Zdravím GSáci,
mám 1250 GSA 2018, loni v září jsem byl na garančce a byl přehrán software kvůli opakované hlášce nefunkčnosti SOS tlačítka. No a všiml jsem si během zimy, že je baterie dle nabíječky Optime4 z plného nabytí do čtrnácti dnů na 40% kapacity, nedalo mi to a změřil jsem baterii voltmetrem po nabití, a z 13,0V šla do deseti dnů na 12,43V. Dosud jsem si nevšiml, že by nabíječka během zimy hlásila takový jev, myslím že vždy byla v zeleném poli měření, nyní červenožlutý. Ještě změřím jaký bude odběr. Nevíte někdo jaká je tolerance odběru? Je to normální?. Díky za jakoukoli reakci.
P.S.: alarm je vypnutý, klíček u motorky nemám.
Pomes napsal:
P.S.: alarm je vypnutý, klíček u motorky nemám.
mas to o jednu sezonu dal... neposuzujes stejne baterky.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pomes napsal:
Zdravím GSáci,
mám 1250 GSA 2018, loni v září jsem byl na garančce a byl přehrán software kvůli opakované hlášce nefunkčnosti SOS tlačítka. No a všiml jsem si během zimy, že je baterie dle nabíječky Optime4 z plného nabytí do čtrnácti dnů na 40% kapacity, nedalo mi to a změřil jsem baterii voltmetrem po nabití, a z 13,0V šla do deseti dnů na 12,43V. Dosud jsem si nevšiml, že by nabíječka během zimy hlásila takový jev, myslím že vždy byla v zeleném poli měření, nyní červenožlutý. Ještě změřím jaký bude odběr. Nevíte někdo jaká je tolerance odběru? Je to normální?. Díky za jakoukoli reakci.
P.S.: alarm je vypnutý, klíček u motorky nemám.
Mam Optimate 4. Pokiaľ ti po teste svieti červená a žltá dioda tak je to to isté, ako by ti povedala: akumulátor ihneď vymeniť. Ide o hlásenie, že je proste baterka v prd....li.
Pomes napsal:
Takže baterka po dvou sezonách u GSA je na odpis? Ještě mrknu na ten odběr. Zatím díky
mozna jsi ji nekdy podbil...
zkus jeji kapacitu, jestli na to mas nabijecku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Díky, změřím určitě odběr. V nějakém vlákně jsem četl, že po odpojení baterie se musí kalibrovat asistent řazení, je to pravda, je to nějaký specifický proces, zvládnu to sám, nebo kalibrace jen v BMW? Pokusím se to změřit bez odpojení.
Upravil Pomes dne 10.02.2021 16:10
Pomes napsal:
Takže baterka po dvou sezonách u GSA je na odpis? Ještě mrknu na ten odběr. Zatím díky
Mě origo Yuassa co tam byla vydržela skoro 5 let. Ale poslední půlrok v chladnější počasí už nastartovala 1x, max 2x po krátce sobě.
Odběr z baterie je minimální, klešťák to nezměří (<0.01A) a šroubovat kontakt kvůli vložení multimetru se mi nehce.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)
Ahoj. Podobné problémy řeším denně. Začal bych tím, že nabiješ pořádně baterku. 13 V po nabití je málo. Navíc je třeba kontrolovat Volty až po nějaké době od dobíjení. Vzhledem k problémům při odpojení Aku (kalibrace apod.) budeš odběr měřit složitě. Zkus jít nejmíň složitou cestou. 1- odpoj příslušenství ( navigace apod.) 2 - pořádně nabij ( zkusil bych vyměnit i nabíječku - nabito cca 13,5 voltu) 2 roky na baterku Yuassa je fakt málo. Existuje měřák kapacity - vnitřní odpor článků, který by ti mohl dát představu o stavu AKU. např. https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PLV-003/leagend-ba102-tester-baterii-pro-motorky-12v.html
duky napsal:
Ahoj. Podobné problémy řeším denně. Začal bych tím, že nabiješ pořádně baterku. 13 V po nabití je málo. Navíc je třeba kontrolovat Volty až po nějaké době od dobíjení. Vzhledem k problémům při odpojení Aku (kalibrace apod.) budeš odběr měřit složitě. Zkus jít nejmíň složitou cestou. 1- odpoj příslušenství ( navigace apod.) 2 - pořádně nabij ( zkusil bych vyměnit i nabíječku - nabito cca 13,5 voltu) 2 roky na baterku Yuassa je fakt málo. Existuje měřák kapacity - vnitřní odpor článků, který by ti mohl dát představu o stavu AKU. např. https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PLV-003/leagend-ba102-tester-baterii-pro-motorky-12v.html
Pod koľko voltov by nemalo klesnúť napatie pri štate ??
doma stejně vyresis hovno. pokud neusina nejaka jednotka tak ji stejně doma nevymenís, mam motorku kde se měnila telematika 3x než zacla fungovat
... servis a diagnostika BMW Motorrad
duky napsal:
Ahoj. Podobné problémy řeším denně. Začal bych tím, že nabiješ pořádně baterku. 13 V po nabití je málo. Navíc je třeba kontrolovat Volty až po nějaké době od dobíjení. Vzhledem k problémům při odpojení Aku (kalibrace apod.) budeš odběr měřit složitě. Zkus jít nejmíň složitou cestou. 1- odpoj příslušenství ( navigace apod.) 2 - pořádně nabij ( zkusil bych vyměnit i nabíječku - nabito cca 13,5 voltu) 2 roky na baterku Yuassa je fakt málo. Existuje měřák kapacity - vnitřní odpor článků, který by ti mohl dát představu o stavu AKU. např. https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PLV-003/leagend-ba102-tester-baterii-pro-motorky-12v.html
Pod koľko voltov by nemalo klesnúť napatie pri štate ??
Filo změřeno na nové, může to klesnout ještě dolů záleží na teplotě, počtech startů
a kondici baterky.Měřeno na DOHC.
Kratkej přiložený následující obrázek:
duky napsal:
Ahoj. Podobné problémy řeším denně. Začal bych tím, že nabiješ pořádně baterku. 13 V po nabití je málo. Navíc je třeba kontrolovat Volty až po nějaké době od dobíjení. Vzhledem k problémům při odpojení Aku (kalibrace apod.) budeš odběr měřit složitě. Zkus jít nejmíň složitou cestou. 1- odpoj příslušenství ( navigace apod.) 2 - pořádně nabij ( zkusil bych vyměnit i nabíječku - nabito cca 13,5 voltu) 2 roky na baterku Yuassa je fakt málo. Existuje měřák kapacity - vnitřní odpor článků, který by ti mohl dát představu o stavu AKU. např. https://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PLV-003/leagend-ba102-tester-baterii-pro-motorky-12v.html
Pod koľko voltov by nemalo klesnúť napatie pri štate ??
Filo změřeno na nové, může to klesnout ještě dolů záleží na teplotě, počtech startů
a kondici baterky.Měřeno na DOHC.
Zatím díky za rady, já myslím, že to bude k tomu SOS tlačítku, jak píše servisák v BMW něco dělali s telematikou, jsem si jistej že to do garančky a přehrání softwaru to drželo. Dám vědět až změřím odběr.
Zdar, tak konečně jsem se k tomu dostal. Koupil jsem si raději i novej multimetr. Takže cca po deseti dnech id nabití 12,62V, odběr v rozpětí 2,90-3,12 mA.
Myslím, že změřený klidový odběr je přijatelný. Moc nevím, co je u novějších motorek trvale krmené, ale třeba u hloupé 1100 jsem naměřil 2,5mA.
Prostě je třeba počítat s tím, že po 2-3 měsících stání může být baterka z poloviny vybitá. A taky ta klidová spotřeba třeba může nárazově na nějakou dobu vyskočit - bůh ví, co ta motorka v klidu může dělat - pak by ty počty vyšly úplně jinak
Upravil agenthonza dne 23.02.2021 10:40
Zdravím, pořád mi vrtá hlavou jestli ten odběr je velkej nebo je to normální vlastnost motorky, nerad bych někde visel, dokud je motka v záruce. Nevím jestli mám jet na žačátku sezony na servis. Možná otázka na servisáka? Díky.