Zdravím, poprosil bych o radu při koupi, tady jsem pohledal ale nejsem z toho moudrý.
Chtěl bych 12LC GSA, samo že mám omezený rozpočet. Slyšel jsem, koupit minimálně od 2015. Nojo, ale pak zase, že minimálně od 2016. Je rozdíl ve spolehlivosti, respektive je víc čeho se bát u 2015 než u 2016? nebo prostě hlavně koupit se serviskou a historií, a neřešit to? nájezd km okolo 70tis mi přijde v pohodě, nebo mě čeká do toho něco nasypat? Díky za fundované rady. Případné nadávky že to už tady je napsaný prosim do SZ
tak hele.... já mam rok 13/14, najeto mam teď 56tis. absolutně bez problému, pouze relé na spojce za 600,- myslim že je úplně jedno jakou koupíš, stejně to poznáš až časem
Vzhledem k tomu, že v inzerci prodávám GSA r.v. 2014, tak ti řeknu , že nejlepší je rok 2014.No a teď vážně. Já osobně nepoznám rozdíl mezi 2014 a 2017 na které jsem se taky projel. Je pravda, že moc nenajezdím (10000 - 15000 km ročně), tak počkej radši na recenze od více vyježděných borců. Při minulém servisu mi Tonda měnil manžety na kardanu (byly tvrdé, ale nebyly ještě děravé). Kardan nemazal a říkal , že je ok. Slyšel jsem od více lidi , že kardany víc odchází na mladších ročnících. Ovšem to muže být jen náhoda. Při předposledním servisu mi ještě Tonda měnil manžetu na kulovém čepu řízení a spínač na spojkové páčce. Jinak jen gumy a brzdové desky.
Teď si tak říkám jestli jsem ti vůbec nějak poradil?
Od roku - a teď nevím jestli 2015 nebo 16 je jinak nějakej čep v převodovce (líp, předtím se to mohlo vysypat). Zbytek je myslím všechno stejný. Až pak 2017 (obyčejný, advik nevím) jsou trošku změny.
2013: nema tlumic rizeni
2013: jina/lehci tusim klikovka
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ahoj mám rok 2014 GSA najeto 92t. zatím mi odešli baterky ve ventilkách(nahrazeno z alíku a zatím dvě sezony v pohodě) v servisu jsem krom svolávaček nebyl.
Pistolnik napsal:
Od roku - a teď nevím jestli 2015 nebo 16 je jinak nějakej čep v převodovce (líp, předtím se to mohlo vysypat). Zbytek je myslím všechno stejný. Až pak 2017 (obyčejný, advik nevím) jsou trošku změny.
jako je pravda, že mojí převodovku dělal asi nějaký místní kovář, co šel po válce do penze, ale prý pokud řadí a nevyskakují rychlosti, nemám to řešit - není to závada, ale vlastnost :-) :-)
Kluci díky Vám všem za info.. O té převodovce do r.2014 jsem také něco četl, proto jsem tady vznesl dotaz.. Pokud někdo ještě např. ze servismanů napíše své zkušenosti, budu rád..
ono u té motorky není čeho se extra bát, sám mám nájezdy přes 80tis. a kolem 70tis km. jsem měnil extra navíc jen :
-přední destičky asi původní, obvydle podřažuju a brzdím mtoorem
-ložiska v předním kole (poškozené gufero, dostala se tam voda, netočilo se to hladce bez odporu už)
-gufera na kluzácích vidlí (začalo slzit a trocha mastnoty a vidli)
-baterie (vydrží tak 5-6let max.)
Stačí pravidelně oleje. filtry, svíčky, brzdovku, zkouknout namazání kardanu, vůle ventilů a povrch vaček a není tam nic co by se sralo. Převodovku mám starší 02/2014 a na řazení si nestěžuju, žádný rány při přeřazování nebo nějaká velká hlučnost, teda kopnutí jedničky z N rána většinou bývá. Jen hledání neutrálu mi nevychází moc napoprvé, spíš 2. - 3.tí pokus, asi mám dřevěnou nohu nebo co. Pak dost lidí si stěžuje na kopání u shift assistenta, ale já s ním nikdy problém něměl a za mě tedy jede jak má.
Tlačítka spínačů u multifunkce už neklikaj tak hezky jak by měla v budoucnu mě čeká čištění/promazání, nebo výměna. Krycí plast svíčky na pravém válci se začíná šisovat od sluníčka a není tak hezký, oživovač plastů 2x ročně nebo výměna.
2014 je cenově rozumná volba s novějšíma ročníkama toho už moc lepšího získat nejde, snad jen LCD místo budíků udělá moto modernější.
Vem si sebou někoho kdo ví jak to má jet, řadit, zvuk motoru po startu, po zahřání aby to třeba za tepla nerachtalo/klepalo jak nemá, s tím bývají potíže i u zánovních a řešit napínáky, řetěz, rozvodový kolo, dekompresory nebo rovnou celou hlavu to nechceš.
R1200GSA LC '14 modrá od Boba :-)