Máte někdo zkušenost s rozdíly kardanem dvanáctky a jedenáctpade? Poměrně dost lidí opravuje hrušky u dvanáctek. Mechanik z BMW říkal, že jedenáct pade má širší ložisko a celkově je hruška pevnější. Je to tak?
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Nevim jaky rozdily jsou konstrukcne,ale co rikal Zlabek tak na 12 opravdu vydrzi min nez na 1150,ale i tam se proste hlavne loziska a gufera meni a on doporucuje menit preventivne po 50 tis.km,ale ze na 1150 odchazi kolem 80-100tis. a na 12 tak na pulce. Ovsem zalezi jak kdo jezdi,v terenu to dostane urcite daleko vic zabrat nez na dalnici.
Tonda odsud by ti to asi objasnil nejlip, opravuje jich hodne.
Prý to neodejde ze dne na den, ale pár tisíc je nejprve vůle. Mechnaik mi ukazoval, jak tu vůli zjistit, Prst mezi obložení a kardan a někdo musí zahýbat kolem když je moto na stojanu. Pokud cítíš prst svírat, měl bys už uvažovat o výměně, ale i tak ještě vydrží. Kdo si to nezměří před větší jízdou, pak se může divit.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Jenze,alespon u 1100,1150 je ta vule vetsinou zpusobena dvema kuzelikovymi lozisky,ktera obcas staci o 2Nm dotahnout.S hlavnim loziskem to nemusi mit nic spolecneho.A pokud je to v tech kuzelikovych,tak ti nic nehrozi.A nekdo i tvrdi,ze tam nepatrna vule bejt ma.
Ja vymenil pri 80t. km ty kuzelikovy i hlavni protoze jsem mel na kole vuli a taky preventivne.Po dalsich 20t.km mam na zadnim kole opet nepatrnou vuli a fakt si nemyslim,ze by to bylo hlavnim loziskem.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
K tý velikosti a váze, Co čekáš když 1200 je o dvacet kilo lehčí. Se prostě muselo někde ubírat material a nahrazovat jiné plasty.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Prý je hlavní ložisko u 1100 a 1150 širší, tím lépe odolá tlakům. Nevím, proto se ptám na zkušenosti.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033