dostala se mi do ruky za dobrou cenu navigace TomTom 930.
V aute je vyborne, ale rad bych se zeptal zda nekdo zkousel podobnou navigaci na motorce? ( odolnost na vibrace a pod.)
myslim, že když na to koupíš RAM držák tak to přežije... ono ty vibrace tak hrozný taky nejsou... http://www.street...10910-4148
všechno v určitých otáčkách vibruje... problém může být akorát voda no ... případně existují Aquaboxy... ale to už cena aquaboxu, držáku atd... jsi na ceně moto navigace (resp. nepatrně méně)
Upravil HonzaGS-SV dne 08.06.2010 18:06
HonzaGS-SV napsal(a):
myslim, že když na to koupíš RAM držák tak to přežije... ono ty vibrace tak hrozný taky nejsou... http://www.street...10910-4148
všechno v určitých otáčkách vibruje... problém může být akorát voda no ... případně existují Aquaboxy... ale to už cena aquaboxu, držáku atd... jsi na ceně moto navigace (resp. nepatrně méně)
Diky za tip na drzak.
Tak jak se rika, darovanemu koni ...
Prave ty vibrace, urcite mas pravdu, ze vsechno v urcitych otackach vibruje - moje GSo vibruje bud dost nebo jeste vice
né hele neboj se toho.... podle mě tak hrozný nejsou a pokud se to rozklepe v určitejch otáčkách tak buď přidáš, ubereš, přeřadíš (pokud bych chtěl jako jet delší dobu tou rychlostí...)
TomTom 930 neznám, ale pozor u auto navigací na čitelnost na slunci.U moto navigací je čitelnost daleko lepší. Auto navigace i když umí blutooth, tak nemusí umět přenos jízdních povelů do přilby.Umístění auto navigace na motorce má svá omezení, např díky tomu, že není vodotěsná. Musíš jí dávat do různých pouzder a nemáš jí pak v zorném poli.Dále ovladatelnost auto navigace v rukavicích není nic moc. Někdo argumentuje, že když potřebuje tak zastaví, ale ze zkušenosti vím, že mnohdy to není jen tak. Např při jízdě po dálnici.
Možná, že si všechny tyto argumenty zvážil a já tu plácám blbosti. Jen chci varovat aby si nedopadl jako já a nevyhazoval prachy. Nakonec stejně po nějaké době koupíš moto navigaci.
tak jak říkal, má navigaci už koupenou tak buď investuje 1500 do držáku a buď to bude ok, nebo koupí motonavigaci... je jasný, že ta moto je prostě dotaženější... ale taky něco stojí no 1500 není zas tak závratná investice... byť za trošku horší úroveň komfortu...
Ja mel TOM TOM 700 tusim a nevydrzela ani rok.
Ty vibrace ji znicily. Mel sem ji v pouzdre a viditelnost velice spatna,podle uhlu dopadu paprsku.
Nekdo uz tu psal ze jsou tusim dva druhy a nejhorsi na moto jsou ty co maji informace na malem rotujicim disku. Nebo tak nejak,kdyz pohledas nekde to tu je.
[img][/img]
HonzaGS-SV napsal(a):
navigace s hardiskem? to snad ani neexistuje...
napr tomtom 910 : Technické údaje
•4palcová širokoúhlá obrazovka WQVGA (480 x 272 pixelů, 64 000 barev)
•CPU 400 MHz
•RAM 64 MB
•Baterie typu Li-Ion (provozní doba 4 hodiny)
•20GB pevný disk
•Velmi citlivý čip GPS
•Rozměry: 112 x 81 x 66 mm
•Hmotnost: 340 gramů
osobne mam tomtom rider (vodotesny) ale z okoli cca 5 lidi s 910 bez zadnych velkych poruch - jenom pri zaplneni hdd (hudba - video - do toho 2-3 2G mapy) to bylo silene zabrzdeny .
Takze bych se toho vubec nebal a hlavne tvoje volba 930 ma krasne velkej displej se senzorem svetla = citelnost i za slunecna a aktualizace map po 3 mesicich
Tak 910 je přes 4 roky staré zařízení... a užití HDD v navigaci je snad to nejhorší co může být... ale dnes již všechny navigace uživají flash paměti (jako paměťové karty), které jsou na vibrace imunní
HonzaGS-SV napsal(a):
Tak 910 je přes 4 roky staré zařízení... a užití HDD v navigaci je snad to nejhorší co může být... ale dnes již všechny navigace uživají flash paměti (jako paměťové karty), které jsou na vibrace imunní
jasny souhlas byl to jenom priklad .... 4 roky stary ale porad drzi krok a novy navcore i mapy to porad podporuje (dokonce i zlepseni nebo uplne nove fce to pobira) Soucasny trend si myslim ma neco do sebe - mala interni pamet na navcore (system) a na SD karty si nahazis jen mapy Hlavne je to fofr pri vypocitani - prepocitani trasy
Asi rok jsem vozil tomtom 720 pod slídou v tankvaku. Zřejmě nejšetrnější řešení, co se vibrací a ochrany před vlhkem týče. Tehdy jsem ještě neměl interphone, takže jsem využíval dvě metody hlasové navigace.
1) reprák naplno - bylo tomu rozumět tak do 90kmh ale když jsi přijel v alpách do nějakého městečka a na celý kolo Ti řvaly český povely cítil jsem se jak buran...
2) použít telefon s fm přijímačem a dát si normální sluchátka, přenos povelů je pak ok, jen je potřeba občas změnit frekvenci, když se ti tam třeba nabourá Franzl Lang YouTube Video
Ale pořád je to všechno děsnej kompromis, ať už tu autonavigaci přichytíš jakkoli, nikdy se to nemůže vyrovnat tý určený na moto a navíc třeba se zamykacím držákem. Když pak jdeš třeba tankovat, přes ulici pro párek, nebo třeba sedíš někde na zahrádce a motorku máš na dohled, nemusíš tahat další krám, nebo jsi výrazně víc v klidu...
Nemáš problémy s napájením a i rozdíl v čitelnosti na sluníčku, jak tu kluci psali je podstatný. Použití dobře uchycené motonavigace je navíc díky tomu všemu o řád bezpečnější...
Pokud se Ti to teď finančně nehodí, je pořád lepší použít nějaký bastl a mít alespoň nějakou navigaci, ale definitivní řešení to stejně nikdy nebude. A musíš být opatrný, abys ji nezničil (zvlášť když devítková řada tomtom má ten harddisk). Prostě počítej s tím, že si stejně nějakou motonavi dřív či později koupíš, mrkni na vkladní knížku a rozhodni se sám, ale ne vždy se vyplatí šetřit a tohle je podle mně ten případ.
morabo přiložený následující obrázek:
jako jo, vždycky je to kompromis, ale jak říkal, navigaci už má... ta slída... nevim měl jsem takovou kapsičku od givi na řídítka a nic moc... blbý zorný úhel, ta slída se leskne, a nic moc vždycky nandat, sundat...
ale pokud už tu navigaci máš, tak ten RAM držák myslím za rozumný peníze, a poskytne největší komfort...
Já zažívám neco podobnýho..
Mám tu tastičku na PDA od TT, ta slída se leskne strašně, za sluníčka vidím jen odlesky, z displeje skoro nic..
Ale i ty novy navi od garminu prý s viditelností na slunci žádná sláva, co je fakt na sluníčku vidět je starý dobrý 278C
tak já koupil Zumo 500, jako uchycení, a všechno dobrý... viditelnost... a tak vše ok... ale navigace mě někdy tahá takovejma cestama, s kterejma bych u TomTomu ani nevěděl, že existujou ale tak GSo to zvládá :-D
Vjetrnik napsal(a):
to Morabo: Franzl Lang mne vždycky dostane...
Franzl byl zamlada i docela fesak, co?
---
jinak ta slida v PDA drzaku TT se mi samozrejme leskne taky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zdravim letos jsem řešil podobnej problem a šel jsem cestou levná navigace, která toho hodně umí, kdyby se něco stalo tak at to tak nebolí. Koupil jsem http://www.alza.c...135711.htm k tomu brašničku na GPS http://www.paolo....kappa.html. Mám F takže jsem jí postavil na budíky a přichytil sucháčema okolo štítku. Ty sucháče jsou součástí gps brašny. Zatím jsem s ní jel 2x, ale čitelnost dobrá, ovládání v rukavicích přes slídu v poho. Co se týče hlasovýho navádění, nemám zatím vyřešeno, ale má FM bluetoot i vstup pro sluchátka, tak to neude zas takový problem. Takže zatím spokojenost.