Ahoj,
jdu si pro radu. Mám 1150 GS 2002 bez ABS a hrozně dlouhou šestku. Koncový převod 31/11. Šestku musím řadit u tachometrových 105, abych měl 3000 otáček a motor to jakž takž pobral. Dálnicím se vyhýbám a na okreskách většinou jezdím na pětku. Chtěl bych to vyřešit koncovým převodem z 1100 GS v poměru 33/11. Měli by být stejné. A proto se ptám. Bude to pasovat? O kolik se sníží rychlost v poměru k otáčkám? Případně, neměl by někdo na prodej koncový převod s tímto poměrem ve slušném stavu? Dík Erik.
Upravil Erik71 dne 11.06.2021 11:48
Plánuju taky, už jsem řešil tady na fóru, ty koncové převody jak píšeš jsou podle Servisáka stejné (liší se jen kvůli ABS, některé ho neměly).
Mně tedy víc vadí dlouhá jednička, než ostatní převody. Rozdíl oproti 31/11 nebude velký, odhadem tak 6%, jde to spočítat přesně. Já to každopádně zkusím a zrovna sháním slušný koncák 33/11 s ABS.
Do školy jste chodili a trojčlenku v matematice probírali? :-)
(33/11-31/11)/(31/11)*100 je to 6,451613%
Měl jsem dlouhou šestku na R1150 RS, ona to chováním byla sedmička a šestku zapomněli dát :-) Vyřešil jsem to převodovkou z R1150 R Rockster s krátkou šestkou, kratší převod nevyřeší dvojnásobný odstup 5-6 oproti odstupu 4-5
erik71 napsal:
Ahoj,
jdu si pro radu. Mám 1150 GS 2002 bez ABS a hrozně dlouhou šestku. Koncový převod 31/11. Šestku musím řadit u tachometrových 105, abych měl 3000 otáček a motor to jakž takž pobral. Dálnicím se vyhýbám a na okreskách většinou jezdím na pětku. Chtěl bych to vyřešit koncovým převodem z 1100 GS v poměru 33/11. Měli by být stejné. A proto se ptám. Bude to pasovat? O kolik se sníží rychlost v poměru k otáčkám? Případně, neměl by někdo na prodej koncový převod s tímto poměrem ve slušném stavu? Dík Erik.
teraz mas pri 130 cca.4000ot,a potom budes mat cca.4500ot.
Dělal jsem si průzkum když jsem na R1150GS s dlouhou šestkou dával koncák s poměrem 3,2 (měl být snad z R850RT).. Originál je 2,82..
Za mě super, protože nejsem moc dálniční střelec a tam jedu klídek 110-130km/h.. Mám ho už asi 4-5 let a najeto s ním cca 25-30tkm.. Jedničku ti to o tolik zas nezkrátí, to bys potřeboval převodovku z ADV.. Každopádně je ale použitelnější.. Ale převody celkově si pěkně sednou, 6tka jde v pohodě dávat i na okreskách..
Upravil yuri13 dne 14.06.2021 10:03
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Dělal jsem si průzkum když jsem na R1150GS s dlouhou šestkou dával koncák s poměrem 3,2 (měl být snad z R850RT).. Originál je 2,82..
Za mě super, protože nejsem moc dálniční střelec a tam jedu klídek 110-130km/h.. Mám ho už asi 4-5 let a najeto s ním cca 25-30tkm.. Jedničku ti to o tolik zas nezkrátí, to bys potřeboval převodovku z ADV.. Každopádně je ale použitelnější.. Ale převody celkově si pěkně sednou, 6tka jde v pohodě dávat i na okreskách..
Nedaří se mi tabulku převodů otevřít. Stáhne se ve formátu php a můj PC nemá jak ji otevřít.
Dělal jsem si průzkum když jsem na R1150GS s dlouhou šestkou dával koncák s poměrem 3,2 (měl být snad z R850RT).. Originál je 2,82..
Za mě super, protože nejsem moc dálniční střelec a tam jedu klídek 110-130km/h.. Mám ho už asi 4-5 let a najeto s ním cca 25-30tkm.. Jedničku ti to o tolik zas nezkrátí, to bys potřeboval převodovku z ADV.. Každopádně je ale použitelnější.. Ale převody celkově si pěkně sednou, 6tka jde v pohodě dávat i na okreskách..
Nedaří se mi tabulku převodů otevřít. Stáhne se ve formátu php a můj PC nemá jak ji otevřít.
Ano, ten soubor má 0kb. Bude tam nějaký problém s uploadem... Zkus mrknout sem, jednu tabulku tam kluci mají nasdílenou: https://www.bawor...d_id=38069
Tak si kup 1100. Už sem tu psal ze 1150 je stejne zbytečný mezityp.
Ale jesi chceš jezdit porad na 6ku tak to si kup elektrokolo protože budeš mít zachvilu stejne fprdeli lamelu a fstupni hridel. Ale zase najedes na pneu 25000km tojo.
Upravil Bohumil dne 16.06.2021 09:20
Kupredu spatki ni krok...
erik71 napsal:
... abych mohl dát v klidu 6 už třeba při 90 a tak moc nedusil motor.
Je problém jet na 5 nebo 4? V převodovce není "přímý záběr" jako u BMW aut s manuálem, kdy na jeden kvalt "šetříš zuby" :-D a je přímo natvrdo propojený vstup z výstupem.
U motorky s rovnoběžnými třemi hřídeli to vždy půjde převodem zuby, vstup je vlevo (v postatě vprostřed) a výstup vpravo na straně.
Upravil Francis dne 17.06.2021 08:58
Budu prodávat koncáky 33/11 s dírou na ABS čidlo ( z R1100R -tzn. nemá úchyt na zadní blatníček) a 32/11 V případě, že by byl zájem, tak raději volat na 724329224