tak jsem si pořídil další hračku na svoji dvanáctku, Garmina ZUMO 660. Sice moc po poli neskáču, ale dokoupil jsem mapu od Picodassu TOPO CZECH 3.1 PRO. Nainstaloval do Mapsource, odemknul, uploudnul do GPS. Vše proběhlo v pořádku. Ale mám problém se zobrazováním mapy v GPS. Mapa se sice zobrazí, ale je taková nějaká "pošašená". Prodejce mne v prvním kroku nasměřoval k vypnutí ostatních map. NEPOMOHLO. Tak jsem pátral dále a zjistil, že nastavování zobrazení různých vrstev v mapě se provádí v souboru "I00006A9.TYP", který je při standardní instalaci Mapsource a TOPO CZECH 3.1 PRO uložen v "c:\Garmin\FAM_1705\". Prodejce přislíbil, že mi vytvoří tento soubor přímo pro zumo 660 a zašle mi jej, ale zatím se tak nestalo. Proto bych chtěl požádat vlastníky této navigace zda by mi nebyli ochotni zaslat tento soubor na mail. Další možností je v typeeditoru si jej upravit sám, ale to je pro mne běh na dlouhou trať a do toho se mi zatím moc nechce . :-) Díky předem.
Blbost. Typ soubor řeší zobrazení barev ale ne zobrazení vrstev. Netuším, co myslíš slovem "pošašená" ale určitě změnou .TYP nezměníš zobrazení elevačních dat, protože to je vlastnost systému té navigace a ne mapy. Musel bys z mapy odstranit vrstevnice aby se to nějak změnilo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Spíš záleží na tom, jakou verzi mapy jsi koupil a nainstaloval - Topo3.1PRO má několik instalačních verzí a v 660 funguje korektně jen jedna.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Čus!mě to taky začalo nějak blbnout.Ukazuje mě to lesy fialově,ale já tomu prd rozumím,takže do toho vrtat nebudu ani kdybych věděl jak
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahoj,
mám verzi Zumo 660 od Touratechu a fialové lesy mám taky. :-(
Zumo 660 mě osobně velice zklamalo. Je to chcíplá navigace, která se co chvíli zasekne a zrovna ve chvíli, kdy to člověk nejvíce potřebuje, přestane vykreslovat kus mapy. Lesy jsou tmavě fialové a silnice šedé. Tomu říkám barevná ergonomie. Bluetooth funguje mizerně, telefon se mi při příchozím hovoru spojuje každý třetí hovor. Když si pustím mp3 do helmy, tak navigace zahlásí změnu směru a je po poslechu. Mustím to zase překlikat a přehrávač manuálně zapnout. atd atd ...
Mám třeba ale ještě Garmina 550T Oregon a s tím jsem zase nad míru spokojen. Rychlá, spolehlivá navigace se špičkově přehledným zobrazením TOPO 3.1.
Škoda, že na motorku je akorát ta hloupá 660ka :-(, ta se prostě Garminu nepovedla.
jdx
No jo,to máš pravdu.Občas to nevykreslí některou oblast a jak naschvál je to vždy v nejpotřebnějším místě,ale řekl bych,že to časem vyřeší novější SW.Horší jě,že v F4 mě to taky hlásí všechno opožděně.Asi je to tím,že se ta F4 pořád ukládá do režimu spánku,což je dobré,protože to vydrží opravdu dlouho bez nabíječky,ale než se to z toho spánku probere,tak to při běžné rychlosti nestíhá včas navigovat.Asi by to chtělo taky nějakou změnu SW,která zařídí to,že při spojení s F4,jí to "probudí" o něco dříve,než začne hlásit.V autě,kde to jde přímo z navigace to je bez problému.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
chlapy, díky za reakce. Tome, jestli je pravda, že pro zumo 660 je vhodná pouze jedna instalace topo 3.1, tak nechápu, proč na to picodas neupozorňuje a čeká až se mu nespokojení vlastníci této mapy ozvou.
add. "pošašené mapy" přikládám screeny.
lochman přiložený následující obrázek:
To je síla. 660 Zumo je slusně předražený, člověk by očekával že při tý luxusní ceně bude vše chodit v pořádku a ne že to bude ve všem takovej polotovar..
Asi jsem staromódní,ale když mi ukradli Questa tak jsem pořídil dalšího,když jsem ho odrovnal 12ti volty,sehnal jsem Qusta2,ale ten po 1/2roce zemřel a tak jsem se do třetice vrátil ke Quest1 a až nebudou tak budu nešťastnej páč je pro mě nej!!!
Nemá žádený zbytečnosti a cesta do Kyrgystánu se tanm vejde jako nic.
Aha, takže "pošašený" znamená špatné barvy nebo to pozadí?
Já fakt nepoznám, co myslíš.
Blbý barvy zobrazuje Topo už dávno a zdaleka ne jen v Zumu 660. Zkoušel jsem několik upravených .TYP souborů ale tohle je něčím jiným a nikdo jiný, než autor mapy, to asi předělat nemůže. Ta blbá verze 3.1PRO byla v distribuci jen asi týden, nový instalátor dali na stažení bez nějakého varování ale pozná se to podle velikosti souboru. Výsledná mapa má stejné označení a podle toho se to nepozná. Jedno z vodítek je v tom, jestli při rozkliknutí nějakého POI v mapě (třeba jména hotelu) zobrazí mapa detaily jako adresu nebo jen odkaz na nějakou web databázi POI. Špatná verze ukazuje odkaz, správná adresu.
Obě ale nemění barvy a nic nedokáže odstranit zobrazení elevačních dat v pozadí tak, jak to je na screenshotech. To je vlastnost. To zobrazení Topo mapy ČR v některých navigacích, o tom Garmin ČR ví a autor mapy to má v plánu řešit nějakou speciální verzí ihned po dokončení aktuálního projektu (autoroutingová cyklomapa čr).
Software 660 se vyvíjí docela rychle, je potřeba vzít v úvahu, že tam jsou věci, které jsou dost podstatně vylepšené proti řadě 550, to nejde vůbec porovnávat. Až bude ta navigace končit, asi bude software vyladěný ale podle mě to není tragické. Jezdím pochopitelně s testovací verzí SW, který má plno chyb ale k 550 bych se nevrátil ani za nic. Už jen to, že to nemění barvu mapy při jízdě po trase. Nebo možnost nastavit si zobrazení čtyř datových polí s výběrem dat - to je známá věc ze starých navigací a je skvělá.
Interphone se řeší s výrobcem, to samé Midland a další. U BT je tam vždy vliv firmware konkrétního headsetu. Ve verzi 096 udělali právě to, že nejdřív čekali avízo o příchodu hlášky (flag) a v nové verzi 111 to předělali bez avíza. Garmin pochopitelně dělá BT firmware univerzálně a ne konkrétně pro jednoho výrobce sluchátek a je to boj, protože někdy si připadám, že si nějaké změny dělají naschvál. Může v tom být i konkurenční boj, protože právě Midland (a Scala) mají software ve stejné době opačný, takže když to jde jedné firmě, nejde to jiné. Někteří na to rezignovali a software v BT vůbec nemění. Pokud ale kombinace sluchátka a aktuálního BT chipsetu funguje, nemá smysl nahrávat novou, protože to lepší nebude. Bohužel ke staré verzi se človek jen tak lehce vrátit nemůže (na rozdíl od FW vlastního přístroje). *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Maris napsal(a):
To je síla. 660 Zumo je slusně předražený, člověk by očekával že při tý luxusní ceně bude vše chodit v pořádku a ne že to bude ve všem takovej polotovar..
Cokoliv, co se dneska koupí a má to jakýkoliv operační systém a nějaký vývoj software, mívá obvykle nějaký vývojový cyklus. Vezmi si mobilní telefony, multimediální přehrávače a jakékoliv počítače obecně - u všeho jsou nové verze SW, které třeba přinesou nové funce ale často nové chyby a různé fixy, kterými se záplatují staré chyby apod. Mě teď nahráli nový software do palubní desky Nissana Pathfinder v rámci výměny spojky a výsledek je, že mi nefunguje navigace, zobrazení spotřeby a dojezdu, nejde rádio ani CD a přestal fungovat bluetooth. Pokud si kupuješ COKOLIV digitálního, věř mi, kupuješ vždycky polotovar - leda by to byla výběhová verze, kde už neprobíhá žádný vývoj. Krásně je to vidět na příkladu Zuma 550, kde by lidi chtěli změnit informace na hlavním displeji za jiné ale prostě to nejde. Nechtějí aby se zobrazovala mapa světle žlutě při jízdě po trase a chtěli by pracovat s prošlými trasami tak, jak to kdysi dávno šlo v GPSMAP nebo jiných "klasických" mapových navigacích prvních generací. Ale nic z toho tam nebude. Ale taky tam nebude podpora A2DP, nepůjde to pořádně s žádným sluchátkem z poslední doby - protože na to není vývoj ani ze strany výrobců doplňků. U nových přístrojů vývoj probíhá (a stačí porovnat aktuálně stáhnutelnou verzi 3.80 v Zumu 660 s předchozí a rozdíl uvidí každý) ale NIKDY to nebude 100% bez chyb, 100% spolehlivé a 100% vyhovující všem. Mnoho, opravdu mnoho majitelů Zumo 660 nikdy topo mapu nepoužije a ani nevědí, že jí tam mají. Obrovská spousta lidí třeba řeší problémy se zobrazováním nebo vůbec přenosem kontaktů z telefonů Nokia nových generací do BT carsetu a nadávají, že jim to nejde a Nokia s tím nic nedělá. Je to prostě normální. S cenou přístroje jako takového to nemá nic společného a zrovna u Zuma 660 nemám pocit, že by to bylo nějak předražené - když za celý přístroj dám to samé, co mě stála roční aktualizace mapy do auta. Za tu samou navigaci si některé OEM firmy řeknou dvojnásobek jen proto, že je to v černé barvě a s logem jiného výrobce vpředu. To třeba považuju za vyhozené peníze ale pokud na to je trh, tak proč ne. Každopádně bych chtěl vidět, která jiná motocyklová navigace má srovnatelné nebo lepší parametry, stejné mapové možnosti a stejnou podporu, jako ten Garmin. Dnes a denně chodí lidi s různými navigacemi a chtějí mapy Maroka, Tunisu, Ukrajiny, Mongolska, Thajska... to jen ty, které si pamatuji tento týden. Do Garminu existuje skoro všechno - ne třeba moc kvalitní ale lepší než nic. Nadáváte na mapu Topo ale v které jiné navigaci než Garmin taková mapa vůbec existuje? V TomTomu? V Beckeru?
Upřímně řečeno - pokud nechcete kupovat věci ve vývoji, bál bych se koupit i BMW - i do motorky se nahrává software a zdaleka ne všechny verze třeba pro 1200GS byly od prvního momentu OK. Je to tak prostě se vším, co má v sobě počítač.
Tomáš
P.S. Pochopitelně není asi problém nahrát nějakou starou verzi SW a mapu Topo2PRO a bude všechno v pohodě ale lidi chtějí ty nové věci - i když to často vůbec nevyužijí. Z těch, kdo dneska nadávají na zobrazení nové verze Topo3.1PRO, tak bych chtěl fakt vědět, kolik lidí opravdu jezdí s 660 offroad tak, že jim to zobrazení vadí. Já podle ní teď jezdil dva dny v Jizerkách a sice mám taky fialové lesy ale to zobrazení je natolik odlišné, že to od řeky nebo jezera rozeznám a v pohodě jsme podle toho jezdili offroad.
MP3 osobně neřeším, neposlouchám hudbu na motorce a nemůžu komentovat zkušenosti ale používám starý Smartphone WM 6.1 s Interphone F4 verze 111 a Zumo 660 nebo americkou verzi 665 s různými testovacími verzemi FW a jezdím podle Zuma 660 i v autě do zahraničí a nemám s tím problémy. Topo v PRO verzi má plno chyb a dokáže se zaseknout i na jiných navigacích - čerstvou zkušenost mám třeba s turistickým Oregonem 550, výrobce o tom ví a každou novou verzi testuje ale všechny chyby při takové úrovni detailů vychytat asi nemůže nikdy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
lochman napsal(a):
chlapy, díky za reakce. Tome, jestli je pravda, že pro zumo 660 je vhodná pouze jedna instalace topo 3.1, tak nechápu, proč na to picodas neupozorňuje a čeká až se mu nespokojení vlastníci této mapy ozvou.
add. "pošašené mapy" přikládám screeny.
Ne, myslel jsem to tak, že je jen jedna aktuálně vhodná ale že prodejce by měl vědět o tom, že existují jednak různé verze a také o tom, že určitý čas byla v distribuci opravdu pokažená verze. Lidi si nahrávají různé verze určené třeba pro 60CSX nebo s upravenými TYP soubory a diví se, co jim to vyvádí. Pokud si mapy řešíš sám a stahuješ si to ze stránek Garminu, tak to chce obvykle nebýt tak aktivní a nestahovat jako první to, co ještě není vyzkoušené. To platí i pro jiné věci, firmware čehokoliv atd.
Já si takhle stáhnul nový firmware do přehrávače Popcorn C200, přišel jsem pochopitelně o všechno a po 4 týdnech jsem dostal zpátky přehrávač s původní verzí FW. Teď už určitě nebudu první, kdo nějaký software bude instalovat a pěkně si počkám, až to vyzkouší jiní a jestli to vůbec pro mě má nějaký smysl, aktualizovat ten starý..
Nicméně - funkčnost té mapy Topo3.1PRO se pozná snadno (viz předchozí příspěvek) ale s barvami to nedělá nic ale autoři o tom vědí a udělají nějakou speciální verzi pro ty navigace, kde se lesy zobrazují fialově - tedy včetně Zuma 660.
Upravil TomasTT dne 27.05.2010 16:57
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Maris napsal(a):
To je síla. 660 Zumo je slusně předražený, člověk by očekával že při tý luxusní ceně bude vše chodit v pořádku a ne že to bude ve všem takovej polotovar..
Cokoliv, co se dneska koupí a má to jakýkoliv operační systém a nějaký vývoj software, mívá obvykle nějaký vývojový cyklus. Vezmi si mobilní telefony, multimediální přehrávače a jakékoliv počítače obecně - u všeho jsou nové verze SW, které třeba přinesou nové funce ale často nové chyby a různé fixy, kterými se záplatují staré chyby apod. Mě teď nahráli nový software do palubní desky Nissana Pathfinder v rámci výměny spojky a výsledek je, že mi nefunguje navigace, zobrazení spotřeby a dojezdu, nejde rádio ani CD a přestal fungovat bluetooth. Pokud si kupuješ COKOLIV digitálního, věř mi, kupuješ vždycky polotovar - leda by to byla výběhová verze, kde už neprobíhá žádný vývoj. Krásně je to vidět na příkladu Zuma 550, kde by lidi chtěli změnit informace na hlavním displeji za jiné ale prostě to nejde. Nechtějí aby se zobrazovala mapa světle žlutě při jízdě po trase a chtěli by pracovat s prošlými trasami tak, jak to kdysi dávno šlo v GPSMAP nebo jiných "klasických" mapových navigacích prvních generací. Ale nic z toho tam nebude. Ale taky tam nebude podpora A2DP, nepůjde to pořádně s žádným sluchátkem z poslední doby - protože na to není vývoj ani ze strany výrobců doplňků. U nových přístrojů vývoj probíhá (a stačí porovnat aktuálně stáhnutelnou verzi 3.80 v Zumu 660 s předchozí a rozdíl uvidí každý) ale NIKDY to nebude 100% bez chyb, 100% spolehlivé a 100% vyhovující všem. Mnoho, opravdu mnoho majitelů Zumo 660 nikdy topo mapu nepoužije a ani nevědí, že jí tam mají. Obrovská spousta lidí třeba řeší problémy se zobrazováním nebo vůbec přenosem kontaktů z telefonů Nokia nových generací do BT carsetu a nadávají, že jim to nejde a Nokia s tím nic nedělá. Je to prostě normální. S cenou přístroje jako takového to nemá nic společného a zrovna u Zuma 660 nemám pocit, že by to bylo nějak předražené - když za celý přístroj dám to samé, co mě stála roční aktualizace mapy do auta. Za tu samou navigaci si některé OEM firmy řeknou dvojnásobek jen proto, že je to v černé barvě a s logem jiného výrobce vpředu. To třeba považuju za vyhozené peníze ale pokud na to je trh, tak proč ne. Každopádně bych chtěl vidět, která jiná motocyklová navigace má srovnatelné nebo lepší parametry, stejné mapové možnosti a stejnou podporu, jako ten Garmin. Dnes a denně chodí lidi s různými navigacemi a chtějí mapy Maroka, Tunisu, Ukrajiny, Mongolska, Thajska... to jen ty, které si pamatuji tento týden. Do Garminu existuje skoro všechno - ne třeba moc kvalitní ale lepší než nic. Nadáváte na mapu Topo ale v které jiné navigaci než Garmin taková mapa vůbec existuje? V TomTomu? V Beckeru?
Upřímně řečeno - pokud nechcete kupovat věci ve vývoji, bál bych se koupit i BMW - i do motorky se nahrává software a zdaleka ne všechny verze třeba pro 1200GS byly od prvního momentu OK. Je to tak prostě se vším, co má v sobě počítač.
Tomáš
P.S. Pochopitelně není asi problém nahrát nějakou starou verzi SW a mapu Topo2PRO a bude všechno v pohodě ale lidi chtějí ty nové věci - i když to často vůbec nevyužijí. Z těch, kdo dneska nadávají na zobrazení nové verze Topo3.1PRO, tak bych chtěl fakt vědět, kolik lidí opravdu jezdí s 660 offroad tak, že jim to zobrazení vadí. Já podle ní teď jezdil dva dny v Jizerkách a sice mám taky fialové lesy ale to zobrazení je natolik odlišné, že to od řeky nebo jezera rozeznám a v pohodě jsme podle toho jezdili offroad.
MP3 osobně neřeším, neposlouchám hudbu na motorce a nemůžu komentovat zkušenosti ale používám starý Smartphone WM 6.1 s Interphone F4 verze 111 a Zumo 660 nebo americkou verzi 665 s různými testovacími verzemi FW a jezdím podle Zuma 660 i v autě do zahraničí a nemám s tím problémy. Topo v PRO verzi má plno chyb a dokáže se zaseknout i na jiných navigacích - čerstvou zkušenost mám třeba s turistickým Oregonem 550, výrobce o tom ví a každou novou verzi testuje ale všechny chyby při takové úrovni detailů vychytat asi nemůže nikdy.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jdx: to je dost divný, protože já jezdím s 660 prakticky pořád a pokud nemluvíme konkrétně o Topo3PRO, tak s tím nemám ty problémy, o kterých píšeš. PRO mapa je specifická, má fůru chyb ve všech navigacích, které prioritně nebyly navržené pro turistiku ale autoři na to nekašlou a opravují to. Teď opravili chybné zobrazení údajů z POI ve vydání 3.1 a opraví i ty barvy..
To, že to navigace někdy nevykreslí, to je podle mě neřešitelné, zejména když je nastavený pohled na celkem velký kus mapy s detaily. Záleží na konkrétním kusu mapy - jsou oblasti, kde těch chyb moc není a jsou takové, kde to fakt blbne hodně. Jezdil jsem minulý týden dva dny v Jizerkách a neměli jsme se 4 stejnými Zumy 660 žádný zásek. Používali jsme mapu Topo3PRO, ne Topo3.1PRO, protože jsem to nestihl přeinstalovat. Každopádně - je to navigace prioritně určená na silniční cestování a turistickou mapu poprvé testovali asi po půl roce vývoje a vůbec se divili, proč jí tam chceme mít.
Oregon pochopitelně má jiný zobrazovací algoritmus ale zase zkus na oregonu sestavit autonavigační trasu a něco v ní za jízdy měnit, přidávat body na trase apod. Každé má prostě svoje - Oregon je na turistiku a Zumo na ježdění.
Mimochodem, Topo3.1PRO je na hranici použitelnosti i v GPSMAP 278C, která s Topo3PRO ještě fungovala snesitelně a nová mapa Rumunska (edice 2010, která bude vydaná po změně registrací licencí centrálně na serveru Garmin), je zatím ve všech navigacích, které jsem testoval, naprosto nepoužitelná, protože má takovou úroveň detailů, že to stíhá kreslit jen při chůzi. Jakýkoliv rychlý pohyb už nezvládá. Autor mě na dotaz odpověděl, že to vyvíjí pro turisty a ne pro motorkáře a i při rychlé chůzi to stačí kreslit..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
sadilek napsal(a):
Asi jsem staromódní,ale když mi ukradli Questa tak jsem pořídil dalšího,když jsem ho odrovnal 12ti volty,sehnal jsem Qusta2,ale ten po 1/2roce zemřel a tak jsem se do třetice vrátil ke Quest1 a až nebudou tak budu nešťastnej páč je pro mě nej!!!
Nemá žádený zbytečnosti a cesta do Kyrgystánu se tanm vejde jako nic.
Quest je unikátní přístroj - má naprosto špičkovou sadu funkcí a malé rozměry. Bohužel jeden z nejhorších displejů (i ve své době) a tragickou rychlost výpočtu a kreslení. Představa, že by se v tom používala nějaká moderní (= graficky intenzivní) mapa, je utopická. Na cestování do zemí, kde mapu tvoří pár bodů a čar, to ale skvěle stačí (stejně jako 60CSx a řada dalších). Bohužel výkon Questu byl špatný už v době uvedení na trh.
Mě na té navigaci vadila hlavně ta výklopná anténa, která je největší slabina - poškozený kabel antény je častá věc a opravit to nejde.
Moc bychom chtěli moderní náhradu s pokročilými funkcemi ale podle Garminu na to není trh.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jen pár informací k těm mapám (mimochodem, fialové lesy zobrazuje i mapa Atlas 8.1, rumunská mapa Ro.A.D. 2008, slovenská Topo, anglická Topo a nejspíš řada dalších)...
- chyba zobrazení některých barev je chybou firmware v navigaci, není to chyba autorů map. Ti mají k dispozici nějaké konkrétní verze nástrojů pro kompilaci map od Garminu ale i s nejnovější verzí tohoto nástroje dochází k nesmyslnému zobrazení vybraných barev v některých navigacích včetně Zuma 660 od verze 3.x
- autoři zahraničních map to zatím neřeší a čekají na opravu firmware Garminem (je to nahlášeno), autoři českých map se pokusí o výrobu speciální verze pro Zumo 660 a autonavigace, které vykazují stejné projevy. Toto dočasné řešení není zatím ověřené, první pokusy selhaly a barevné úpravy nevedly k nápravě ale mapy vypadaly ještě hůř. Bude to složitější než běžné změny TYP souborů pro změnu barevnosti jak se nabízí na různých fórech např. pro outdoor navigace. Autoři mapy ale o problému vědí a budou se snažit přijít s řešením
- okrajově jsme se bavili o možnosti výroby speciální verze Topo mapy ve verzi pro Zumo 660, která by nezobrazovala vůbec elevační data. Tím by se dosáhlo velmi přehledného zobrazení s vyšším kontrastem ale ostranění elevační vrstvy znamená rekompilaci celé mapy a následné rekompilace při vydání každé revize (pro představu - kompilace Topo3PRO trvá asi 8 dnů výpočetního času na velmi výkonné pracovní stanici SUN a při každé chybě v datech se rekompiluje od začátku)
- čekám na odpověď z USA, teoreticky bych mohl získat odpověď vývojářů začátkem příštího týdne. Každopádně topografické mapy v Zumu 660 je moc netrápí (informace od autora rumunské mapy), považují Zumo za přístroj pro primární využití s mapou City Navigator, kde mají barvy v pořádku. Já zkusím eskalaci přes jinou skupinu vývojářů a třeba se povede lépe..
Mimochodem, verze 3.80 už je ke stažení i přes webupdater a umožňuje zobrazit 3 nebo 4 datová pole na displeji s uživatelským nastavením obsahu a samostatně vypínat a zapínat autozoom. Hlavní změnou je ale podpora nového systému zabezpečení map (dělené klíče), takže počínaje CN2011 už nebude bez ověření serverem fungovat