Rozhoduji se mezi BMW G 650 X Challenge a KTM 690 Enduro, který z těchto motocyklů by jste si koupili a proč?
Protože je to zde rozházeno v různých diskusích, založil jsem nové vlákno. Z diskusí jsem našel toto:
Remarko (http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=1125&rowstart=0):
Vcera jsem si prozil prijemny den . Diky Roberte! Mel jsem moznost poradne projet dve opravdu supr motorky. BMW G650 Xchallenge a KTM 690 Enduro. Byl to z 90% teren a najeli jsme 130km. Zkusim strucne napsat "me" osobni pocity.
KTM 690 Enduro / 138 kg - 63 k - 64Nm /
- dravy motor s paradnim vykonem. Tahne krasne az do omezovace.
- zareni ok. Pri pomale jizde na dvojku se motor celkem skubal
- nizsi zdvihy a tvrdsi odpruzeni. Citis vsechny nerovnosti. Dobra odezva od podvozku.
- oproti X mi prisla min stabilnejsi jak v terenu, tak i na asfaltu. Chce aby ji jezdec furt ridil a korigoval.
- ve stupackach mi prisla celkem vratka. Mela dost nizko riditka.
- spotreba na 130km byla cca 8l / nadrz 12l /
- servisni interval 5 000km
BMW G650 Xchallenge / 144 kg - 53 k - 60Nm /
- hodny motor, ktery ma dost sily od nizkych otacek. Slabsi spicka.
- prevodovka ok. Lepsi poskladani kvaltu pro teren. Hlavne 1-2.
- vyssi zdvihy. Zadni tlumic je na celodenni jezdeni v terenu supr! Uplne vsechno pobere a clovek jako by plaval pres nerovnosti vzduchem.
negativa - minimalni odezva.
- vetsi stabilita na silnici i v terenu. Je to proste BMW . Vsechno projede za tebe bez vestsich prekvapeni.
- spotreba na 130km byla cca 6l / nadrz 9l /
- servisni interval 10 000km
Robert http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=30&thread_id=2163&rowstart=20
V jiném fóru jsem psal testíček KTM 690 E s BMW 650 X Challenge a tak ho sem pro zájemce přikládám.
BMW / KTM......kterou hopsandu na vyblbnutí.
Pro někoho tu napíšu zcela samozřejmé a běžné věci, ale pro jiné to může být zajímavé a tak to sem dávám.
Protože je R 1200GS na kravení do lesa těžká tak jsem uvažoval ještě o koupi něčeho lehčího na čem bych se dosytosti vyblbnul.
Rejži jsem nechtěl a tak moje volba padla na BMW G 650 X Challenge a jako její protějšek KTM 690 Enduro.
U BMW ten úvod o rejži tak úplně neplatí protože na ní jsou německé možná jen samolepky a zadní tlumič ( motor Čína, plasty + světla a tacho Aprilia, přední tlumiče, brzdy + konečná montáž rovněž Itálie ).
A pokud mám dobré informace tak KTM se vyrábí ještě v Rakousku.
Tolik úvod a nyní k motorkám + jízdě na nich.
Pro snažší rozhodování jsem si obě motorky půjčil současně na víkend a jako parťák se mnou jel Remarko kterým si na hopsandu dělá zuby taky. Motorky jsme si střídaly v intervalech a prokravily na nich celej den.
Test ( dá li se to tak nazvat ) proběhl v sobotu od 9:00 do cca 19:00. Trasa byla z Prahy do Ralska / Mimoně hopsání po lese a zpět. 130 km terénem - lesní cesty, lesní pěšiny i nepěšinky, písek, bahno, louže a 230 km asfalt. Oba kusy měly nazuté špunty BMW MITAS C04 a KTM MITAS 09 a tak jsme mohly začít.
BMW mi po prvních kilometrech na asfaltu přišla jako dobrý základ pro MOTARDA, ale postupem času jsem svůj názor opravil.
KTM je dravá s přebytkem výkonu, točivým motorem a nutí vás jet neustále rychle – pomalu jí to totiž vůbec nebaví, oproti tomu BMW s retro motorem po reinkarnaci,
výkonem nepřekvapí ani neohromí a jeho zvuk mi občas připomínal elektrocentrálu.
Jízdní dojmy jsou u BMW zábavné, ale bez emocí, jízda terénem je na jistotu s řízením které vás nemá čím překvapit.
Oproti tomu po jízdě na KTM mi svítily očíčka ještě 20 minut. Je točivá a driftování v zatáčkách je u ní zcela běžnou věcí. Pouhým přidáním plynu se na jedničku i na dvojku staví na zadní a nebylo vyjímkou když jsem jel po lesní cestě s předním kolem 20 cm nad zemí ( u BMW se mi to bez snažení nestalo ). Její řízení je trochu živější a potřebuje více kontroly než u BMW, která má zřejmě jiný úhel předních tlumičů, tím pádem i chování a citlivost. Obě motorky zvládly prudké výjezdy i sjezdy, rychlou jízdu pískem, rychlou korekci směru i ve vysoké rychlosti i jízdu zarostlým lesem bez cesty ( křoví, maliny, přes větve stromy a pod.- houbař by prošel stěží a řádně unaven).
Cesta terénem probíhala asi takle : hele křižovatka ( v lese ) kam pojedeme / doleva, doprava nebo rovně ?........ Vem to třeba doleva tam sme ještě nejely, ap. .. .....Ono najet lesem 130 km a nejezdit pořád po stejné není sranda.
A moje doporučení na závěr :
KTM si koupí člověk který si chce jízdu vychutnat a užít. Bude po ní zbytej a unavenej, ale plnej emocí a budou mu dlouho svítit očíčka. BMW je pro jezdce který chce mít jistotu, klidné a předvídatelné chování a výkon motoru u něj není tím hlavním kritériem. Tím nechci říct že by byl nedostačující ale nejde tak za plynem a postrádá to zrychlení a pravé emoce jako KTM.
S oběma motorkama se budete prohánět lesní, bahnitou, písčitou nebo jakoukoli hůř sjízdnou cestou bez sebemenších problémů, a naše cestovní rychlost při testu na lesních cestách byla místy i 40 - 65 km /hod. Cestování na asfaltu ( přejezdy k lesu ) budou v pohodě až do 140 km/hod i na špuntech. Provoz u KTM bude díky olejointervalu 5000 km a spotřebě o malou trošku dražší.
Skutečná spotřeba v terénu byla 4,61 l u BMW a 6,15 l u KTM.
Servisní interval u BMW je 10.000 km u KTM 5.000 km
Cena obou je 223.000 za BMW a 230.000 za KTM.
BMW G650 Xchallenge / 144 kg - 53 k - 60Nm
KTM 690 Enduro / 138 kg - 63 k - 64Nm ( obsah také 650 cm3 )
Tlumiče mi u KTM přišly lepší ( vykrejou toho opravdu hodně ) u BMW se zadní vzduch poněkud nepotatil a předek šel při zabrždění do kolen ( prý je std. pružina na 75 kg a ne na 120 kg ).
Stupačky u obou dobré - zubaté. Při jízdě ve stoje mi na BMW pod pravou nohou pořád sral stojan kterej parkuje šikmo nahoru a drbe vám patu.
Na BMW máte díky vzduchovému tlumiči vysoké stání u KTM více kontakt se zemí.
Sedla ....no prostě po 360 km ( 130 terén zb. silnice ) z nich obou bolela prdel a Vlk štěká a štěká. U BMW vás sedlo posouvá více dopředu.
U BMW mi chyběl otáčkoměr takže mě zezačátku plašil omezovač otáček když šla nadoraz, ale časem jsem si na zvuk motoru zvykl a otáčkoměr bych už ani nevnímal.
U obou mi chyběl ukazatel paliva ale od takové motorky se to asi neočekává ??? i když v lese bez benzinu ( malá rezerva kterou signalizuje ještě menší světýlko ) ? ? ?
A ještě jedno srovnání oproti jízdě na R 1200GS.
GS vám lesem moc rychle nepojede ale bude si razit cestu díky svojí setrvačnosti a 320 kg váhy v pohybu. Její motor funguje jako velký setrvačník a protlačí vás mnoha nerovnostmi i v menší rychlosti. Honit se na GSu v lese je blbost a nedá se tak lehce ovládat proto nezvládne situace jako hopsanda. Jeho kola ( 17 a 19 palců ) ho rovněž znevýhodňují protože mají větší problém přejet nerovnosti než 21 a 18 palcová kola.Oproti GéeSu se lehkonožce jedí lépe s motorem v otáčkách a ve vyšší rychlosti kdy všechno přeletí, přeskočí a jede dál. Nepotřebuje setrvačnost ( díky váze ) jako GS ale funguje díky setrvačnosti z rychlosti kterou vás nutí pořád jet. Po jízdě lesem budete z obou urvaný a na každý zažijete jiné pocity. Na hopsandě to budou 90 % emoce a 10% strach. U GS to budou 50% strach jestli ho tam nenecháte nebo nepoložíte a 50% emoce z toho že jste to s tak těžkou krávou zvládly. U hopsandy máte 40 % šanci že si v rychlosti nebo v blbé díře zlomíte žebra nebo klíční kost, u GS pouze tak 7 %, protože se do takové situace nedostanete ve vysoké rychlosti a lesem pouze projíždíte.
Fotek z jízdy moc nemám protože to bylo móóóóc rychlé a úžíval jsem si to tak jsem toliko nefotil.
BAHNU zdar.
Beba: (http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=328&fid=4)
Dneska jsem měl celé odpoledne Xchallenge!
To co provedli s motorem je prostě kouzlo! Můj starý známý a milovaný Rotax z Dakara je k nepoznání. Lehce se vytáčí, jde za plynem, stačí si pomyslet a přední kolo jde nahoru. Je radost si pouhým přidáním plynu skočit z cesty dolů na louku. Prostě čáry a kouzla!
Motorka se krásně vede. Příjemná řidítka, která bych ani nemusel moc zvedat. Kličkování v lese mezi stromy je radost. Posez príma, sedlo příjemné i když je to lavice. Jen hooodně vysoké, byl jsem jak baletka.
Má to spoustu věcí z ostrých endur – osazení přední osy, napínáky zadního kola, velmi slušnou přední vidli (domnívám se, že Marzocchi), stupačky, řadička, zadní destičky se dají měnit bez sundání kola, vedení pření brzdové hadice a jistě mnoho dalšího, co jsem si nevšiml.
Diodové zadní světlo sice není endurové, ale je to hezké, jak jdou s dobou. Na palubce jsou hezké digitálky a kontrolky. Zcela chybí otáčkoměr. Trochu mě vyděsil údaj o stavu napětí baterie, skoro bych čekal, že v manuálu bude napsáno, že při poklesu pod určitou hodnotu nestartuje.
Konstruktéři konečně zapoměli na hvězdičku na šroubech a vše je na stejný imbus!! V nářadí jsou pouze dva ploché klíče, šroubovák a jeden imbus. Pod sedlem hustilka, která je určena na foukání zadního tlumiče, ale jde krásně použít i na pneumatiky – dokonalé!
Zlobilo mě startování. Když jsem motor chcípnul s jedničkou, tak ani po zařazení neutrálu se nespustil startér. Náhodou mě napadlo zmáčknout znova chcípák, dole něco cvaklo a už šlo startovat i s jedničkou. To se vždy opakovalo, nebyla to náhoda. Ale věřím, že to není vážná závada a půjde odstranit. Zřejmě neodpadá nějaké relátko. To bych klidně odpustil.
Bohužel soudruzi z NDR udělali jednu zásadní chybu – zadní vzduchový tlumič. Ač jsem nastavoval a laboroval, nedokázal jsem přinutit zadní kolo aby na rychlé rozbité cestě kopírovalo terén. Při rychlé jízdě po rozbité polní cestě, na tvrdém oraništi nebo kamenitý výjezd, to je peklo! Jednotlivé rázy tlumí asi dobře. Ale když má kmitat nahoru a dolů v rychlém sledu a kopírovat tak terén, tak nestíhá. Opravdu jsem zkoušel všechno, odfukoval a dofukoval tlumič, zkoušel low i high polohu. Obrovské zklamání. A to bych neodpustil!
Od Tunisu jsem byl celý týden rozhodnut, že Xchallenge bude to ono a zcela vážně jsem chtěl ještě odpoledne při vrácení podepsat objednávku a příští týden se už vozit. No tak nic!
Všecho to jsou moje subjektivní dojmy. Pokud mě někdo přesvědčí, že se dá zadní tlumič naladit, tak jako mám WhitePower na Dakaru a na EXC, tak rád změním názor! Xchallenge se mi opravdu líbil!!! Teda až na ten zadní tlumič.
A to jsem byl rozhodnut mu ledacos odpustit, jen aby neměl Sqwer vodu na oranžový mlýn.
Advik
Já si nemůžu G 650 X Challenge vynachválit. Sice podvozek někde něco nezvládne, ale všechno se dá uřídit. A na druhou stranu zase to tak nádherně pluje terénem, jako vznášedlo. Na celodenní jezdění v terénu úplně ideální. Tohle je takový zajímavý kompromis. A ty dlouhé servisní intervaly, nádhera. Na té 450 jsem taky jezdil, velice podařená i motorově. Záleží co od motorky očekáváš. Na vyřádění je super nějaká krosska. Ten Challenge je výborný na takové offroad ježdění, dlouhé výlety terénem, dá se udělat i nějaký ten přesun po silnici. Dá se s ním sjet úplně všechno. Je to taková klidná holka, která dokáže mile překvapit.
JohnyT: Proč ses nakonec rozhodl pro KTM?
Chce to nejspíš obě motorky vyzkoušet, každému může sedět něco jiného.
Odkaz na srovnání: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=321175
Ještě podotknu, že na http://www.tipmoto.com/motorky/bmw/134009-g-650-x-challenge-abs.html je teď nové moto BMW G 650 X Challenge ABS (2008) za 164.900,- Kč. KTM 690 Enduro se prodává od 209.900,- Kč
Vejtrnik se tusim zminoval o nejake vychytane verzi 690 hard enduro.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
osobně preferuji OSTRÁ endura (aktuálně spíš SM verze ) a né tyto SOFT hračky...
jako BDSM verze?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahoj, no u me rozhodoval predevsim pristup Autecu. Ja jsem puvodne chtel od BMW G450X, protoze ale v dobe kdy cely svet jiz na G450X jezdil me poslal Autec doprdele, i pres muj zajem \VSECH 10ks pro CR jiz prodal, tak jsem se nastval a sundal jsem BWM bryle a zacal hledat. Do uvahy pripadal 650XC. Muj nejlepsi kamos a spolucestovatel ma LC8, takze jsem byl KTM trosku nacichly. Predem rikam, ze me nazajimala tolik cena jako emoce a pouzite materialy. Zatimco KTM i pres svoji ne zrovna vehlasnou kvalitu nabizi v teto kategorii emoci plnou nusi, tak u BMW mi to se svoji 650 tak nepripadalo. Taky jsem si rikal, ze nemusim mit garazi druhy BMW, kdyz na svete je vic veci, ktery me laka vyzkouset. Velice me odrazoval zadni vzduchovy tlumic, kteri lide dost casto meni za klasicky, coz znamena +20 tacu myslim. Predni vidlice 650XC ma dle mojich informaci levnou variatnu Mazrochi, kdezto 690 WP + WP central. Motor. Kdysi delali ten rotax v AT a vsichni chvalili, od roku 2008 je to made in prc (cina), takze kvalita zpracovani respektive "kvalita"...nemyslim, ze bude mezi BMW Cina a KTM tak vyrazny rozdil, aby to melo vliv na rozhodovani. Nicmene myslim, ze hlavni duvod proc jsem nesel do BMW je: zadni tlumic, Autec, mensi emoce.
Ted neco o KTM, nakup probehl dle mych predstav, s prodejcem jsem se dohodl, byl ochotny. Jezdim z Prahy na servis do Fleshteam do Mlade Boleslavi, kde jsou velice ochotny a zakaznika si opravdu vazi.
Ted o 690: ma jednoduse volitelnou palivovou mapu 1-2-3, kde si nastavis rezim. 1 pro zacatek, 2 ostre enduro jede jako svine :-) , 3 jede to velice dobre. Po zhruba 500km jsem se naucil jezditi v terenu ve stoje, drift v zatace neni problem, motorka skvele jede, skvele brzdi, je ovladatelna jako kolo a pritom to jeste neni kroska, motorka te proste porad vyzyva ke hre. Servisni interval 5000 bohate staci, protoze za sezonu to nenajedu ani omylem, protoze na dlouhe cesty to asi pouzivat nebudu, i kdyz by je to myslim bez problemu zvladlo.
Ted zasadni otazka jestli si nekoupit opravdu krosku, proste 450 at uz BMW nebo KTM. Mam za sebou dost tezke RUmunsko, kde jsme opravud v extremu motorky tahaly pres stromy, jezdili po sklach atd. Po nekolika hodinach jsem si pral, at ma ta moje motorka jeste o tech 30 kg mene. Ja osobne bych ted, pote co jsem si to vyzkousel 690E asi koupil 450 at uz BMW nebo KTM, ale jen proto, ze jsem si vic ujasnil co od toho chci. Ze proste na velke GS dam silnicni gumy a do terenu si dojedu klide s moto na vozejku. Nicmene to jsem pred pul rokem nevedel. Kamarad co se mnou jezdi a ma 450 rika, ze jsem vybral dobre, protoze kdybych pry jezdil na 450 jako on, tak by mi nestacil :-)))
690 vs 690R myslim, ze to co rika Vjetrnik, ze /zasadne verzi R/ je nesmysl. Ano R ma vyssi zdvihy, ktere ne vsichni oceni, protoze proste v ternu je zapotrebi si obcas odslapnout a je fajn, kdyz clovek dosahne na zem. ano R ma mozna mozna hezci design, ale tim to konci. Motor je stejny, naopak verze R ma mx pristrojovku, tedy horsi nez normalni 690, verze R ma pouze mx svetlo, ktere je v noci na sinici x krat horsi nez ma normlani 690.
Kdyz to shrnu, tak nejlepsi bude koupit si tu, ktera se ti proste bude vic libit. Ac mam velice rad motorky BMW, tak ve tride 650-690 dle meho srdce vede KTM. Ve tride mx 450 je to na hozeni si korunou, protoze G450X bude asi lepsi nez 450 KTM, ale zase otazka, kde budes tu G450X servisovat? V CR to myslim nikdo nedela, kdezto KTM servis mas v kazdem okresu.
Jestli ses porad nerozhodny, tak se ti vubec nedivim, to je jako rozhodvani jestli Subaru Impreza nebo Mitsubishi Lancer Evo (myslim do roku 08) Proste stejny stroje, kazdy ma par + kazdy par -
btw jeste jedna vec, neskoncila nahodou jiz produkce 650XC?
Nevim jak jezdis a na cem jsi vsem jezdil, ale jestli o moto premyslis jako doplnku ke velkemu cestovnimu enduru a nikdy si na krosce nejezdil, tak je to myslim super prestupni stanice. Odjezdit si par let a pak skocit do nejake opravdu krosove motorky. Vez ze 690 v rezimu 2 jede tak, ze tomu mu nebudes chtit proste uverit. Pujcil jsem to kamosovi, ktery o 690 prohlasil, ze je to mrdka co nejede. Tak jsem mu to prepnul ze 1 na 2. Vzal za to stejne jako kolecko predtim. Odjel po zadnim a nechal na silnici gumu z protocenyho kola. Kdyz mi to vratil, tak si jen tresouci rukou zapalil cigaro a rekl, ze to proste jede jak svina
Na zaver, KTM ma pekny tircka a furu doplnku, kteryma si muzes delat radost a nestoji to tolik, BMW tohe tak propracovane nema
BMW R1150GS MY02
Kucera napsal:
Díky za vaše názory, tak jak na začátku jsem se přikláněl k XC, tak nyní to vidím spíš na 690E. Každopádně to nechci uspěchat.
Jeste se na to zkus podivat takhle: Co ma vlastne XC lepsi nez 690E? Motor? Ne. Tlumice? Ne. Design? Ne. ... jen muj subjetkivni nazor
BMW R1150GS MY02
Ahoj všem tak taky vám přidám nějaké zkušenosti, x 650g mám cca rok a půl předtim sem měl KTM 525 exc takže trošku kladivo, ale po zakoupení Xka sem byl mile překvapen absolutně bez problému v terénu - les pole a lesní cesty v pohodě na trati sem stim nikdy nebyl ale ničit to je fakt škoda. jediné co se mi natom stalo byla prasklá pojistka od čerpadla což bylo opraveno raz dva, - silnice - když pominu že neí 6 kval moto se chová stabylně v zatáčkách výjezd po zadním není problém mám natom sahary a v pohodě a ted od Vás nejkrytyzovanější zadní tlumení , tak at se veme KTM BMW Gas gas a nebo jiné mají všechny stejnej způsob nastavení nejde jen o nafoukání ale o statické a dinamické nastavení a když třeba motorka je nervozní na zadek stačí přestavit předek a zlepší se to vým o čem mluvím pár motorek mi nastavoval pan Kaňa a je to kumšt jak něco Xko sem zkoušel nastavovat s P. Kotrbou a povedlo se to na jedničku. moto reaguje funguje podvozkově super dá se to vodladit i doma ale ne za hodinu. Dopadl sem tak že k Xku sem koupil Ktm sx 250 a to už je na super vyblbnutí xka mi je líto tak za sezonu sem na něm najel 120km ale minulej rok kolem 2000km a super o proti KTM je trošku ne až tak akční ale měl sem možnost vyzkoušet s laďákem ušetříte cca 15kg a pak hlavně zrychlí se reakce takže super. kdyb vás něco zájímalo napište
to Kucera: jak píšeš k velkému GS mám KTM...ale ostrou EXC......na léto v motárdové úpravě, na zimu v původní enduro verzi... ....690 je příliš těžká, příliš malé zdvihy a při plném zatížení v terénu se musíš starat jak o 690 tak o EXC, takže servisní intervaly zas až tak nerozhodují....
Jen teď KTM ENDURO 690 se dá u nás sehnat za 199 900,-Kč, co je podle mě dobrá cena. http://www.radeva...to&sekce=2
Milos přiložený následující obrázek:
to Kucera: nikde jsem nenašel, co s tím hodláš provozovat a jestli máš ještě jinou motorku? Pokud ne, máš rád BMW a jde Ti o to se vozit po lese a treba dojet i kousek dál, klidně jdi do Xchallenge, jesli si chceš opravdu zařádit, máš k tomu třeba ještě velký GS a občas bys si zajel i nejaký hobíky a chtěl se zlepšovat, tak rozhodně oranžová. A co nejsportovnější. Za chvíli si zvykneš a budeš si drbat hlavu, žes nešel do ostřejší. Rozdíl 10tisíc za verzi R nabízí technicky výrazně dražší komponenty a i tak nějak líp vyzerá, ne?!
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
to Kucera: nikde jsem nenašel, co s tím hodláš provozovat a jestli máš ještě jinou motorku? Pokud ne, máš rád BMW a jde Ti o to se vozit po lese a treba dojet i kousek dál, klidně jdi do Xchallenge, jesli si chceš opravdu zařádit, máš k tomu třeba ještě velký GS a občas bys si zajel i nejaký hobíky a chtěl se zlepšovat, tak rozhodně oranžová. A co nejsportovnější. Za chvíli si zvykneš a budeš si drbat hlavu, žes nešel do ostřejší. Rozdíl 10tisíc za verzi R nabízí technicky výrazně dražší komponenty a i tak nějak líp vyzerá, ne?!
Mám 1150 GS a je to báječný stroj, který nechci prodat. Je to super motorka, ale přijde mně přece jen těžká na zvedání a hlavně je mi ji líto ničit.
Takže chci
- něco lehčího (nemusí to být pro tvrdý offroad)
- s SPZ
- nechci to převážet na vozíku
- mělo by se na tom dát s omezením cestovat
Zkrátka něco na vyblbnutí.
Přiznám se, že kdybych neměl 1150GS a takový strach z elektroniky, tak možná by pro mě bylo nejlepší 800 GS. Ideální motorka by pro mně byla skloubením lehké krosky a těžkého endura. To si ale odporuje, tak musí pro různé potřeby být různé motorky a nebo dělat kompromisy.
ja jel na 690e model 2009 na ktm day a od te doby furt chci ktm. je to elektromotor a do toho fakt v terenu padne do ruky,asi holt ty wp..mam ted dakara a je to motorove opravdu velkej rozdil..ktm mam emoci azaz
WILL RACE FOR FOOD
JohnyT: no musím přiznat, že jsem to trochu střelil od boku, míval jsem SXS a proti "standartní" SX, tam bylo rozdílů dost. Ptal jsem se teď kamaráda co dělá servicemana v Sette a prej jsou tedy trochu dražší ty tlumiče, ale ani ne kvůli konstrukci, ale jen díky delším zdvihům, dál je tam vhodnější - enduro budík. A pak už jen design, takže nic zásadního, čili lehká omluva. Jo a teréní obutí, takže to nemusíš rovnou přezouvat...
Upravil morabo dne 26.08.2009 14:50
Maiali nel Fango!
morabo: pohoda, takze "jen" vyssi zdvihy, levnejsi MX budiky, levnejsi MX svetlo a pro nekoho hezci design. Ja jen at se budouci majitele lepe orientuji
BMW R1150GS MY02
"jen" zvýšené zdvihy verze R jsou stále malé v porovnání s EXC...690 Enduro je silniční motorka, viz. pneu od výrobce...a argument o došlapování v terénu je nesmysl, v terénu se nemá co sedět na zadku a šlapat nohama po zemi......naopak, každý centimetr zdvihu navíc je k nezaplacení