dugi napsal(a):
dolíval jste někdo olej do převodovky? nevíte pokud má být hladina? tipoval bych po spodek díry.
Nedolíval,pouze měnil. Tobě někudy teče? Že jen chceš dolejt?
A přesně tak,motorka v rovině a spodní hrana nalejvacího otvoru je míra.
Když koupíš litrovku,tak vyjde přesně na převodovku i koncový převod (diferák).
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
měl jsem to před 6ti tis.na garančce,tak jsem to nesledoval,myslel jsem toto je jejich práce.teď tam začlo něco klepat,jakoby ložisko,tak sem se tam mrknul a docela tam chybí. teď je otázka kudy zmizel,když je všude všechno suchý.jestli nevytekl do spojky,vysvětlovalo by to,proč při 36ti zabírá na konci a chová se jako kdyby bylo po ní.
dugi napsal(a):
měl jsem to před 6ti tis.na garančce,tak jsem to nesledoval,myslel jsem toto je jejich práce.teď tam začlo něco klepat,jakoby ložisko,tak sem se tam mrknul a docela tam chybí. teď je otázka kudy zmizel,když je všude všechno suchý.jestli nevytekl do spojky,vysvětlovalo by to,proč při 36ti zabírá na konci a chová se jako kdyby bylo po ní.
To je fakt,že by to mělo být v náplni kontroly. Ale jak jim to dokážeš? Vyndej váleček a uvidíš co se děje uvnitř. Unikající olej bude vidět. Bude to vevnitř mastný. A jestli klouže spojka,tak to je asi lepší rovnou rozpůlit a podivat se pořádně co se tam děje.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Hele nechci dotoho moc kecat ale zespoda na prostoru spojky je otvor a kdyby se ztratilo třeba jen Deci oleje teklo by to spodem na šusplech!!!A když říká že je to všude suchý tak tady asi chyba nebude!!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal(a):
Hele nechci dotoho moc kecat ale zespoda na prostoru spojky je otvor a kdyby se ztratilo třeba jen Deci oleje teklo by to spodem na šusplech!!!A když říká že je to všude suchý tak tady asi chyba nebude!!!
Jasně,ale nemusel si všimnout že to má v šusplechu. Takhle se to moc dobře na dálku nediagnostikuje.
Tak beru všechny možnosti...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Taky někdy olej z převodovky (jaku u R1200, tak u11xx) "zmizí " přes gufero na výstupní hřídeli z převodovky. Odkapává potom až u manžety u koncového převodu. Klidně zmizí i víc než deci oleje, než to začne kapat - záleží, jak moc dobře je u 12-tky utěsněná manžeta. Mám nějaký fotky týhle závady ve fotogalerii. Teď v posledním období jsem to řešil na několika motorkách.
podle infa z Inveltu se při servisních prohlídkách olej v převodovce kontroluje až na 40ti tis. takže doporučuji každému tam nahlédnout. jinak zmizet může prý do kardanky. dneska není čas,ale zítra to důkladně prohlídnu,jak ten plech,tak kolik jsem tam toho dolil. druhá věc je ta,že ho tam mohlo být málo už z výroby,když to nikdy nikdo nekontroloval.
dugi napsal(a):
podle infa z Inveltu se při servisních prohlídkách olej v převodovce kontroluje až na 40ti tis. takže doporučuji každému tam nahlédnout. jinak zmizet může prý do kardanky. dneska není čas,ale zítra to důkladně prohlídnu,jak ten plech,tak kolik jsem tam toho dolil. druhá věc je ta,že ho tam mohlo být málo už z výroby,když to nikdy nikdo nekontroloval.
Neříkej,že už šetří už i na oleji! To by si snad netroufli.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Tak je to hotové,převodovka v čoudu,asi ložiska,každopádně to je 4 měs.po záruce,ale Invelt dodal převodovku zadáčo a práci si zaplatím.Oleje tam chyběla asi decka,tak nevím jestli to byla výrobní vada,nebo jestli na to měl ten olej vliv.Každopádně opruz,ale alespoň že neplatím 65 tis za převodovku.
dugi napsal:
Tak je to hotové,převodovka v čoudu,asi ložiska,každopádně to je 4 měs.po záruce,ale Invelt dodal převodovku zadáčo a práci si zaplatím.Oleje tam chyběla asi decka,tak nevím jestli to byla výrobní vada,nebo jestli na to měl ten olej vliv.Každopádně opruz,ale alespoň že neplatím 65 tis za převodovku.
To je docela síla Já mám taky zhruba tři měsíce po záruce, asi se na to taky mrknu - nerozumím jak může zmizet olej z převodovky, nicméně já ho nechával měnit při 30 tis - teď mám téměř 40.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i