Ahoj vsichni, tak jsem se dneska chtel po zime svezt (sucho, teplo, snih pryc) ale bohuzel se mi objevil nasledujici problem: motorka stoji v nevytapene garazi, baterka vyndana, naposledy se jezdilo v listopadu a to bez nejmensiho problemu. Dneska jsem namontoval baterku, chvili musel tocit, nakonec to chytlo, ale drzelo to jenom pod plynem (nepomohl sytic, kdyz jsem pustil plyn tak to chcipalo). PO chvilce blafani a strileni do vyfuku nakonec volnobeh drzel - podobnou zkusenost mam po delsim stani i z predchozich motorek, tak jsem si rikal ze to treba prejde, az se uvolni bordel ktery muze byt usazeny v cestach paliva. Zkusil jsem to projet, dojel na konec ulice a zpatky, a furt to jelo tak nejak zdechle, jakoby na jeden valec, jenom chvilkama jako by se probrala a cukla dopredu standardnim vykonem. Zajel jsem teda zpatky ke garazi, zkontroloval vzduchac, nechal jeste chvili blafat na volnobeh, projel jeste jednou, a zadne zlepseni. Navic jsem si potom vsiml, ze oproti standardu je extremne zahraty vyfuk a ta krabice co je pred vyfukem - katalyzator - ten byl skoro do cervena rozzhaveny.
Prvni co me napadlo - rozstelovane ventily, ale ventily byly serizene loni v lete, pred 5000 km, a na podzim motorka fungovala bez problemu - je mozny ze by se venitily rozhasily stanim v garazi? Nebo to muze byt zpusobene necim jinym? Kazdy napad dobry, diky predem za pomoc.
David - Brno, 1150 GS.
Svíčky! Skus dát klidně nějaký starý, co víš že fungovaly.
Počítám, že bude po problému. Ventily určitě ne, ale těm svíčkám odstávky neprospívají. Dobré je každý druhý týden chodit startovat
Upravil sibrt dne 01.03.2009 17:12
Stalo se mi něco podobného a byla to "fajfka" na svíčce.Taky mi to skoro rozžhavilo ten sěbrač pod motorem.Možná to bude jen nějaký oxid,takže prostříkat kontoxem faju a znova zkusit.
No pricinu nevim, ale podle toho zahrateho katalyzatoru ti to fakt jede jen na jeden valec a nespalena smes jde do katalyzatoru. Nevim kolik toho ten katalyzator vydrzi ale slysel jsem ze "skoro nic" - at uz to znamena cokoli ... snad nebude treba ho menit. Kazdopadne s tim takhle nejezdi.
Me to delalo podobne, pri nadzvedavani nadze,kdyz jsem vyndaval baterku se mi vytahlo lanko plynu na prave strane u klapky a jelo to jakoby na jeden valec a dusilo se to, po nahozeni zpet je vse v poradku, tak se na to taky mrkni. Ja to zjsitil rychle protoze loni to tady resilo vic lidi, tak nevim jak by se zahral katik atd. ale jinak to to vypadalo podobne, nedrzel ani na sytic atd.
Aktualne 1250 GSA HP
...jo, jo, to bude určitě ono. Kontrola lanek, bowdenů, kladky klapek musí při ubrání sednout na dorazové šroubky a při přidání musí tahat stejně. To bude celý problém, bowden nezapadl do misky seřizovacího šroubu. Klapka visí otevřená, směs je chudá a proto ty velké teploty, jen mám strach, abys tím dlouhým chodem motoru nepodpálil ventily, můžou tí odejít i svíčky a podobně. Nestartuj to, ale zkontroluj nasucho ty lanka.
Upravil bmwivo dne 01.03.2009 19:05
ty lanka to nejspíš budou stalo se nám to s kámošem taky a docela sme na tim dlouho bádali,máš na jedný straně vyhozenej bovden stoho průchozího šroubku co je u klapky,nás to tenkrát pěkně vyděsilo,ale ta krásná uleva když to hodíš zpět jaktomá bejt a ono to krásně vrní jako dřív )
jjj tak to znam, stačí ho na tý pravý straně jen malinko povytáhnout a vyskočí z toho osazení pro boweden a dělá to takovýhle věci. Sázím na povytažené lanko ke kladkám.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
100% povytažené lanko od plynu po stranách stríkaček jato měl taky, jen ten rožhavenej kotel pod motorem bude mít estetické následky jestli jsi ho měl rozpalenej do ruda jako já zůstane tam flek,jinak ok
Jen veselá příhoda:
Francie, léto, 2004 - jedeme 2x BMW 1100GS a nejdnou jedno ztrácí výkon. Výměna svíček - nic: asi blbej kabel nebo cívka. Rozhodnutí - dojet na 1 válec do nejbližšího města a opravit to. Cesta asi 15km. Výsledek, kat svítil jak od kováře a na stupáčkách shořely gumy. Vyměněný vypálený kabel. Motorka kolegovi slouží dál, jakoby se nechumelilo dodnes. Kat je zřejmě po smrti, majiteli to nevadí a Bursík o tom neví.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Přikláním se taky k lankům. Kat pracuje při 300-600 stupňů a krátkodobě vydrží 900 stupňů. Pokud budeš chtít vědět jestli přežil, zajed na emise. Tam mu to natočej
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Ahoj, at zije tohle forum a moudri muzi na mocnych strojich, jenz se zde pohybuji.
Nedalo mi to, a jeste rano pred cestou do prace jsem se zastavil v garazi, prohledl to, a co byste rekli... bylo to to lanko. Samozrejme jsem to hned chtel zkusit, takze klicek, zapnout zapalovani, a motorka chytla snad jeste driv nez jsem se dotkl starteru a blafala si krasne na volnobehbez problemu. Nebyl jsem to projet (zase padaj nejaky sracky), ale vse se zda v poradku.
Jeste hloupa otazka ohledne katalyzatoru - pokud je kaput, jaky to ma vliv na funkci motoru nebo elektroniky - muze to neco ovlivnit, nebo to proste bude mit jenom spatne emise?
Kazdopadne jeste jednou diky za pomoc, sam bych na to asi prichazel nekolik tydnu...
David - Brno, 1150 GS.
Jen na emise a může to mít trochu vliv na jízdní vlastnosti. Když bude vypálený, tudíž prázdný, tak výfukové plyny jinak víří v tý bedně co ti tam zbyla. Nebo druhá možnost, že by se spekl a tím pádem ucpal, nebo přicpal a zas by to netáhlo nebo tak něco. Věřím tomu, že zůstal v cajku.
Upravil Cycli dne 02.03.2009 09:30
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mám podobný problém...lanka som kontroloval ako prvé ale sú v poriadku. Jazdil som a upravilo sa to nejako samo. dnes som ale zistil, že problém je späť . Pri voľnobehu mi okrem iného skáču otáčky +- 100-150. Možno to bude cievka, už ju mám objednanu, vymenim aj sviečky aj keď tieto majú tak 3000,- km, ak sa ale problém nevyrieši....