Zdravim pani,
Dnes som menil vzduchovy filter, pozeram do airboxu bolo tam zopar necistot, tak som sa rozhodol, ze ho vycistim.
Zhodil som hadice sania, pozrem dnu do praveho valca a tam "prasklinka"
Pozrem do laveho valca a tam nieco podobne len v mensom rozsaho akokeby len naznak.
Je to dovod na paniku?
Jedna sa o dvojvacku r.v. 2010, 103000km
dudkoF800GS přiložený následující obrázek:
[156.48Kb]
Upravil dudkoF800GS dne 20.12.2019 14:23
Jestli to takto pravidelně prasklo na obou stranách, tak s tím asi nejzdíš sám. To nebude výrobní vada 2 kusů a to ještě pravé a levé strany. Asi to neodlévaj jeden den na jednom lise a nepárujou k sobě dle hodiny výroby. Osobně jsem z toho trochu v šoku. Možná jsi objevil další Achyllovu patu dvouvačky.... .
Ale: vzhledem k opálení ventilů na sání možná bylo něco dlouhodobě špatně nastaveno a ventily netěsnily nebo včas nezavřely a došlo k přehřátí tam, kde s tím soudruzi z NSR úplně nekalkulovali. Na erudovanou odpověď tu budou jiní odborníci, já 1200GS naštěstí neznám a nedokážu to objektivně posoudit.
Na funkci to asi nebude mít vliv, dokud z toho kus neupadne a nevlítne do motoru nebo to neprdne skrz a neztratí tlak. Osobně bych ale na tvém místě trošičku panikařil.
Upravil Hrabe_X dne 20.12.2019 15:06
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Toto boli fotky pravej strany
Teraz lava, tam je akokeby len naznak niecoho
Motorka mala pravidelny servis v bmw insbruck, podla faktur nebolo na nicom setrene
dudkoF800GS přiložený následující obrázek:
Co by s tím dělal, benzínem navoněnej průvan tudy asi proteče.
Pokud je to normální jev, zbývají 2možnosti:
1. smířit se s tim a jezdit jak radí Servisák
2.poslat motorku do světa a vícekrát se k dvouvačce nevracet
Pokud je to fakt normální, je to teda celkem smutné... to nedělaly ani motory v 30.letech minulého století s odlitky dělanými do písku.
Ale třeba mám stejnou prasklinu na 11tce taky, já se tam nikdy nedíval. Pokud ne, určitě tam mám nějakou jinou.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Můžeš být v klidu.Je to povrchová vada při lití..Není to sice hezká vizitka slévárny,ale na funkci to nebude mít vliv...Chtělo by to změnit konstrukci formy,protože to podle fotek vypadá na zaplynění v onom místě..
Edit:Koukám pozorněji a podle mě se plní tahle forma ze dvou vtoků a setkávají se v tom místě.Nemají asi dobře vypočítanou licí teplotu (nebo to bude jen technologickou nekázní),takže v místě setkání proudů kov nemá dostečnou teplotu a chladně dřív,než se stačí odplynit.Pak vzniká takový porézní slepenec.
Upravil pavelgs dne 20.12.2019 18:30
Tleskám a žasnu, co je tu odborníků z různých oborů.
Když na to koukám pozorněji, tak to fakt vypadá jako blbě slité. (Když bys to teda nepopsal, tak bych to v tom neviděl se přiznám. Ale po bitvě každej generál, že.)
Proč to hoši z Fašistova neobrousí je mi záhadou. Je mi jasné, že nechtějí zvyšovat výrobní náklady nebo snižovat marži...
Hezkou vizitku BMW to ale nedělá.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tohle chápu Milane. Kam se neleze, nemusí to extra vypadat. Hlavní je funkčnost.
Pamatuju u karbeců, jak se leštily tyhle místa pro lepší plnění motoru s tím, že po vyleštění kanálů tam nateče víc směsi a pak jsi měl o čtvrt až půl koně lepší pocit za tu dřinu.
Je škoda tam takový fujtajxl nechat, ač se vstřikováním si směs nadávkuje motor ideálně i tak, ale nateklo by tam víc vzduchu a výkon by byl vyšší, vyšší, **** vyšší (možná teda o nějakou tu setinu kW, což nikdo samozřejmě nezaplatí).
Upravil Hrabe_X dne 20.12.2019 19:23
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tady u vzduchace je to jedno. Vzduchac nema stejne dlouhe kanaly v hlave. Takze proudeni je burt. Stejna delka a idealni proud je az u lc. Proto ma i sani vrchem a vyfuk spodem
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Hrabe_X napsal:
Tleskám a žasnu, co je tu odborníků z různých oborů.
Když na to koukám pozorněji, tak to fakt vypadá jako blbě slité. (Když bys to teda nepopsal, tak bych to v tom neviděl se přiznám. Ale po bitvě každej generál, že.)
Proč to hoši z Fašistova neobrousí je mi záhadou. Je mi jasné, že nechtějí zvyšovat výrobní náklady nebo snižovat marži...
Hezkou vizitku BMW to ale nedělá.
Tak odborník je asi silné slovo.Pracuji ve firmě,kde formy děláme (kovové),ale pro lití hliníkových kol,podvozkových dílů apod,ale protože se podílíme i na vývoji,tak bývám často u zákazníka na slévárně a když je člověk zvídavý,tak se ledacos zajímavého o lití dozví..Pro některé díly se dělají úpravy formy třeba i desetkrát,než se dosáhne požadované kvality..U odlitků motoru by to mělo být stejné,ale podle fotek to mají slušně na salámu...Možná už mám profesní deformaci,ale přijít nám na stůl takový výsledek lití z naší formy,tak bych byl docela nervózní...
Upravil pavelgs dne 20.12.2019 20:25
mne to taky prislo jako "suchej spoj"... hura jsem chytrej
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal:
Tleskám a žasnu, co je tu odborníků z různých oborů.
Když na to koukám pozorněji, tak to fakt vypadá jako blbě slité. (Když bys to teda nepopsal, tak bych to v tom neviděl se přiznám. Ale po bitvě každej generál, že.)
Proč to hoši z Fašistova neobrousí je mi záhadou. Je mi jasné, že nechtějí zvyšovat výrobní náklady nebo snižovat marži...
Hezkou vizitku BMW to ale nedělá.
Tak odborník je asi silné slovo.Pracuji ve firmě,kde formy děláme (kovové),ale pro lití hliníkových kol,podvozkových dílů apod,ale protože se podílíme i na vývoji,tak bývám často u zákazníka na slévárně a když je člověk zvídavý,tak se ledacos zajímavého o lití dozví..Pro některé díly se dělají úpravy formy třeba i desetkrát,než se dosáhne požadované kvality..U odlitků motoru by to mělo být stejné,ale podle fotek to mají slušně na salámu...Možná už mám profesní deformaci,ale přijít nám na stůl takový výsledek lití z naší formy,tak bych byl docela nervózní...
nooo, pripadne mi to ze z nas delaji pekny blpce a na zapade na kvalitu prdijou...delal sem 25 let ve sklarne obalove sklo, pivni, vino, zavarovacky...a kolikrat nas tam buzzerovali za takovy mikro vrasky na sklince ze se to prohlizelo lupou...pritom kdyz sem videl sklinku s nejakym chlastem ze zapadu tak sem se divil, za tatovy vyrobek by nam vratili celou varku...
Kupredu spatki ni krok...
Nebožtík táta vždycky říkal: "Jedinou slabinou BMW je motor."
Vždycky, když se v terénu křápnu o ten blbej válec do holeně, tak si na jeho slova vzpomenu. Ale neměnil bych.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /