mládenci,stálo se Vám někdy někomu,že se Vám z ničeho nic najednou povolily všechny čtyři šrouby v zadním kole? Nebo se mě chce nějakej zm*d pomstít *pissed*
Včera,naštestí jsem jel do 50km/h se mi rozvlnila motorka od zadku tak,že jsem z ní málem sleťel jak švestka a říkám si,tááák a ložisko je v čudu.Zastavim,koumu to a ty šrouby mi div nevypadly na silnici.Vubec mi to nejde na rozum.Ericha jsem měl zaparkovanýho přez týden na parkovišti v kasárnách,jinak jsem ho nenechal nikde stát bez dozoru.
Podotýkám,že kolo jsem měl shozené před cca 2000km při přezouvání a sám jsem si ho utáhl na krev a potom překontroloval...
Upravil Kubrt dne 12.09.2010 13:48
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Je pravda,že Remusovi se to prý taky stalo na 1100,ale mě se to nějak nepozdává
Pochopil bych,kdyby (třeba konkrétně mě) to kolo utahovali v servise vzduchem a já to pak nepřetáhl po třeba 50ti km,ale takhle se uvolnit... Tam pak stačilo normálnědo nich cvrnknout a vypadly.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ivo Bohuslav napsal:
Ty pako, nesmíš to utahovat na krev, to je blbost. Vždycky přiměřeně. Právě proto se Ti povolily. Ten šroub se natáhne a pak povolí!
to je zajímavý teda
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tak pánové není v tom žádný zázrak.
BOHUMIL vám to napsal jasně - dotahovat na MOMENT. Když to utahuješ z volné ruky tak je každý šroub jinak utažený a tím se jinak roztahuje při ohřátí v provozu a tím při jízdě dojde k uvolnění. Z praxe je dané, že každý šroub je jiný a pokud si neoznačíte šroub a díru ( mají své vytlačené lůžko - stačí i malý úhel ) - tak ten jiný šroub i po dotažení si musí najít tu správnou polohu. Proto si přeci vždy po výměně kol v servisu (auto) dotahujeme kola po ujetí xx kilometrů. ( a jsou volnější - co ??)
Navíc bych u takto _ jak jsem vysledoval - důležitých šroubů jistil - LEPIDLEM a to rozebiratelným ( klidně i nerozebiratelným - tam jen při povolování musíš větší silou) ,
A ještě jedna zkušenost - na motorce bych si nikdy nenechal utahovat šrouby bouchačkou - max. lehce natáhnout a ručně dotahovat a pak momentovat.
( praxe 14 let v autokrosu - a tam jsme se něco navyměňovali kol)
Stalo se mi to taky, po ujetí asi 1500 km se mi to povolilo v rumunsku na polňačce až mi upadlo kolo. Dotahoval jsem origo fajfkou z nářadí v motorce.
Upravil Mesky dne 13.09.2010 01:25
Tiež by som videl problém v tom "utiahnutí na krv". Skrutku si predstavujem ako pružinu. Tým, že si prešvihol doťahovací moment, si ju vlastne natiahol až za medzu pružnosti, z ktorej sa už nikdy nedostane do pôvodnej polohy (==zničil)...
Jednoduché riešenie vidím v kúpe nových skrutiek a v predpísanom dotiahnutí. Staré skrutky by som tam ani neskúšal dávať.
PS: Zadné koleso som mal dole asi 3x. Momenťáky mám zatiaľ len 5-30 a 20-100Nm, takže dotiahol som to najprv rukou, potom do kríža golou, potom momenťákom na 90Nm a nakoniec ešte maličký kúsok golou. Určite to je menej ako "na krv", lebo na zaistenie kolesa, aby sa neotáčalo, stačila len kompresia motora + pridržanie kolesa jednou rukou.
Pozrel som teraz aj do múdrej knižky:
Rear wheel to rear-wheel drive
Hand-tighten wheel studs, then tighten in diagonally
opposite sequence
Luboss napsal:
Se mě zdá že z toho děláte moc velkou vědu Ale ty by jsi Kubrte mohl poznat povolený kolo trochu dřív než až když je šroub na pár závitech.
Kubrte zeptej se BrňákaJima, jak dlouhou trubku máš nasadit na golu,aby jsi se svou hmmotností dotáhl na 105Nm.
On dědek bláznivej ten svůj extrachytrej příspěvek smazal, to zas o půlnoci hulil s mladým Krakonošovo bejlí a zapíjel ho slivovicí. :-DDDDD
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
ja vzdy dotahujem na 80Nm + este trocha, sroby si neznacim a nikdy som ziaden problem nemal ale asi to zacnem robit pretoze sa mi to zda logicke co pisete chalani
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.
Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal:
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.
Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D
Kubrt napsal:
ježiš marjá... na krev jsem to neutáhl.Napsal jsem to,protože jsem to neutahoval jak nějakej buzík,ale utáhl jsem to pořádně.U mě je "krev" uplně nadoraz! Utahl jsem to tak,jak to utahuju pořád,takže šrouby budou v cajku,protože to zadní kolo jsem měl dole nezpočetněkrát a nikdy se nepovolilo.
Jak píše Milan,kolo mi drželo brzdič...
Lubossi : ono taky chvíli trvá než zastavíš...
Hrabě : doufám že nějakej model doveze na Machov :-D
No na krev u nás H-fest co to jde
Jenže Kubrt má silu jak skotnej mravenec tak proto se mu to povolilo!
... servis a diagnostika BMW Motorrad