. Je to dosť dôležité, lebo najprv treba oddeliť parabolu spolu s nalepeným sklom od nalepeného čierneho púzdra. Na to som použil rôzne plastové pajsre, ktorými som ten tmel dookola vyšpárovával. Pri oddelovaní paraboly od púzdra je tam ešte jedna západka pri stretávačke, ale ak oddelujeme od diaľkového svetla, tak s ňou netreba robiť nič. Do nej sa zasúva potom celá parabola. Teraz je vidieť, prečo trebalo vyhlodať tie samorezky zo zadnej strany.
Ďalej treba oddeliť samotné sklo od paraboly. Ďalší pôrod. Vyšpároval som tmel koľko ide. Odporučujem používať plastové náradie, skúšal som to malým nožíkom, ale sklo je dosť krehké a hrany dosť dostávali na frak. Takže plast! Ono to sklo je tak hnusne po hranách zahnuté, takže potom sa treba dostať aj medzi parabolu a sklo, lebo aj tam drží ten tmel. Ide to ťažko, ale postupne sa to dá.
Všetko som očistil od zbytkov tmelu.
Pred vložením čočky do paraboly treba vypilovačkou odpíliť zo zadu paraboly držiaky pôvodnej stretávacej H7, zarovno paraboly. Pôvodnú dieru po H7 som musel aj zváčšiť, pretože čočka ktorá je tvarovaná do kónusu, musí sadnúť hlbšie. Inak prečnieva a nevojde sklo. Dodané matice, ktorými sa čočka zozadu pritiahne o parabolu som nepoužil, pretože zaberajú miesto, ktoré som potreboval na narvanie trafa k Angel Eye do svetla. Takže čočku som o parabolu uchytil silikónom.
Svetlo som provizórne zložil, zapojil elektriku na batériu a odskúšal na dverách kam svietia lúče, ako na začiatku. Dbal som na to, aby lúč xenónovej stretávačky svietil na to isté miesto, ako pôvodná stretávačka H7, nech potom neoslňujem protiidúcich. Trafil som sa, môžem pokračovať.
Angel Eye som zapojil teda priamo vo svetle na pôvodnú parkovačku, ostatné káble (dva k výbojke a jeden k motorčeku bi-xenóna) som navŕtaným otvorom 21mm dostal priloženou gumennou priechodkou von zo svetla. Dieru som navŕtal zo spodu svetla, takže po namontovaní na motorku, nebude nič vidieť.
Do očisteného púzdra som silikónom nalepil parabolu, a hneď aj na to nalepil očistené sklo. Pritlačil, prebytočný vytlačený silikón utrel, a hneď aj nahodil čierny rám. Skrutky čo držia parabolu o púzdro som tam už nedával, silikón to podla mňa bezpečne udrží, a ak náhodou to bude nedajbože treba znova rozobrať, nech sa s nimi znova netrápim. Dierky po vyrvaných samorezkách som zatavil späť pájkou.
Ostatná kabeláž a ballast bude už uchytená na motorke za svetlom. K tomu sa dostanem neskôr, ponevač nemám v garáži kúrenie aje ešte stále riadna kosa...
Ako to celé bude fungovať:
Po otočení klúčika sa rozsvieti len parkovačka (biely krúžok Angel Eye). Stretávací xenón sa rozsvieti až po naštartovaní motorky (to zabezpečí spínacie relé). Po prepnutí na diaľové, sa xenón prepne na diaľkové, plus sa rozsvieti pôvodná diaľková H7. Žiadne prídavné vypínače, prepínače, nič naviac som nechcel.
tromar přiložený následující obrázek:
ee, z auta sa tam čočka nevojde. Toto bola najmenšia čočka čo som našiel. Musel som hladať podla rozmerov, aj to bolo len tak tak tam narvať. Je určená pre motorky. http://www.autosh...cockou-12G
Ono bežný policajt podla mňa nepozná, že to neni originál. V TP xenon neevidujú, nemá to s kade vedieť. A BMW predsa používa u áut Angel Eye. To modré podsvietenie čočky som nezapájal, len biely kruh ako parkovačku. Nech to neni nápadné
STK u nás pohoda.
Upravil tromar dne 22.01.2017 19:47
PavelDR napsal:
Toto splňuje parabola z 800,když pominu chybu v tisku???
Pro montáž musí bít vzdálenost skla světlometu od uchycení žárovky uvnitř světla min. 8cm.
.
Práve preto som musel zväčšiť otvor po žiarovke H7. Čočka je na konci do kónusu, zväčšením diery som ju vedel vložiť hlbšie, tým pádom to vošlo medzi parabolu a sklo. A zmestilo sa aj uzavretie zadného veka
BMW R1200GSA r.2018
tromar napsal:
ee, z auta sa tam čočka nevojde. Toto bola najmenšia čočka čo som našiel. Musel som hladať podla rozmerov, aj to bolo len tak tak tam narvať. Je určená pre motorky. http://www.autosh...cockou-12G
Ono bežný policajt podla mňa nepozná, že to neni originál. V TP xenon neevidujú, nemá to s kade vedieť. A BMW predsa používa u áut Angel Eye. To modré podsvietenie čočky som nezapájal, len biely kruh ako parkovačku. Nech to neni nápadné
STK u nás pohoda.
PavelDR napsal:
Toto splňuje parabola z 800,když pominu chybu v tisku???
Pro montáž musí bít vzdálenost skla světlometu od uchycení žárovky uvnitř světla min. 8cm.
.
Práve preto som musel zväčšiť otvor po žiarovke H7. Čočka je na konci do kónusu, zväčšením diery som ju vedel vložiť hlbšie, tým pádom to vošlo medzi parabolu a sklo. A zmestilo sa aj uzavretie zadného veka