chtěl bych se přeptat na skutečnost, která se vyskytla na mé 1150GS.
pokusím se vložit foto.
je možné, aby opotřebeni desek bylo zleva doprava tzn. nejvíce opotřebená deska je ta úplně vlevo a min opotřebená je ta nejvíce vpravo?
máme před sebou cestu cca 3500km a jsem na vážkách zda desky vyměnit, nebo ponechat při opotřebení viz foto.
nepředpokládám nějakou divokou jízdu, ale pohodovou poznávací plně naložený ve dvou.
desky jsou podle mého or. a za posledních 16000km ubyl snad "vlásek", proto tohle dilema.
díky za názor ..
desperado přiložený následující obrázek:
......tiež som mal taketo dilema sa mi zdali v predu tenke tak pre istotu vlačim na cesty sebou nove.....raz sa mi stalo v v Chorvatsku ešte na cbčke že som zodral predne uplne a musel som si dat poslat/pozeral som pred odchodom a zdali sa dobre/
Tohle ti jeste v pohode vydrzi.(muj nazor).Takhle vypadali moje zadni pred 12000km a jsou stale stejny.Zato predni vypadali lip a uz je davno po nich.Kamos ma zase zadni na 1 sezonu a predni mu ubejvaj minimalne.Kazdej asi mame jinej styl brzdeni.Me i predni pneumatika vydrzi polovinu toho,co zadni.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
..Ahoj,
já si myslím, že by tu cestu vydržely.
Já na své motorce měním desky dříve a to z toho důvodu, že čím více jsou opotřebené destičky, tak tím více jsou vysunuty válečky, které po čase oxidují a dokáže člověk akorát to, že nesmyslně oddaluje výměnu, ale přivodí si další problém a to je v nejhorším případě, v době kdy se to nejméně hodí, unik kapaliny z válečků, protože ty je jenom vyměníš, ale ony po zastrčení zoxidované části poruší prachovky, poppřípadě i gumičky.
Ono když to uděláš tak jak máš, tak tím zkontroluješ a promažeš uložení třmenů, pak bych doporučoval projížďku, pro jistotu a pak vyrazit do neznáma.
Ono to, ve správném případě, není jen vyloupnout staré a dát nové, to je chyba. Já osobně jsem na své motorce nikdy nedošel zdaleka na takové opotřebení co máš ty. Jsou to brzdy a budeš komplet cca 400kg váhy a ten předek má svoji důležitou práci.
Jo a ta nerovnoměrnost může být mimo jiné i tím, že brzdy dlouho nikdo neudržoval a prostě neodbržďují tak jak by měly. To je ta lepší varijanta. Ivoš.
Upravil bmwivo dne 21.04.2009 08:53
Loni jsem menil desticky v domeni, ze jsou uz na konci zivotnosti, meli tak 2,5-3 mm. Dal jsem nove, ty meli 5 mm oblozeni.
Mozna, ze kdyz zmeris ty tvoje, ze dojdes k podobnym hodnotam. Predek bych na tvem miste vymenil, zadek bych pri tomhle stavu neresil. Hlavne ale asi kvuli pocitu a klidu na ceste, protoze vim, ze bych na ne kazdy vecer koukal a vrtalo by mi to hlavou.
Souhlasim s "bmwivo", že dasky se maj měnit pravidelně a nemá se na nich šetřit jinak si akorát z*urvíš kotouče a bude to stát víc, ale tyhle ještě vypadaj celkem v klidu. Na svejch současnejch i minulejch motorkách i autech sem si destičky dělal sám a nepamatuju kdy by byly obě sjetý stejně.
ještě jeden dotaz.
jak se dostává ven oska, která drží desky? Vytáhl jsem závlačku a pokoušel se šroubovat, ale nějak to nefunguje.
nejedná se mi o přehnané šetření, ale před cestou je každá koruna dobra.
chtěl bych měnit zase za org. desky. pokud tedy nemá někdo názor, že je zbytečné dávat org.
určitě se pokusím vše důkladně očistit.
Upravil desperado dne 21.04.2009 12:09
můžeš koupit v Elitu destičky na tvé BMW - zn. Bendix, je to shodné s těmi co na nich je BMW a stojí o dost méně. Jinak jiného výrobce nedoporučuji...
tak to by docela šlo, pokud by to někoho dalšího zajímalo, tak cena k dnešnímu dni je : Bendix - 712,- http://www.motork...57799.html
org.BMW - 1 230,-
cena je pouze na jeden kotouč, takže x2.
tož tak ...
díky za rady
Upravil desperado dne 21.04.2009 13:34
Desky hodit do kufru pripadne problem neni, ale jak resite treba gumy? Stejne jako vloni jsem i letos opet ve stejny situaci - gumy maji pred sebou mozna i 5000km, ja na dovoleny najedu +-3000km, ale odhad je jen odhad. Treba bude vedro a gumy zmizej.
To mam zase vyhodit gumy, ktery asi tech 5000 najedou?
Nebo je tam pak cpat zpatky na dojeti? Asi uplnej nesmysl co..
Čistě teoreticky se destičky na většině motorek dají vyměnit bez demontáže brzdovýho třmenu, ale to nedoporučuju z dúvodú co napsal bmwivo. Je zapotřebí brzdové pístky zatlačit zpět, ergo před tímto úkonem je řádně vyčistit.
Doporučuju proto VŽDY sejmout brzdový třmen z vidlice či kardanu, vyndat staré destičky a pístky i vnitřek třmenu vyčistit od brzdného prachu a nánosú nečistot alias bordelu. Jsem zásadně proti používání tzv "čističú na brzdy" neboť vysoušejí prachovky a těsnicí kroužky u pístkú. Snad jen od Wirth není tak agresivní, ale i tak.... Já zásadně čistič na brzdy na svém, či strojích přátel odmítám používat.
Neboli klasika....WD40. Zakrýt hadrem brzdový koutouč aby si náhodou nějaký nešika na něj nestříkal / a pak zas musel odmasťovat / a vystříkat vnitřek třmenu a pístky. Nechat chvíli púsobit, vytřít hadrem a dle potřeby zopakovat. Na závěr injekční stříkačkou 1 kapku silikonového oleje na těsnicí kroužek každého pístku. Silikon jej oživí a netvrdne pak tak rychle. Na závěr vyutírat vnitřek do sucha a zasunout oba, či více pístkú zpět a vytřít zas. Klasická šroubovací svorka z baumaxu a kus dřívka přes oba písky a svorku doprostřed. Bacha ať nevylezou pístky na jiném třmenu, co aktivní idiot sundal předem též a vyndal destičky.. mě se to stalo taky . Platí, dělat třmeny postupně , nebo mezi destičky ostatních odmontovaných třmenú vložit "cosi" aby pístky nevyjely z třmenú. Na závěr promazat eventulní čepy měděnou vazelínou na vysoké teploty a přišroubovat třmen s modrým Loctitem potřeným šroubem a dotáhnout předepsaným momentem. Loctite používám vždy, i když to výrobce třeba pro ten který díl i nepředepisuje. Na pevnostní a životně dúležité věci jako kardan, kola brzdy, zavěšení kol, řidítka, stupačky vždy Loctite. na ostatní šrouby buď silikonový olej, nebo trochu vazelíny, jedno co je po ruce. Ale nedávám nikdy žádný závitový spoj nasucho. Mazadlo nebo Loctite.
Jo jo, je to asi přehnaná pedantnost.....ale co už.
Aldo tohle by já osobné neřešil. Nový gumy a jet v klidu, čert vem pár korun co by staré možná ještě dojely......ale možná ne, a pokazí Ti to dovču. Já bych na starejch nejel ani omylem, odmítám se stresovat, ale rozhodnutí je na tobě.
Upravil W dne 21.04.2009 16:15
To je fakt. Je to o klidu a pohode, nesmysl timhle smerem setrit na dovoleny.
Ja jen ze me to potka uplne vzdycky a navic zaroven se servisem, u kteryho se intervaly snazim dodrzovat.
Wingu a ostatni muzete prosim napsat tip kde sehnat silkonovy olej, grafitovou/mosaznou vazelinu a potrebny loctite? Chtel bych to objednat nekde najednou v nejakem obchode na netu pokud mozno diky moc
BMW R1150GS MY02
Silikonový olej mají skoro všude, Baumax, barvy laky, autopotřeby atd... A co se týká tepelně odolné vazelíny .. tak nejvíce teploty vydržela a mě osobně se nejvíce osvědčila, nikdy nezmizla ani z brzdy a dokonce ani ze závitú šroubú na motoru, je měděná vazelína z Hondy.
Každý dýler Ti jí jistě umí objednat , já ji používám roky, a to stále z první tuby, stačí jí jen trochu nanést na štětec a máznout na závit či čep destiček : Honda PAD GREASE a hondí číslo na objednávku je 08C35-B0134M. Jinak pozor , cena není zrovna lidová, asi 1300 Kaček, ale ta tuba Ti vydrží až do penze, a to i pro motorky kamarádú
Rozhodně to není jedinná možná varianta, ale já používám tuto.
Loctite modrý by měl být ke koupi všude, kde prodávají nářadí do dílen či jiný vercajk. Modrý Loctite má označení Loctite 243.
To Desperado : Nechci kazit radost , já jsem přišel o podobně ojeté desky na zadku během cca 2000 km. Bylo to hodně v dešti a blátíčku a dom jsem dojížděl bez zadku , protože už byly na plech.Nevím jestli to byly nějaký blbý desky ( byly tam od původního majitele ) nebo jestli to sežralo to bahýnko.
Jestli máš pochybnosti , myslím že je uvezeš.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
tak jsem se do toho pustil a myslím, i "závadu" našel, přesně jak psal bmwivo.
asi dva pístky nechodily jak měly. vše jsem tedy důkladně očistil a pomocí brzdové kapaliny rozchodil. testovací jízda dopadla dobře a doufám, že bude vše fungovat jak má.
nové desky jsem objednal Bendix, takže při výměně ještě jednou překontroluji.
k mému překvapení stávající desky nejsou org. jak jsem prezentoval, ale Lucas, takže již není co řešit.
jak píše kolega Wing, modrý Loctite také používám. silikonový olej se pokusím aplikovat při zmíněné výměně desek.
tož tak ...