už mě nějak přestalo dřít kolena GSX-R, přestalo mě i cestovat po silnici a sem tam si dát nějakou hodně lehkou šotolinu na Varaderu, tak se dívám dál a kam jinam, než na BMW... :-)
Nejvíc se mi zalíbil R 1150 GS Adv, a tak bych se chtěl krátce zeptat zdejších zkušenějších. Jak moc je velký rozdíl mezi modelovými roky 2002 a 2003? 2002 je prý ještě bez posilovače brzdy, to by mi ani nevadilo, ale neví, jak moc velký rozdíl u těchto modelů dělá twinspark?
A jak to je s 6tým kvaltem? Někde jsem četl, že se dělaly rozdílné "délky kvaltu".
Mám doma 03 gsa a tata má vobyčejnou 11gs jednosvíčku a nějakej zásadní rozdíl nepozoruju. Aji jeho pětikvalf jede naprosto stejně rychle jako můj šestikvalt s krátkou šestkou(myslím že je to standart pro gsa a byla tam na výběr krátká a dlouh? jednička. Na obyč gs byla zase na výběr krátká a dlouhá šestka a na RT mohlo byt obojí) Jinak máme ty motorky doma obě bez abs,takže i bez posilovače a o brzdách nevíme,teda krom výměny brzdovky jednou ročně a semtam desky.
twinspark vs. jednosviecka je nieco kde rozdiel pri jazde nezistis
akurat pri twisparkoch zvykli odchadzat zapaloviacie moduly (fajky)
ak mas moznost volby tak urcite 1150 GSA2002 bol najvydarenejsi model lebo jednosvieca a ziaden blby posilovac brzd
live fast, die young be wild, have fun
Jak píšou kluci. Akorát s tím posilovačem to není úplně na 100%.. Mám 2002,jedna svíčka na válec a mám i posilovač brzd. Zatím normálně funguje takže já na něj nadávat nemůžu..
per aspera ad astra
Mel jsem obe a za mne bych vzal radsi 03, kdyz posilovac posiluje, tak je to nahodou super u tak tezky motorky. Twinspark nepoznas. Civky sice odchazeji, ale co vim, tak po vymene je uz klid a pravdepodobne budou uz vymenene. Tady se rika, ze 02 je nej.model, podle mne je to nesmysl a cim novejsi, tim lepsi Kdyz jsi nalozenej a kor treba ve dvou,tak v tech brzdach je znat docela rozdil.
Ale jako jinak zalezi hlavne na stavu a obe jsou fajn
Upravil xavier dne 27.03.2018 06:43
Aktualne 1250 GSA HP
kubas mne to vychadza tak ze mas 2003 s jednosvieckou.. ale VIN cislo povie vsetko
xavier - tie brzdy su rovnake, akurat pri posilovaci tam mas geret ktory za teba "stlaca" brzdu. Ak by si zurivo mackal brzdu na motorke bez posilovaca tak brzdis rovnako. Podla mna su brzdy s posilovacom tazsie davkovatelne a najma historia ukazala ze je to nepotrebna vec pretoze v dalsich rokoch BMW od tejto "vychytavky" skratka upustilo. - no offense
2002 vs. 2003 - nie zeby na tom realne zalezalo ale nap. kategoria šetrílek sa poteší že može kupovať len dve sviečky namiesto štyroch. Že nemusí špekulovať nad tým či má alebo nemá vymenené tie zapalovacie moduly... 2002 skrátka nemá žiadnu chybu ktorá by bola pri 2003 odstránená, skor opačne
live fast, die young be wild, have fun
xavier napsal:
Mel jsem obe a za mne bych vzal radsi 03, kdyz posilovac posiluje, tak je to nahodou super u tak tezky motorky. Twinspark nepoznas. Civky sice odchazeji, ale co vim, tak po vymene je uz klid a pravdepodobne budou uz vymenene. Tady se rika, ze 02 je nej.model, podle mne je to nesmysl a cim novejsi, tim lepsi Kdyz jsi nalozenej a kor treba ve dvou,tak v tech brzdach je znat docela rozdil.
Ale jako jinak zalezi hlavne na stavu a obe jsou fajn
a to Tvoje bývalé GSA už má najeto 120tis. a až na benzínové čerpadlo z loňska, mě to nikde nenechalo a měním jen oleje....jo a občas i pneu
všude dobře.....doma GSA
Mám úplně první R150GSA, co byla importérem do ČR přivezena. Je to první předváděčka z tehdejšího AuTecu. Jednosvíčka, brzdy bez posilovače, velká nádrž a krátká jednička.
Proč jednosvíčka?
Je stabilnější a spolehlivější. Mám najeto na motorce cca 150 tis km a cívky původní. Nikdy s tím nebyl žádný problém. Druhá svíčka ve válci, kvůli lepším emisním vlastnostem motoru, je jenom další kurvítko navíc.
Proč bez posilovače?
Brzdy se mi zdají přesnější a citlivější. Navíc totálně nevybijí baterku, když se snažíte dostat mimo civilizaci z nějaké šlamastiky. A nakonec to brzdí, i když se netočí motor.
Moje volba by i dnes nebyla jiná.
Upravil Paji dne 27.03.2018 13:28
za mě bych posilovač nechtěl. Zase takový komfort navíc to nepřináší a mám dojem, že když odejde, tak potřebuješ pomalu obě ruce, aby jsi zmáčkl brzdu. Twinspark taky nic navíc nepřinese, nevím co se stane když odejde problematická cívka, snad někdo bude vědět. Tohle bych při výběru ale neřešil. ABS určitě poznat je a když nebude fungovat modul, tak stejně brzdit budeš.
Aka je v danej masine prevodovka(jednotka, sestka, kratka/dlha) najdes podla cisla prevodovky napriklad tu: http://largiader....speed.html
Na mojej masine mam posilovac, abs, dual a twinspark a podozrivo to funguje. A som teda zelenejsi a setrim liter benzinu na 100km (rukavica na flame war)
Jak jsem tohle vlákno zahlédl, bylo mi jasné, že doporučením bude 2002 jednosvíce bez posilovače. Přidám svůj pohled - v roce 2006 jsem kupoval nový, v té době už výprodejový GSA, samozřejmě s posilovačem, integrálem a 4 svíčkami. Jak bylo řečeno, časem odešly cívky ve fajfkách, bylo to postupné a díky tomu, že svíčky jsou 4 (spodní mají obyčejné fajfky bez cívek), nemůže se stát, že by se motorka kvůli tomu zastavila. Navíc od té doby mám pokoj, protože jsem se dozvěděl, že tyhle díly odcházely pouze z prvovýroby, po výměně už je vše OK (to nemohu potvrdit, jak jsem koupil, tak prodávám, ale je fakt, že od té doby nemám problém). Co se týká posilovače, já si ho nemohu vynachválit, resp. proti němu nemám ani to nejmenší. Proti verzi bez posilovače to brzdí jako prase a díky integrálu obstará téměř všechno brždění, i sebevíc intenzivní, páčka na řídítkách, protože v tom případě brzdí obě kola a brzdný účinek je rozdělován podle potřeby, takže v krizi je nejlepší vzít vší silou za páčku a vzepřít se o řídítka:-), riziko uklouznutí je minimální a to dokonce i v zatáčce (osobně mi to několikrát zachránilo čumák, vždy na jaře na Slovensku v horských zatáčkách na štěrku, když jsem se rozdováděl a nesmyslně vypnul mozek, naštěstí při mně stál ten nahoře i GSA). Jak jsem se dozvěděl od odborníků, problémy s posilovačem měly motorky, u kterých se dlouho neměnila brzdová kapalina a protože já ji měním každé 2 roky, ani na jedné ze dvou mých 1150 GSA jsem za 130 tisíc km neměl problém. Co se týká převodovky, na obou GSA jsem měl tzv. krátkou jedničku a vlastně ani nevím, jestli se dělaly GSA s jinými převody...
Tím samozřejmě neradím GSA z roku 2003, všechny GSA jsou vynikající motorky, ale já osobně bych si novější model, hlavně díky integrálu, koupil zase. Určitě si podle svých zkušeností nemám důvod myslet, že by GSA z let 2003-2005 byly jakkoliv horší nebo poruchovější než dřívější jednosvíčkové modely.
Přeji šťastnou volbu.
Ivane, on je taky zasadni rozdil kdyz ji mas od novoty a ma pravidelnou udrzbu....horsi je koupit posilovac kde nebyla brzdovka menena 10 let...ale i kdybis mi chtel dat tu svou presto bych ji nechtel, proste uz ten posilovac nechcu ani videt osobne mam najeto na GS bez abs 130000 a proste sem se stim naucil jezdit ale predni gumu davam pouze tourancku a kdyz ma 2mm tak prezouvam.
Kupredu spatki ni krok...
raptor : ta má je 11/2002 takže takovej mezikus. Jinak co se posilovače týče tak mě na něm vadí to bzučení.. Ale zase v terénu když je nějaký prudký sjezd mě naprosto vyhovuje že brzdím pouze přední a zadek si přibržduje sám.
per aspera ad astra