Ahoj, prosím o radu, mám 1200 GS LC Adventura 2016, najeto cca 40 tisíc.
Dnes se mi po nastartování a rozjetí cca 200 m zobrazila závada nemožnosti načtení tlaku v pneu, během dalších 20 vterin se rozsvítila ABS a za chvilku na to i kontrola trakce . Zkusil jsem ujet dalsich 500 m a přestala mi fungovat kompletně levá strana řidítek . Nejde ukazatel směru nefunkční přepínáni směrovek , nefunkcni kolecko na navigaci a svetla. Dále se zaply varovky a jeli az do odpojení baterie . po nacteni diagnostiky asi 40 chyb. Poradíte mi na co se zaměrit . Motorku jsem cca pred tydnem dukladně umyl tlakovou myčkou takze se obavam jestli někam nezateklo . Díky za rady . Michal
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 22.07.2020 23:17
Příspěvků: 408 Registrace: 13.04.14
Protože mám dobrou náladu, tak se ti vyjádřím, i když ne k tématu. Ale podobnost tu je.
Před rokem jsem byl v Ženevě na autosalonu. Celou cestu tam chcalo až hrůza. Když nás salon přestal bavit a dali jsme se na odjezd, v autě se mi přede mnou vyjevil doslova cirkus. Ručičky otáčkoměru a rychlosti lítaly nahoru a dolů, nebo zamrzly úplně, blinkry neblikali hned (blikaly až několik vteřin poté co jsem je vyhodil), případně neblikali vůbec, stěrače nestírali, klakson netroubil, kontrolky na budících se celé rozsvítili, parkovací senzory svítili jako bych byl za sebou měl zeď (a přitom jsem jel dopředu), okna nešla stahovat. No hrůza.
Po zastavení a vypnutí motoru s představou, že se vše vyresetuje, jsem nemohl pro změnu nastartovat. Zaparkoval jsem na točně autobusů. Byla to legrace, ale autobusák měl pochopení. Nakonec se nastartovat podařilo a pokračovali jsme v cestě. Podobné výjevy mě však potkávaly celou cestu do Curychu. Problémy se startováním neustaly a auto nechtělo chytnout, jednou jo, párkrát ne. řešili jsme to vytahováním pojistek a odpojováním baterie. Neustále se prodlužovala doba, po kterou jsem měl odpojenou baterku, až se uzamklo rádio (k němuž jsme měl kód který ovšem auto nechtělo akceptovat ).
Protože je Švýcarsko fašistická země, kde si člověk pomalu nemůže ani prdnout aby nedostal flastr, zastavili jsem dál od cesty. Ukázalo se že to byl bordel, když na nás vylezla bordelmamá, že tam stát nesmíme, pokud teda nechceme vydrandit karla. No, bylo jí to prd platný, protože když to auto nechce chytnout, tak asi nemůžeme odjet. Nakonec se odjet podařilo, nevylezli na nás žádní bouchači, ani na nás nebyla přivolána policie.
Cestou z Curychu domů jsem už byl poučen, náhodou jsem ráno nastartoval na drc, a odjížděl jsem s odzátkovaným hrdlem nádrže (je na zámek). A takhle jsem na jeden zátah bez vypínání motoru dojel domů, 1000 km, s tankováním, s močením a nikdo mi auto nelohl, jelikož byli asi všichni konsternovaní z toho, že někdo nechává bežící otevřené auto bez dozoru.
Ještě jsem se stavil u známého za hranicema pro pneumatiky pro kámoše, a ten mi poradil, že mám odpojit translační jednotku xenonů. Až jsem dojel domů, jednotku jsem odpojil a celý další rok jezdil jen kolem komína. Vyhledával jsem bouřky a čekal až se závada projeví...a neprojevila se. Ukázalo se, že za tyto problémy mohla ona jednotka, jejíž jediný účel je transformace kódu z jednoho jazyka do druhého, čitelného diagnostikou. V noci na mě nikdo nebliká, takže na nivelaci xenonů odpojená jednotka očividně nemá vliv.
Jak jsem se dozvěděl, nebyl to první případ, kdy tato jednotka dělala problémy.
Pointa příběhu je, že kdyby sis koupil motorku bez zbytečné elektroniky, nestalo by se ti to. Fandím ti, aby se ti podařilo problém vyřešit a to co nejdříve a za hubičku.
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 23.07.2020 07:05
Příspěvků: 895 Registrace: 02.05.14
Mě se stalo něco podobného v autě - na palubce diskotéka - kontorlka elektroniky, blikající kontrolka žhavení a nevím co dalšíno. Auto v nouzovém režimu, Dvakrát mi to chcíplo.
Závada - zoxidované kontakty na hlavním kabelovém svazku k řídící jednotce.
Myslím, že ti natekla voda někam do kenketorů. Doporučji vytahat konektory (nevím, jsetli se to může, aby se pak nemusela nahodit třeba řídící jednotka diagnostikou, na to jsou tu povolanější), vysušit.
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 23.07.2020 10:30
Příspěvků: 5 Registrace: 22.07.20
Tak jsem to našel byl to konektor pod sedlem tam kde jsou pojistky . Pojistka 7,5A, uplně zoxidovala . Vse je zase OK .
CernochCZ přiložený následující obrázek:
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 23.07.2020 16:09
Příspěvků: 295 Registrace: 06.05.18
A to máš relativně "novou" motorku mě když stal nedávno vzduchač v Rumunsku celý den na dešti, nejspíš někam nateklo, projev byl takový, že otáčky na volnoběh byly cca 2 tisice(za tepla) zničehonic to chciplo, musel jsem dávkovat plyn jinak bych buď zkurvil startér nebo vymlatil baterku, k tomu svítil červený trojúhelník. Už jsem měl obavu, že to hned v sapante otočím, v horším případě nechám odvézt do ČR. Co jinyho bez diagnostiky.. Přestalo chcat, motorka vyschla a vše je do teď ok, čemu až divim, potom jaký nesmysly jsme s full loaded motorkama jeli
Ale bavím se o stroji 16 let starém, 185t km.
Hlavní je, že jsi to nakonec vyřešil
Upravil Kuba89 dne 23.07.2020 16:14
BMW R 1200 GSA r.v. 2013, 90 jahre
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 24.07.2020 09:18
Příspěvků: 5 Registrace: 22.07.20
Nahdar_Vebb napsal:
Výborně, gratuluji.
Co mě ale zaráží je fakt, že ten držák vypadá, jako by byl těsněný. A japa že tam natekla voda?
Drzak je tesneny taky jsem se udivoval, jeste jsem ho kontroloval jestli neni praskle telo ale vse vypada ze je ok ... tak jsem to pozadne prostrikal vymenil pojistky a z venku zastrik silikon sprejem ... doufam ze to vydrzi . Ostatni spoje co jsem prochazel tak jsou jak nove .
závada ABS, TRAKCE, kontrola tlaku pneu, vše najednou
Přidané 24.07.2020 10:51
Příspěvků: 408 Registrace: 13.04.14
Otázka je jak je těsněný, jestli nějak vevnitř konektoru nebo na samotných drátech.
Zatím jsem se setkal tedy jen s těsněním na drátech. Občas je třeba (když je drát tenký, nebo špatně nakrimpovaný), zasunout drát do konektoru pomocí nějakého nástroje. Často šroubovákem, protože nic lepšího stejně nemáš. A přitom může dojít k proříznutí těsnění.
Ale že by se to stalo na všech čtyřech drátech? To by byla náhoda. Tak že by se z jednoho drátu rozlezla vlhkost takhle ke všem čtyřem? Asi ne.
Takže mě už jen napadá vzdušná vlhkost uzavřená někde v teple, kondenzovaná v chladu. Jinak fakt nevím. Kdyby to tak bylo, tak by všechny těsněné konektory byly k prdu, protože vzduch vždy obsahuje nějakou vlhkost a kdo uzavírá konektory ve vakuu...