Mám na svém ADV r2009 ukazatel tkaku v pneu RDC.
Přezul jsem na špunty a podhustil dle doporučení na 1,6.
Začala mi blikat kontrolka "červený trojúhelník" + ukazatel pneu, ale tlak mi stále ukazuje, takže čidla nejsou poškozené.
Nemáte někdo zkušenosti:
Při jakém tlaku čidlo vyhodnotí, že je problém a začne blikat?
Dá se to nějak překalibrovat, aby to začalo upozorňovat až od nižších hodnot?
Nebo je to něco jiného?
Potřebuji šestiměsíční dovolenou na cestování. Tak dvakrát do roka...
A neni to náhodou tím, že se maj foukat:
pouze jezdec přední 2,2 bar zadní 2,5 bar
jezdec a spolujezdec přední 2,2 bar zadní 2,7 bar
jezdec a spolujezdec a zavazadla přední 2,5 bar zadní 2,9 bar
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
tuším že mi začlo oranžově blikat okolo 2barů vepředu a červeně když vepředu bylo 1,8barů...
jinak jsem na benzínce dopumpoval na 2,2/2,5 a čidlo ukazuje 2,0/2,2
takže to asiu taky nebude nejpřesnější...
anebo není přesný kompresor (což bych se nedivil, bo byl nějaký divný)
To ano, foukat se mají na více.
Dočetl jsem se ale, že se to má podhustit kvůli opotřebení a jízdním vlastnostem.
Doporučil mi to i člověk v pneuservisu, který tomu fakt asi rozumí.
Potřebuji šestiměsíční dovolenou na cestování. Tak dvakrát do roka...
Jiricek napsal(a):
To ano, foukat se mají na více.
Dočetl jsem se ale, že se to má podhustit kvůli opotřebení a jízdním vlastnostem.
Doporučil mi to i člověk v pneuservisu, který tomu fakt asi rozumí.
V tom případě ti bude počítač hlásit chybu pořád a i když si to přepneš na jiný údaje, tak se ti to bude automaticky vracet na tlak v pneu.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Thymallus napsal(a):
tuším že mi začlo oranžově blikat okolo 2barů vepředu a červeně když vepředu bylo 1,8barů...
jinak jsem na benzínce dopumpoval na 2,2/2,5 a čidlo ukazuje 2,0/2,2
takže to asiu taky nebude nejpřesnější...
anebo není přesný kompresor (což bych se nedivil, bo byl nějaký divný)
no, já zas přezul..měsíc OK a teď najednou zase mě svítí oranžový troúhelník, znak PNEU a tlak to nepíše žádný... moto mam staré 8 měsíců...tlak v pneu mam jako u přezutí a i podle návodu.... ale jako když mě ukradnul někdo čidla.... nejraději bych to jen vypnul, ale to nejde a nejbližší servis v Praze (jsem z Liberce).. u nás to zatím ještě nespustili tak snad s tím budu zatím jezdit a troúhelník ignorovat..... jenom mě deptá, že ať nastavím co chci tak mě to tam furt dává po chvilce poruchu pneu a neudrží tam spotřebu nebo jiný údaj.... to je příklad, že elektronika dovede nas...t.
BMWGSA 1200, Citroen C6 :-)
Thymallus napsal(a):
tuším že mi začlo oranžově blikat okolo 2barů vepředu a červeně když vepředu bylo 1,8barů...
jinak jsem na benzínce dopumpoval na 2,2/2,5 a čidlo ukazuje 2,0/2,2
takže to asiu taky nebude nejpřesnější...
anebo není přesný kompresor (což bych se nedivil, bo byl nějaký divný)
To pumpování vzduchu na benzínkách je většinou dost nepřesný, mají tam jenom klasický tlakoměry, kdežto čidlo který používá BMW do motorek má ještě kompenzaci s teplotou, proto tam jsou občas rozdíly. Takže čidlo v motorce je přesnější
ale je pravda, že to co píšeš je celkem velký rozdíl.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Thymallus napsal(a):
nemůže to být třeba vybitá baterka v čidlu?
Ta by měla vydržet minimálně dva roky od prvního kontaktu s tlakem. Jedině,že by měly hodně najeto a pak se životnost snižuje. Spíš to vypadá na chybu v načtení čidel,ale neumim si představit proč by se to stalo. U auta je to možný třeba když se přehodí pozice kol. tady to nedokáže snad ani učedník prvního ročníku.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Thymallus napsal(a):
tuším že mi začlo oranžově blikat okolo 2barů vepředu a červeně když vepředu bylo 1,8barů...
jinak jsem na benzínce dopumpoval na 2,2/2,5 a čidlo ukazuje 2,0/2,2
takže to asiu taky nebude nejpřesnější...
anebo není přesný kompresor (což bych se nedivil, bo byl nějaký divný)
To pumpování vzduchu na benzínkách je většinou dost nepřesný, mají tam jenom klasický tlakoměry, kdežto čidlo který používá BMW do motorek má ještě kompenzaci s teplotou, proto tam jsou občas rozdíly. Takže čidlo v motorce je přesnější
ale je pravda, že to co píšeš je celkem velký rozdíl.
ja mam zkusenost, ze jsou vetsinou presne.
zvlast na tech lepsich.. dokonce jsem videl i premerovace v akci...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Thymallus napsal(a):
tuším že mi začlo oranžově blikat okolo 2barů vepředu a červeně když vepředu bylo 1,8barů...
jinak jsem na benzínce dopumpoval na 2,2/2,5 a čidlo ukazuje 2,0/2,2
takže to asiu taky nebude nejpřesnější...
anebo není přesný kompresor (což bych se nedivil, bo byl nějaký divný)
To pumpování vzduchu na benzínkách je většinou dost nepřesný, mají tam jenom klasický tlakoměry, kdežto čidlo který používá BMW do motorek má ještě kompenzaci s teplotou, proto tam jsou občas rozdíly. Takže čidlo v motorce je přesnější
ale je pravda, že to co píšeš je celkem velký rozdíl.
ja mam zkusenost, ze jsou vetsinou presne.
zvlast na tech lepsich.. dokonce jsem videl i premerovace v akci...
mě to většinou na pumpách kam chodim "foukat" taky celkem sedí (minimální rozdíly), ale to jsou lepší pumpy (Shell a OMW) tam se trošku staraj a třeba občas dělaj kalibrace, tak ten rozdíl je minimální, ale je dost míst kde bych tomu moc nevěřil. Co tim chci říct je že bych víc věřil senzorům v motorce, než těm tlakoměrům na pumpách
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Projíždím starou diskuzi a sosám info....
K tomu tlaku - mám 1200 GSo 2010 a pokles tlaku avizuje od 1,8 na předku. Byl jsem líný to dofoukat a jakmile ukázal 1,7, začal blikat. Když se guma zahřála a tlak se zvedl na 1,8, přestal blikat. Nestudoval jsem žádný manuál, ale myslím, že tady to přenastavit asi nepude. (????)
U auta BMW si to můžu přenastavit. Kdysi mi klesl tlak, začalo to blikat, hlásat, že mám jet jen 80-kou a rychle do servisu. Tak jsem vzal manuál, chytrolín počítač se mne zeptal, jestli to, co ukazuje, je O.K., odentroval jsem to a jel dál. U benzinek si o kalibraci budíků nedelam iluze.
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !