Zdravím,
Mám dotaz ohledně mé 1250 GSA.
Nic mi neukazují ukazatele teploty oleje na TFT dilspleji a taky okamžité spotřeby na navigaci (né že by mě nějak zvlášť zajímala okamžitá spotřeba, spíš mě irituje, že tam je to pole a nic nezobrazuje).
Může někdo ze šťastných majitelů potvrdit, že to tak prostě je, nebo to mám porouchané.
Díky
oreleagle přiložený následující obrázek:
Servisak- Dik. Trochu skoda, kdyz uz tam ta kontrolka je. S tou okamzitou spotrebou je mi jasne, ze na miste to nic neukaze. to foto je pouze ilustrativni, neukazuje mi to samozrejme nic ani za jizdy.
Upravil oreleagle dne 11.11.2019 20:16
Ten olej je jen hladinové čidlo a ukáže ti až tak po třech minutách pokud máš motorku buď na centrálním stojanu,nebo stojíš na rovné ploše,nesmíš přidávat plyn ani pio celou dobu mačkat spojku.... tohle jsem už taky řešil na svém 1250gsa....proti vzducháči to trvá nesmyslně dlouho a napíše se ti tam jen zeleně OK ne stupně..Jo a motor musí mít provozní teplotu,ale proč to trvá tak dlouho mi nevysvětlily ani v BMW tak snad to nějak upraví novým softem...
Možnost diagnostiky BMW
PavelDR - Dik, vidis dobre, ale na tyto udaje jsem se neptal. Schvalne jsem zvyraznil pole (udaje), o ktere mi jde. Teplota, kterou vidis nahore, je teplota vody. Priznavam, ze jsem si az ted vsiml, ze se to o stupen lisi od TFT displeje, ale to muze byt tim, ze jsem to dnes jen nakopl, aby se prohrala a neco ukazala, abych to mohl vyfotit. Proto tam ani neni udaj o tlaku v pneu, ale to za jizdy funguje normalne. Jde mi tedy skutecne jen o teplotu oleje na TFT a okamzitou spotrebu na Navi, kterou mi ani pri jizde neukazuje, jsou tam jen ty dve carky.
Leonardo napsal:
Ten olej je jen hladinové čidlo a ukáže ti až tak po třech minutách pokud máš motorku buď na centrálním stojanu,nebo stojíš na rovné ploše,nesmíš přidávat plyn ani pio celou dobu mačkat spojku.... tohle jsem už taky řešil na svém 1250gsa....proti vzducháči to trvá nesmyslně dlouho a napíše se ti tam jen zeleně OK ne stupně..Jo a motor musí mít provozní teplotu,ale proč to trvá tak dlouho mi nevysvětlily ani v BMW tak snad to nějak upraví novým softem...
Aha, diky. Zajimave. To jsem ani v manualu nenasel. Zitra vyzkousim.
Leonardo napsal:
Ten olej je jen hladinové čidlo a ukáže ti až tak po třech minutách pokud máš motorku buď na centrálním stojanu,nebo stojíš na rovné ploše,nesmíš přidávat plyn ani pio celou dobu mačkat spojku.... tohle jsem už taky řešil na svém 1250gsa....proti vzducháči to trvá nesmyslně dlouho a napíše se ti tam jen zeleně OK ne stupně..Jo a motor musí mít provozní teplotu,ale proč to trvá tak dlouho mi nevysvětlily ani v BMW tak snad to nějak upraví novým softem...
Nemyslim si ze se to upravi.. trva to dost dlouho protoze se zahriva 4l oleje ale na vodou chlazenem.motoru proto tak.dlouho
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Ale i když je motor zahřátý po jízdě tak trvá cca 3 minuty než se zobrazí nápis OK u kontrolky oleje zkoušel jsem to několikrát a trvá to nesmyslně dlouho na vzducháči stačilo zastavit na semaforu a ok tam bylo hned.tady to trvá fakt ty 3 minuty....
Možnost diagnostiky BMW
Hele proste to tak ma bmw asi k tomu maji nejaky duvod. Myslim si ze to tady nas par noumu nevyresi. Bohuzel se stim musis naucit zit. Nebo se ohnout
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak jo, je to i v manualu, ale podle neho by to tedy melo trvat 20 sekund a ne 3 a vice minut. Takze jsem to tedy dnes po jizde zkusil. Nechal jsem to bublat na hlavnim stojanu 5 min a nic to neukazalo. skutecne je jednodussi ohnout hrbet a mrknout do okynka.
Jeste me napadla jedna vec. Dle manualu by mela byt bocni podpera sklopena a stroj nestat na bocni podpere. Bud je to kostrbate napsane, nebo neumim cesky, ale znamena to tedy, ze bych mel mit bocni stojan vysunuty, ale moto o neho neopirat? Protoze pokud by mel byt bocni stojan sklopeny (nebo zaklopeny nebo jak to nazvat-proste nahore), pak je preci logicke, ze o neho nemuze byt motorka oprena (teda leda by se seredne vyvalela).
oreleagle přiložený následující obrázek:
Teplotu oleje "vodníky" neukazují - pouze hladinu (už bylo napsáno výše). Nápis OK nebo Low to ukáže na displeji až po zahřátí na provozní telotu (je to jedna z podmínek). 62°C je málo na to aby to měření proběhlo - pak se ti zobrazí jen ---.
I tak je pravda, že to u LC trvá delší dobu než u "vzducháče".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
v manualu se nepise ze se to ma zobrazit po 20ti sekundach, ale 20 sekund behu motoru na volnobeh je jedna z podminek mereni .....
me ty 3 minuty davaji celkem smysl, jednak je tam dost podminek za kterych to funguje (otazka zda comp cekuje jednu po druhe nebo vsechny najednou), protoze si umim predstavit ze cidlo ceka na nejakou viskozitu oleje danou temi podminkami a mozna taky na to az se treba precerpa urcite mnozstvi oleje, alespon me by to davalo smysl .....
je to dulezity parametr a tak si nejspis s merenim dava zalezet, protoze jinak nejaky jednoduchy hladinomer by to asi detekoval okamzite .....
Ja taky nechapu smysl tehle debaty. Hlavni je to ze voda ma sice 98st ale olej ma odost min. A olej se meri pri provozni teplote
... servis a diagnostika BMW Motorrad