Neřešil už někdo prosím novou baterku na vodníka??
Bohužel už mě dvakrát upozornila, že už v motorce nechce být :-( a startoval jsem přes kabely. Dobíjení je v pohodě pořád dává 14,2-14,3. Poprvé jsem nenastartoval, když jsem měl cca 15 minut zapnuté zapalování a hrál jsem si s palubákem a navigací(to se ale aspoň snažila otočit) a pak po cca týdnu stání se mi nerozjel ani budík :-/ . Z poslední šťávy se mi odemknuly jen řídítka.
Co jsem to tak pročetl u vzducháčů, tak každý dává něco jiného Exide, Varta a nejvíce asi Yuasa. Našel jsem jako ještě možnou alternativu baterii Motobatt http://bmwmotopar...5-ah-p1680
Je sice vyšší, ale pod baterkou je nějaký polystyrenový špalíček, který jde normálně vyndat a pak by se tam vlezla. Líbí se mi její vyšší kapacita než mají ty normální náhrady. Různě na internetu jsem četl, že když je na motorce hodně elektro kravinek( navigace, vyhřívané hefty, mlhovky), tak exide, varta atd jsou zhruba na ty dva roky a jsou kaput :-(.
Ahoj, na vzducháče jsem dával BOSCH - 3 roky jsem neměl problém, pak jsem moto prodal. Na LC jsem dával taky BOSCH a zatím šlape jako hodinky. cca 3/4 roku....
Tweety nekopuj si vetsi/tezsi batt. To je skoda do motorky, kde tolik resili vahu...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ja koupil nejakou Vartu, ale zatim ji nemam namontovanou, protoze temer nejezdim a ta origo furt nejak podezrele zije...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Až mi současná baterie doslouží, tak bych uvažoval místo olova koupit lihium, lehce ušetřené i více než 3kg hmotnosti. Ale jestli to má smysl u 260kg motorky..... no někde se začít musí.
Už ji mám asi 14 dní koupenou a připravenou na transplantaci, jen jsem se k tomu nedostal :-(. Dneska snad bude už Macek zase plně připraven.
Váha byterky mi došla až jsem ji měl v ruce, ale podle mě to nebude oproti originálu takový rozdíl. Je to jen zhruba 3cm na výšku rozdíl. Si ráno radši dám menší snídani a bude to na váhu stejné :-) .
Už se těším na ten mimotělní oběh proudu, aby se mi nevymazalo nastavení quickshiftra :-( .
Tak kdyby někdo řešil větší náhradu za origo baterku, tak Motobatt MBYZ16HD, tam jde úplně krásně. Vyndá se jen polystyren co je pod origo a šup tam s ní. Povedlo se mi to i bez vymazání palubáku atd, takže spokojenost. Jen jsem je zapomněl zvážit pro porovnání, ale to půjde dohledat na netu.
Tweety přiložený následující obrázek:
atomix napsal:
Až mi současná baterie doslouží, tak bych uvažoval místo olova koupit lihium, lehce ušetřené i více než 3kg hmotnosti. Ale jestli to má smysl u 260kg motorky..... no někde se začít musí.
a mame uz nejakou odzkousenou variantu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
atomix napsal:
Až mi současná baterie doslouží, tak bych uvažoval místo olova koupit lihium, lehce ušetřené i více než 3kg hmotnosti. Ale jestli to má smysl u 260kg motorky..... no někde se začít musí.
a mame uz nejakou odzkousenou variantu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jelikož jsem ze dne na den musel měnit baterii a jediná rozumná, dostupná i s dopravou do 24hod byla MOTOBATT MBYZ16HD 16,5 Ah, tak můžu potvrdit že do kastlíku pasuje perfektně a oboustranné konektory jsou bonus pro připojení případného periferního zařízení. Veškerá kabeláž jde výškově připojit tak, že nepřesahuje celkovou výšku baterie .
Po vyndání polyesteru z pod původní baterie se i k této vejde cca 3-5mm silná tlumící podložka (já použil tužší verzi neoprenu). Dále byl na původní baterii ochr pěnový kryt, který skvěle (i na výšku )pasuje na novou bat. Váhový rozdíl co jsem navážil, byl 3,9 kg u původní YUASY a 5,2 u nové velké MOTOBAT, takže rozdíl 1,3kg, což je pro mě akceptovatelné.
Ahojte.
Akurát som menil batériu. Kúpil som gelovu Vartu. Rozmer aj Ah zhodne s pôvodnou. Cena 70e
Štartuje ako má.
Stara bola z roku 2013 umrela. vykašľal som sa na ňu cez zimu
Zdravím,je možné že mi po 3-4 měsících stání odešla baterie jen tak,motorka R 1250 GSA -2020 zaparkována v baráku vevnitř u radiátorů celou zimu, dnes mi ukázal měřák 2.37 ,baterie vyrobená 3/20 přesně 3 roky stará orig.Exide
marda přiložený následující obrázek:
Je to mozne , moja skoncila po necelom roku.
Mal som sakra stastie , pojazdil som Bosnu, vratil som sa , potom s manzelkou Dolomity.
Dal som ju do garaze a po tzyzdni ani netukla. Na baterke bolo 5 V .
Na zapalovani som ju urcite nenechal, neviem ci sa to vobec da , ci nevypne sama.
Moto je 2021, v zaruke vymenili, ale neprijemna vec.
Upravil sanko dne 23.03.2023 23:23
1250 strašně trpí na baterie měním pravidelně po 2 letech, mají větší kompres a při startu elektronika spotřebuje taky značnou část šťávy. Nejvíce se mi osvědčila originál Yuasa YTX14H-BS. Staré baterky z 1250 do 1200LC nebo vzducháčů normálně funguji jen s 1250 mají problém.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad