Ahoj, potřebuji poradit. S tátou jsme si pořídili R50/5 z 72. No a logicky podle roku výroby a potvrdil jsem si to i v Haynes Manualu, originálně jezdí na olovnatý benzín. Údajně, když se v Evropě přecházelo v 80tých letech na bezolovnatý benzín, tak se předělávaly hlavy na Rkách aby se nemusely přidávat aditiva. Neporadíte mi, jak to poznat? Popřípadě, jestli bude vadit když tam ty aditiva lít budeme. Katalizátor to nemá , lamba sondu taky ne tak podle mě to uškodit nemůže. Stejný dilema mám i na R100 z 77 ale tam ty aditiva leju a nijak se to negativně nepodepsalo... Zatím
To olovo temu neuskodi, krom toho ze budou jedovaty tresne kolem silnice. To by musel nekdo predelat sedla ventilu na bezolovnaty benzin, dela se to az pri g.o. pochybuju ze to nemec menil jen tak...
Kupredu spatki ni krok...
Tohle jsem taky rešil.U G/S jsem nekde přečetl neoverenou informaci,že z vyroby se ta nová sedla zacala dávat nekdy v roce 85.Já mám 84.A poslední majitel v nemecku,tam udajne lil bezolovnatý benzín. Z RealOem to poznat nejde a jestli to nekdo jen tak vymenil,to spíš pochybuju.Ale v dost inzerátech to je napsané,že je to předelané na bezolovnatý benzín. Já to reším tak,že tu přísadu leju na každou druhou nadrž.To udajně v pohodě stačí.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jo jo, ty roky sedí i s tím Haynes, že od roku 85 je to dělaný na bezolovnatý. Ale stejně by mě zajímalo jestli to je nějak poznat, když ty hlavy sundám a nebo ne :/ Nemám problém to tam lít, jen by to přece jenom bylo pohodlnější.
tolind napsal:
Jo jo, ty roky sedí i s tím Haynes, že od roku 85 je to dělaný na bezolovnatý. Ale stejně by mě zajímalo jestli to je nějak poznat, když ty hlavy sundám a nebo ne :/ Nemám problém to tam lít, jen by to přece jenom bylo pohodlnější.
Diskuze o tom vedou i němci. http://forum.2-ve...30405.htmlTeoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
A v téhle diskuzi je přímo napsáno že to bylo září 1985.(modelový rok 86).Ale taky všude píšou,že i do těch starších motorů lze lít bezolovnatý benzín. https://translate...-s-4817%2FTeoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
A v téhle diskuzi je přímo napsáno že to bylo září 1985.(modelový rok 86).Ale taky všude píšou,že i do těch starších motorů lze lít bezolovnatý benzín. https://translate...-s-4817%2F
Díky za odpovědi tak to beru tak, že se to tam lít nemusí, ale nic tím čas od času nezkazím
Já jsem kdysi četl na nějaký diskuzi,že vizuálně to fabricky bylo odlišeno nástřikem ventilo
ých vík černou barvou.Jestli je to pravda to nevím,ale začal jsem si toho na inzercích všímat a jako by to zdánlivě platilo.Muselo to být černé už od nova.Viděl jsem černá víka i u starších ročníků,ale jestli si pedanští sousedé po předělávce to víko stříkly samy bůh ví.Sám tam aditivum dávám při každém tankování.
Když houska, tak se salámem, když salám, tak turistický!
houska napsal:
Já jsem kdysi četl na nějaký diskuzi,že vizuálně to fabricky bylo odlišeno nástřikem ventilo
ých vík černou barvou.Jestli je to pravda to nevím,ale začal jsem si toho na inzercích všímat a jako by to zdánlivě platilo.Muselo to být černé už od nova.Viděl jsem černá víka i u starších ročníků,ale jestli si pedanští sousedé po předělávce to víko stříkly samy bůh ví.Sám tam aditivum dávám při každém tankování.
To si nejsem jistej.Ja mam 10/84 a Bohumil 4/86 a oba máme víka stříbrná.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Bezpecne poznat se to da podle vroubku ve vnitrnim prumeru sedla-do roku 1980 se u dvouventilu pouzivala klasicka litinova sedla,u tech byl vnitrni prumer cisty bez vroubku.Pak od roku 1980 do 1984 se pouzivala sedla z NiCr nerezi,ty maji jeden vroubek,tyto sedla jeste nejsou bezolovnata.A pak od roku 1985 se pouzivaji tvrdokovove sedla se dvema vroubky a ty uz jsou plne na bezolovnaty benzin.Pokud neni moc 'za*rany' saci kanal tak tam jde nahlednout a zkontrolovat o jake sedla se jedna.Jinak z moji zkusenosti-te prisady staci opravdu velmi malo,je zbytecne to lit do kazde natankovane nadrze.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
No...ted mam rozdelanou hlavu R100RS 1981 a na vyfukovym sou dva zapichy a na sacim vubec nic. Takze lit olovo sem tam...to sou hlavy udajne novy a ta jedna porad cuca olej takze se ftom vrtal nejaky turek...
Upravil Bohumil dne 07.02.2017 12:12
Kupredu spatki ni krok...
cechi napsal:
Bezpecne poznat se to da podle vroubku ve vnitrnim prumeru sedla-do roku 1980 se u dvouventilu pouzivala klasicka litinova sedla,u tech byl vnitrni prumer cisty bez vroubku.Pak od roku 1980 do 1984 se pouzivala sedla z NiCr nerezi,ty maji jeden vroubek,tyto sedla jeste nejsou bezolovnata.A pak od roku 1985 se pouzivaji tvrdokovove sedla se dvema vroubky a ty uz jsou plne na bezolovnaty benzin.Pokud neni moc 'za*rany' saci kanal tak tam jde nahlednout a zkontrolovat o jake sedla se jedna.Jinak z moji zkusenosti-te prisady staci opravdu velmi malo,je zbytecne to lit do kazde natankovane nadrze.
Super díky! hned jak budu v garáži, tak na to kouknu
Bohumil napsal:
No...ted mam rozdelanou hlavu R100RS 1981 a na vyfukovym sou dva zapichy a na sacim vubec nic. Takze lit olovo sem tam...to sou hlavy udajne novy a ta jedna porad cuca olej takze se ftom vrtal nejaky turek...
Tak jestli "cucá" olej (a píst, kroužky, válec jsou OK), tak ještě zkoukni vodítka ventilů a když tak je udělej.
Upravil Tonda dne 07.02.2017 12:34
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Voditka udelany, valce i s pistama sem prehodil, zkousel sem i druhou hlavu z r80 tak to nedymilo, takze zase tu hlavu rozdelat vsecko projit nasadit, dymi to...znovu zkusit hlavu z r 80 a jak se to poradne zahreje na 90 tak to zacne hulit taky. Takze rozborka a zborka by mi uz sla...na volnobeh a cca do 2 tisic nic - neni tam otackomer ale jak se to drzi v otackach nebo vrkam z plynem tak lokomotiva.
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Voditka udelany, valce i s pistama sem prehodil, zkousel sem i druhou hlavu z r80 tak to nedymilo, takze zase tu hlavu rozdelat vsecko projit nasadit, dymi to...znovu zkusit hlavu z r 80 a jak se to poradne zahreje na 90 tak to zacne hulit taky. Takze rozborka a zborka by mi uz sla...na volnobeh a cca do 2 tisic nic - neni tam otackomer ale jak se to drzi v otackach nebo vrkam z plynem tak lokomotiva.
V jakem stavu jsou ty pisty a valce? Co axiální vůle na kroužcích v drážce pístu?
Dříky ventilů nemají těsnění jen vodítka, máš přebroušené dříky ventilů, nebo jen nová vodítka?
Není to jen rozštelovaný karburátor?
Víc námětů co kontrolovat mě nenapadá. Jsem zvědavý jestli na něco přijdeš.
Pája
psal sem že sem valce aj s pístama přehodil a nic,furt hulil levý...Karbec je vyčištený v ultrazvuku přetesneny,nový špičky na zavíráni benzínu,pak eště 2x rozebraný a prostříkaný čističem karbecu a vyfoukaný..ventilama to určitě nesaje je to vpořadku.zajímavý že po sundání hlavy je nad pístem loužička oleje a píst je zamaštěný....Ve štvrtek jedu do FN brno na kolonoskopii tak se budu pozorně dívat na ten monitor třeba tam neco uvidim...
Kupredu spatki ni krok...