ohulil sem drát z tlumenýho světla abych měl zdroj,ze zdroje mi jde drát na řidítka kde je vypínač a z vypínače to jde rovnou na žárofku dálkovýho příd.světla,bez relé a podobných blbostí,funguje to bez problémů
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
bystricke napsal:
ohulil sem drát z tlumenýho světla abych měl zdroj,ze zdroje mi jde drát na řidítka kde je vypínač a z vypínače to jde rovnou na žárofku dálkovýho příd.světla,bez relé a podobných blbostí,funguje to bez problémů
Ty hovado:-D Abys nedopadl jak Robert když si koupil 1150:-D Přijel na benzinku a zahořel:-D
Jinak já to mám zapojené přes relé. Ovládací kontakty relé se zapojí takto: 85 na kostru, 86 přes vypínač na parkovačku. Silové kontakty: 30 přes pojistku(20A) přímo na + pól baterky, 87 ke světlům. Takže se nemusím bát, že je zapomenu vypnout. Jak vypnu světla, zhasnou i přídavky. Ale pokud bys je chtěl vyloženě jen na dálky, tak tu 86ku zapojíš místo parkovačky na + dálkového světla. Bud přes vypínač nebo na přímo (ve druhé případě jsou nevypínatelné). Bystřův způsob je taky možný, ale dostává na prdel vypínač přídavek. Přecejen 250mA cívky relátka ve srovnání s asi 9A dvou H3 je trošku rozdíl. Silové vodiče (od baterky na 30 relé a od 87 ke světlům doporučuju použít alespon 1mm2 vodiče. Ovládací (85 a 86 relé) je celkem jedno. Teče tam minimální proud. Pojistka jak jsem psal 20A.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
bystricke napsal:
ohulil sem drát z tlumenýho světla abych měl zdroj,ze zdroje mi jde drát na řidítka kde je vypínač a z vypínače to jde rovnou na žárofku dálkovýho příd.světla,bez relé a podobných blbostí,funguje to bez problémů
Já tam měl relátko ale blbě sem ho zapojil takže sem to měl vlasně napřímo jak ty a odpálil sem přepínač na řiditkách.Přiznávám se jsem vinnen
Kupredu spatki ni krok...
bystricke napsal:
jezdím stím možná 3 roky a dráty mi zatím nesmrdí
bez relé bych to nedal ani náhodou.. páč pak když dráty zasmrdí, jsi mínus motorka a můžeš plakat jak chceš, neuděláš s tím většinou nic.. Je to docela fofr když to hoří.. A že už jsem jich jako elektrikář viděl.. je pravda že co si občas "samouci" dokážou nabastlit je někdy k nevíře..
bystricke napsal:
jezdím stím možná 3 roky a dráty mi zatím nesmrdí
bez relé bych to nedal ani náhodou.. páč pak když dráty zasmrdí, jsi mínus motorka a můžeš plakat jak chceš, neuděláš s tím většinou nic.. Je to docela fofr když to hoří.. A že už jsem jich jako elektrikář viděl.. je pravda že co si občas "samouci" dokážou nabastlit je někdy k nevíře..
V oboch prípadoch by som ti odporučil natiahnuť cez poistku novú kabeláž, a takisto použiť relé. Otázne je len to, že ako si predstavuješ ich zapínanie, či chceš mať v kokpite samostatný vypínač, či chceš použiť už existujúci vypínač (napr. tlačidlo na vypínanie smeroviek sa dá použiť na zapínanie hmloviek), alebo či chceš, aby sa zapínali (a pri štartovaní vypínali) automaticky.
Já mám zapojené potkávací i dálkové světlo přes relé. Hlavní důvod je vyšší svítivost a to zhruba o 15%. což je znát na první pohled. Každý řeší jakou žárovku tam dát, ale když nemá dost proudu a potřebné napětí tak je to zbytečné. Tady to borec popisuje velmi solidně http://www.ebbo.o...relays.php
Milda napsal:
Já mám zapojené potkávací i dálkové světlo přes relé. Hlavní důvod je vyšší svítivost a to zhruba o 15%. což je znát na první pohled. Každý řeší jakou žárovku tam dát, ale když nemá dost proudu a potřebné napětí tak je to zbytečné. Tady to borec popisuje velmi solidně http://www.ebbo.o...relays.php
Ještě jsem to nepročetl, ale přidáním relé zvýšit napětí a proud???
Důvod toho, proč je to přes relé, jen a jen to, aby do vypínače nešel velký proud. Spínacím napětím sepneš relé, a to si poté sepne spotřebič(žárovky).V podstatě, kdyby jsi používal vypínač viz. foto od Štěpána, nepotřebuješ žádné relé.
Pokud by jsi dal žárovku s větším výkonem, tak Ti to také bude svítit o 15% více, ale mohl by shořet vypínač. To je důvod těch relé z odkazu.
Přidáním relé se samozřejmě proud a napětí nezvýší, ale pokud si četl dobře příspěvky tak ve větvi uzemění-relé-pojistka-spotřebič použiješ dráty s větším průřezem. Tím nedojde k úbytku napětí na vedení a v přepínači dle Ohmova zákona Zkrátka dráty a vypínač nejsou dimenzovány na tak velký proud. Howgh.
JirkaCzek napsal:
Přidáním relé se samozřejmě proud a napětí nezvýší, ale pokud si četl dobře příspěvky tak ve větvi uzemění-relé-pojistka-spotřebič použiješ dráty s větším průřezem. Tím nedojde k úbytku napětí na vedení a v přepínači dle Ohmova zákona Zkrátka dráty a vypínač nejsou dimenzovány na tak velký proud. Howgh.
tak tak.. Ohmův zákon ale většina lidí nezná a přijde jim jako věc zbytečná.. Většina vypínačů které jsou běžně v prodeji jsou dimenzovány na cca 8-10 A max, nicméně i při 5A se časem "vyhřeje".. je lepší s ním POUZE spínat relé..
Sám si pamatuju jak jeden kamarád na své Škodě Octavii si dal relé přímo ke každému světlu a proud který šel z auta do žárovky mu pouze spínal relé, kam přivedl proud přímo od baterky. Tudíž to vlastně "neběhalo přes auto a vypínače a dlouhé metry drátů a svítilo to výrazně víc!!
Tak jsem to měl na žigulu než jsem dal relé tak jsem měnil páčky pořád dokola dal jsem tam relé a byl klid a 100x víc to svítilo!!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
já sem zas natáhl dráty z kopce aby proud líp tekl do žárovek,tím sem dosáhl stejné svítivosti
Upravil bystricke dne 26.11.2010 12:26
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Tomas1200GS: Relé zvýší napětí a proud??? To jsem opravdu napsal??? Asi sis to ještě pořádně nepročetl Ohmův zákon je věc probíraná v sedmé třídě ZŠ. Jinak s tebou souhlasím + to, že by ti mohl shořet vypínač i dráty. Vše vysvětleno v odkazu i s průměry drátu.