Chlapi, mám v plánu koupit koncovku výfuku Akrapovič, je to ta, kterou prodává přímo BMW, ale nevím, jaké mám požídit svody. Jde tato koncovka kombinovat i se svodama jiných výrobců, jako Remus, atd., nebo se musí montovat na originál svody s katem. Jaké je nejoptimálnější řešení?
Máte někdo zkušenosti?
Díky moc, za radu. Nerad bych se hrnul do koncovky a podělal to svodama.
Čaba
Čaba
R 1200 GS Adventure
Když někdo umře, tak o tom neví, ale pro ostatní je to těžké ...
To samé platí, když je někdo debil.
ahoj, zkus pohledat zde ve fóru, zejména jeden příspěvek: teď to nemůžu najít, ale psal to TomasTT. něco v tom smyslu, že je potřeba dát velký pozor při výběru koncovky, zda je "katová" nebo "nekatová". s katovou koncovkou + svody bez katu si prý naděláš více problémů než užitku.
někdo z fóra mi kvůli tomu nedávno také volal a ptal se na mé zkušenosti s remusem + svody s tím, že má akrapa + svody a zlobí mu to.
mimo téma: pokud to chceš řešit komplexně = koncovku + svody, za mě se vykašli na akrapa a jdi do remuse.
Zatím jsem ještě neviděl (ani neslyšel), že by Akrapovič pro BMW dělal koncovku jiného typu než slip-on. To znamená, že s laděnými svody to rozházíš, protože ta koncovka je počítaná na svod sériový.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
Zatím jsem ještě neviděl (ani neslyšel), že by Akrapovič pro BMW dělal koncovku jiného typu než slip-on. To znamená, že s laděnými svody to rozházíš, protože ta koncovka je počítaná na svod sériový.
Dokturku, Tomáši,
díky za radu. Ten Tomášuv rozsáhlý příspěvek o kombinaci Slip-On výfuků a laděných svodů a negací s tím spojených jsem našel a četl. Proto jsem koupil jen koncovku s mezisvodem a instaluji na origo svody s katem, jak má být.
Díky
Čaba
Čaba
R 1200 GS Adventure
Když někdo umře, tak o tom neví, ale pro ostatní je to těžké ...
To samé platí, když je někdo debil.
Opráším hodně staré téma , ale patří to sem tak proč zakládat nové.
Na 1200 DOHC jsem pořídil "origo" (z BMW) Akrapa a stále mi vrtá hlavou ještě osazení i Akrapovič svodů. O nevhodném kombinování slip-on koncovek se svodem bez katu jsem tu našel dost, nicméne - i když Akrap dělal/dělá na dvouvačku pouze slip-on koncovky, dělá i decat svody u kterých výslovně píše že jsou vhodné pro jejich slip-on koncovky.
Má někdo přímo tuto kombinaci na dvouvačce odzkoušenou ?
osobně jsem na tom nejel, ale pár desítek lidí už si ode mne svody bez katu (povětšinou rovnou i s koncovkou), ten systém je pak prostě kompletnější dle plánu na naladění, povětšinou je však ale i doporučené doladění na brzdě, což se málokdy obejde bez výměny ŘJ za laditelnou, nebo dodatečný fuel controller.
to proto, že výplach výfukových plynů se změní, klesne odpor, směs je chudá atd.
doporučit to můžu, rád Ti svody dodám, klidně se ozvi.
Ve mne se to pere, jestli raději ty peníze neprojezdit, na druhou stranu mám to s vlastníma motorkama stejně ;-)
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Raisidlo77 napsal:
Opráším hodně staré téma , ale patří to sem tak proč zakládat nové.
Na 1200 DOHC jsem pořídil "origo" (z BMW) Akrapa a stále mi vrtá hlavou ještě osazení i Akrapovič svodů. O nevhodném kombinování slip-on koncovek se svodem bez katu jsem tu našel dost, nicméne - i když Akrap dělal/dělá na dvouvačku pouze slip-on koncovky, dělá i decat svody u kterých výslovně píše že jsou vhodné pro jejich slip-on koncovky.
Má někdo přímo tuto kombinaci na dvouvačce odzkoušenou ?
Kvôli čomu chceš toho Akrapa? Ak iba kvôli zvuku, tak iba vymen koncovkou za odladenu Slip-on. Ak Ti chyba výkon , tak pri atmosférickom plnení platí pravidlo “za veľa peňazí malo muziky”. V podstate vieš využiť reštrikcie dané “ekoteroristickými” predpismi pre dosiahnutie nízkych emisií. Veeelmi zjednodušene : -ak poznáš princíp 4taktneho motora-, tak musíš dodržať rovnicu množstva nasateho a vyfuknuteho vzduchu. Takze ak “otvoris výplach”, mal by si pomerne otvoriť aj plnenie, ale!!! zároveň aj pridať palivo. Samozrejme to neni tak jednoduché, to pridanie paliva už neporieši sériová ecu (je vhodne upraviť časovanie, množstvo a počet vstrekov), tiež tým že tu zmes “pumpuje” samotný chod piestov vo valcoch, vznikajú tam pulzy, ktoré by mali byt za ideálnych podmienok harmonické (musí sedieť sanie s výfukom), dá sa tam laborovat s tvarom a dĺžkou sania, posúvať krúťak..... každopádne bez odladenia (alebo inštaláciou celého kitu) to môžeš akurát tak rozbiť, správnym tuningom väčšinou získaš výkonu hore, čo ale myslím pri dvojvacke ani nevyuzijes