patol napsal:
Ak máš hliníkový topcase, tak ten funguje ako Faradayova klietka, čiže tieni signál. Plasťák by nemal robiť problem
To bych pochopil ,kdyby telefon nefungoval ani na navigaci.
a mas ten hlinikovej topcase, nebo ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nejsem elektrikář ale z logiky věci - čím vyšší frekvence tím horší prostupnost přes překážky -
Frekvence bluetooth, wifi atd cca 2400MHz
GPS frekvence cca 1200MHz,
Frekvence telefonu cca 700MHz,
Závěr si udělej sám
Ono tvůj popis není zcela jasný (jde ti o spojení Bluetooth telefonu s motorkou), nebo ti jde o příjem telefonu a jeho telefonního signálu ze zavřeného kufru, navigaci máš na motorce nebo taky v kufru?
Nicméně cokoliv v hliníkovém obalu (kufru) je značně negativně ovlivněno na příjem/odesílání signálu... nejvíc to ovlivní ten WiFi a Bluetooth protože funguje na vyšších frekvencích (tedy např. telefon se ti třeba i v kufru připojí na operátora ale do interkomu z toho kufru už třeba ne).
Upravil HonzaGS-SV dne 12.05.2021 12:08
Pokusím se vysvětlit o co konkrétně jde. Jde o propojení telefonu přes bluetooth s motorkou. Telefon v hliníkovém kufru přes bluetooth normálně komunikuje s navigací BMW Navigátor 6 umístěnou v originálním držáku nad TFT. Navigace telefon vidí, komunikuje ,přijímá hovory a streamuje hudbu přes bluethoot spojení. TFT displej umístěný cca 5cm pod navigací příjem ztrácí, hudba se trhá až vypadne úplně a navigace z telefonu na displeji vypadává a nebo se nespojí. Ptal jsem se z důvodu, že motorka je nová a netuším zda tam není nějaká závada se sílou signálu na příjmu bluetooth.
Ps: kdyby kufr kompletně vyrušil bluetooth tak se telefon nespojí ani navigátorem.
Upravil GSPETR dne 12.05.2021 15:17