raptor napsal(a):
motoblb mozno by si pre ostatnych mohol napisat objedanvaci kod a cenu tej lambdy
Taktak...
Ešte doplním jednu zaujímavú linku, kde sa spomína Bosch Universal Oxygen Sensor 15729 a15730...
tady je číslo bosch universal lambda sondy co vyskakuje v záměně za číslo bosch na origo sondě- 0258986505 cena tuším něco kolem 1500,-.Pro zajímavost cena v polsku u bmw je 701,-zlotých což je cca 4556,- volal jsem i do Prahy a tam je zhruba ještě o 500 dražší
Som paranoik
Preto som vybral von lambda sondu a niečo v nej občas jemne zahrkoce...
Motor ma plynulý chod a spotreba je prijateľná, od 4.7 do 5.6 (vo dvojici, terén, cesta do 160kmph) l/100km.
Pozeral som katalógy a aj diskusie.
OEM sondy:
03 11781341022 OXYGEN SENSOR - LSH25,950MM KA. (to 12/02) 0.34 1 $232.22
03 11787671756 OXYGEN SENSOR - NRS, 951MM KA. (from 12/02) 0.26 1 $232.22
Ja mám 1150ku vyrobenú v marci/2002.
Na sonde je vyrazené NTK JAPAN 2j12 7671756, a to nesedí s katalógom. Tak ale objednal by som to isté, čo tam mám teraz.
Písal som majla do BOSCH-u, bol som osobne v elit-e, ale bez výsledku.
Vie niekto z vás zistiť objednávacie číslo (elit) tejto mojej (11787671756, NTK JAPAN 2j12 7671756) sondy?
Nemusí byť len NTK, môže to byť aj napr. BOSCH, len nech má aj konektor...
Ak by som sa nakoniec rozhodol pre bezkonektorovú verziu sondy, mohol by som takisto použiť spomínanú bezkonektorovú univerzálnu BOSCH LS 05 0 258 986 505-36Y? Resp. je univerzálna pre obe OEM sondy? Lebo OEM sondy majú rozdielne konektory (budú potom mať rovnakú charakteristiku?)
Konektor z článku:
Ja mám 1150ku vyrobenú v marci/2002.
Podle katalogu má BMW R1150GS vyrobené do konce roku 2002 lambdu origo číslo
11781341022 díval jsem jse na Bosch tam to převedlo na č. 0258003854 lamda má kulatý konektor. Zítra zkusím dohledat NTK2J127671756 druhé číslo 11787671756 Bosch nenabízí nic.
Upravil komaiz dne 21.07.2010 17:51
Povolené volnoběh:
CO - 0,5
HC - 100
lambda - neměří se
Povolené zvýšené otáčky:
CO - 0,3
HC - 100
lambda - 0,97-1.03
Moje hodnoty (mám KN filter, Y-zvod a REMUSa):
Zapojená lambda voľnobeh:
CO = 0,74
HC = 500
Zapojená lambda zvýšené otáčky (držal som to na 3000rpm):
CO = 0,30
HC = 59
Odpojená lambda voľnobeh:
CO = 7,6
HC = 1600
Odpojená lambda zvýšené otáčky (držal som to na 3000rpm):
CO = 7
HC = 1700
Teda pri zapojenej lambde sú emisie na voľnobehu zlé, ale pri 3000rpm sú už v poriadku.
Pri odpojenej lambda sonde sú emisie desivé.
Mne z toho vychádza, že:
1. bez lambdy to nie je ono (aj keď som čakal, že emisie nebudú až také zlé, ak motor pôjde na prednastavené hodnoty)
2. moja lambda sonda by mala byť v poriadku (aspoň nateraz), ale mám asi rozhasený voľnobeh