ahoj. spojkové lanko mi taky prasklo a řešil jsem to tak že jsem koupil jen lanko a natáhl jsem ho do starého (původního) bovdenu koupil jsem to v Humpolci v krámě s motověcma. cena cca 50kč a k tomu si kup takovej váleček kterej ti to bude držet ve spojkový páčce na řidítkách. ten váleček stojí cca 20kč. neboj se to lanko je dlouhý až kam řekl bych že tak o 50cm víc než potřebuješ. oprava ti zabere tak 10-15 minut. mam s tim najeto tak 3000km a vše v poho.
Tančící Havran
Ahoj, mám doma jedno origoš fungl nové, pošlu Ti ho klidně na dobírku zítra ráno, nebo si pro něj můžeš přijet do Nového Města nad Metují. Cena byla 768,- plus jsem platil dobírku, pošlu ti ho za 600. Jestli ho chceš tak mi prosím písni nebo zavolej 737488161. Miki
Měnil jsem spojkové lanko a po vytažení už nemůžu přijít na to, jak to tam vlastně bylo, kudy to vedlo. Furt mi něco překáží, hlavně kolem chladiče. Nemáte někdo obrázek, fotku, kudyma se to má správně táhnout? Předem dík.
Kupoval jsem lanko od Ježka a dodací lhůta jak jinak, než dokonalá. Má je tuším skladem, cena nebude vyšší, než u BMW. Já jsem ho měnil minulý týden, staré mám v garáži jako rezervní. Jen opakuji, už jsem to tady psal, že čas od času to vyměnit chce, to co jsem vyndal bylo o cca 5mm vytahané a proto jsem tu řešil problém s hlučným řazením. Teď je to všechno v pohodě. Fotku trasy můžu udělat, večer bych to sem hodil. Kdybych zapomněl, připomeňte se mi, hoši...
P.S. U lanka bych nelaboroval s nějakýma sadama nebo náhradama. Jak říkám, 5mm a spojka se chová úplně jinak a na řídítku už to ideálně stejně nedošteluješ. Resp. tak hovoří moje zkušenost.
Upravil xHackerM dne 06.07.2012 11:36
Můžu se zeptat kolik tě vyšlo to lanko spojky? Jak probíhá výměna, je potřeba si na něco dát pozor? Nebo je to jen o tom vyháknout a dát nový? musel jsi ho nějak zkracovat ? Všimnul jsem si, že ty trubice, ve kterých je lanko, jsou už dost zanesené a při zmáčnutí a puštění spojky už nedojede úplně na původní míst, ale musí je jí malinko pomoct. Z toho usuzuji, že by bylo lepší ho vyměnit. Ale jelikož jsem v tomhle amatér, tak se radši ptám. Díky
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
Napiš Ježkovy číslo dílu 32737661757 a on ti napíše cenu, dá se sehnat i přes wemoto je o něco levnější, ale když jsem se na Třpitce bavil s borcema, tak mi doporučili vzít originál, že je na lanku nějaký povlak a lanko se nemusí mazat až když se povlak ošoupe což u kopie asi není takže vydrží míň. Lanko jsem měnil až když jsem dole u motoru vyděl, že je spojkový lanko ošoupaný, ty drátky už nebyly kulatý ale začínaly se obrušovat a taky jsem musel lanko dopínat spojka začala prokluzovat.
Máš všechno nastavený jak má? na páčce má být mezi páčkou a držákem páčky 1-2mm a dole od držáku spojkového lanka po ten držák co je na ose ke spojce 47-52mm
Zkus lanko pořádně pročistit a trochu promazat a hlavně zkontrolovat, jestli není taky trochu obroušený. Při demontáži a spětné montáži můžeš radši sundat boční plast abys dal lanko na stejné místo, jinak myslím, že tam žádný jiný problém nebyl.
DAGR přiložený následující obrázek:
D-A-G-R napsal:
Napiš Ježkovy číslo dílu 32737661757 a on ti napíše cenu, dá se sehnat i přes wemoto je o něco levnější, ale když jsem se na Třpitce bavil s borcema, tak mi doporučili vzít originál, že je na lanku nějaký povlak a lanko se nemusí mazat až když se povlak ošoupe což u kopie asi není takže vydrží míň. Lanko jsem měnil až když jsem dole u motoru vyděl, že je spojkový lanko ošoupaný, ty drátky už nebyly kulatý ale začínaly se obrušovat a taky jsem musel lanko dopínat spojka začala prokluzovat.
Máš všechno nastavený jak má? na páčce má být mezi páčkou a držákem páčky 1-2mm a dole od držáku spojkového lanka po ten držák co je na ose ke spojce 47-52mm
Zkus lanko pořádně pročistit a trochu promazat a hlavně zkontrolovat, jestli není taky trochu obroušený. Při demontáži a spětné montáži můžeš radši sundat boční plast abys dal lanko na stejné místo, jinak myslím, že tam žádný jiný problém nebyl.
Jj originální bowden má zevnitř teflonovou vrstvu. To lanovod z druhovýroby nemá.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
D-A-G-R napsal:
Napiš Ježkovy číslo dílu 32737661757 a on ti napíše cenu, dá se sehnat i přes wemoto je o něco levnější, ale když jsem se na Třpitce bavil s borcema, tak mi doporučili vzít originál, že je na lanku nějaký povlak a lanko se nemusí mazat až když se povlak ošoupe což u kopie asi není takže vydrží míň. Lanko jsem měnil až když jsem dole u motoru vyděl, že je spojkový lanko ošoupaný, ty drátky už nebyly kulatý ale začínaly se obrušovat a taky jsem musel lanko dopínat spojka začala prokluzovat.
Máš všechno nastavený jak má? na páčce má být mezi páčkou a držákem páčky 1-2mm a dole od držáku spojkového lanka po ten držák co je na ose ke spojce 47-52mm
Zkus lanko pořádně pročistit a trochu promazat a hlavně zkontrolovat, jestli není taky trochu obroušený. Při demontáži a spětné montáži můžeš radši sundat boční plast abys dal lanko na stejné místo, jinak myslím, že tam žádný jiný problém nebyl.
Jj originální bowden má zevnitř teflonovou vrstvu. To lanovod z druhovýroby nemá.
Tak ale měl by taky něco vydržet asi né tolik ale něco jo njn chybama se člověk učí
Prekontroluj jestli se ti lanko nekde netrepi nebo neni vydreny a jen ho procisti. Myslim ze neni nutny kupovat novy. Ja prez zimu sundal blastr, packu spojky, u motoru to odpojil a injekcni strikackou jsem tam lil benzin a az vytekl vsechen sajrajt, tak jsem to nechal do druheho dne, aby se rozpoustedlo co nejvic vyparilo a prolil sem to hustym olejem. Nic jinyho nez blastr a packu sundavat nemusis. Bowden nechas tak jak je, jen tahas za lanko.
Blbej chod packy muze byt i tim, ze mas vydreny podlozky na cepu packy. Pak totiz jde hlinik na hlinik a drhne to. Uz jsem to menil na 2 motorkach a pokazdy byly ty podlozky uplne vydreny (spis tam uz nebyly). Jsou z nejakyho plastu, tak jsem z teflonu (myslim tl.0,3) vysekl novy a chod je uplne nekde jinde
Nahradni lanko radeji vozim s sebou, protoze se trhnout muze kdykoliv i nov
Upravil Labus01 dne 29.04.2013 09:07
Děkuji za rady. Zkusím tedy sundat lanko pročistit bowden, odmontovat a vyčistit páčku a prohlídnout ty podložky. Případně objednám nové. Díky ježku za info Mám doma nějaký petrolej, tak bych to prostříknul tím, je možný to lanko s bowdenem potom promáznout třeba tím olejem co je v motorce ?
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
jo, dá se to, ale počítej s tím, že přez zimu to budeš muset prolít olejem znova. nejlepší je tam nacpat nějakou vazelínu, ale to musíš vyndat lanko...
takze vcera mi asi 130 km zapadne od viedene v terene prasklo spojkove lanko celkom komedia, nastastie ludia vlemi ochotny a nakoniec som to provizorne opravil u jedneho stareho pana na zahrade, pouzili sme pomerne stare zahrdzavene ocelove lanko nic zato nechcel, na dojazd 500 km stacilo uz som doma. Tekze kde by ste mi odporucali kupit lanko? Nestaci obycajne z kovomatu? Mam celkom daleko do lujsu (najblizsi je vo viedni) popripade podobneho motoshopu a kedze dneska bol v rakusku sviatok tak som ho nekupil....
Co třeba originál u ježka? Ale jistě to půjde nahradit i nějakým ze železářství, kup splétané, ne stáčené.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Rozmyslam nad pouzitim dlhsieho lanka a boudemu, problem nastal koli zvysenym riadidlam a tym padom sa lanko pri spojkovej packe trochu zalomilo a tam sa nasledne asi po 15 tisicoxh km predralo. Nieje v katalogu rozdiel ked objednam spojkove lanko na dakara ze bude dlhsie ako na male geso podobne ako to je z plynovim lankom ?