jen jsem se s váma chtěl podělit o příhodu na 1150 GS. Dva dny hledám proč se mi vypíná GS, především při rozjíždění parkování pojíždění. Podezíral jsem čidlo stojánku, neutrálu, spojky nebo nějaký kombinace. No a naštěstí to byl jen přelomenej drát ve svazku od spínačky. Ale jak se to mohlo stát? bylo to jak o štípaček uplně čistě zlomený. v bužírce asi 15cm hluboko. no každopádně nebezpečná věc ale jednoduše opravitelná.
Jo a byl to ten jasně zelený.
Mám 1150GSA z r.2005 a stalo se mi to samé. Když byla motka cca 8-letá, najeto tak 60 tis., řešil jsem stejnou závadu. Kamarád by pak vyměnil celý svazek kabelů od spínačky (cca 20cm). Origo kabely byly tvrdé, buď je chyba v materiálu izolace nebo to nevydrží přímo kabel. Nejdřív jsem na cestě po Slovensku opravil provizorně svorkovnicí a pak to šlo celé pryč. Docela blbá práce, hlavně přímo pod spínací skříňkou je fakt špatný přístup.
a nevíte, dá se to zespod té spínačky nějak nedestruktivně odpojit? je to tam takové hýbací ale nechtěl jsem za to moc brát. Samotnou spínačku jen tak odšroubovat nejde, jsou tam ty "pouze-dotahovací" šrouby.
Na prave strane spinacky je cervenou barvou zakaplej malejnsroubek na plochej sroubovak. Ale bacha je potreba ho nestrhnout. A pak si vyndas ven jen kontakt pryc. Kdyby neco mam to nove.
Upravil servisak dne 08.05.2017 21:50
... servis a diagnostika BMW Motorrad
mám stejný problém od minulé neděle, zatím jsem neměl čas pokusit se to dát do kupy, nicméně už nyní na mě jdou mrákoty z toho omezeného přístupu se spínačce.
Upravil skippygs dne 08.05.2017 21:51
Taky jsem mel zeleny drat prelomeny, ale zadny velky problem to neni - opravil jsem to na parkovisti pred OBI s plynovou pajeckou a sadou malych sroubovaku. Jak psal Servisak - maly cerveny "cervik" ze strany, pak vyndas takovy plastovy bazmek, spodni kryt se da opatrne odcvaknout a dostanes se ke kontaktum, na kterych jsou napajene draty. Bacha at neudelas tu chybu co ja - kdyz to budes rozebirat odshora, vyskoci na tebe kontakty a pruzinky - to nechces
Jo a odcvakej si stahovaci pasky, pujde to vytahnout dal od ramu a bude se s tim lepe manipulovat.
Upravil awe_cz dne 10.05.2017 13:56
ok tak aspon že se to dá vytáhnout, to jsem se ptal jen pro případou další opravu. jinak jsem to zapájel bez demontáže čehokoliv. drat jsem z bužírky vytahl už u tchána na chatě když jsem nemohl nastartovat tak jsem to jen zalisoval sikovkama do starého fastonu co se mi valel v kufru a v garaži jsem to trafem normálně zapájel ve stoje, přefouk bužírku a svazek omotal spirálou. takže pohoda. uvidíme za jak dlouho se ozvou další dráty. a nejen ty od spínačky teda