kupil som GSA do ktoreho od narodenia az do teraz /23tkm/ liali Motorex 4T Boxer 10w40 syntetiku....
... chcem sa spytat ludi co maju k tomu co relevantne povedat na ich nazor
1. lievali by ste dalej rovnaky olej alebo by ste presli na klasiku 20w50 mineral
2. moze mat prechod zo syntetiky na mineral nejaky zly vplyv na motor?
3. odhliadnuc od penazi aky olej je podla vas najlepsi pre nase baworacke boxery
... totiz trochu som guglil a v skratke mi vyslo asi tolko ze tento olej vyvinul AC Schnitzer specialne pre bmw boxer.. AC Schnitzer ak by niekto nevedel je dvorny ladic BMW /tak ako ujo yoshimura pre suzuki/
Já bych být tebou pokračoval v sintetice. Nic tím nezkazíš. Když přejdeš na minerál,tak by se motoru nemělo nic stát,protože ze sintetiky se neusazuje v motoru karbon a podobný srágory. Naopak z minerálu na sintetiku je to horší,protože by se mohl usazený bordel v motoru uvolnit působením antidetergenů obsažených v sintetice. Tam je potřeba prohlídnout stav vnitřku motoru a případně prohnat motorem čistící směs. Dělá se to i u aut. Je na to zvláštní zařízení a chemie.
Já osobně jezdím na polosintetku SHELL 10 W-40 VFX a můžu říct,že oproti minerálu olej tolik neubejvá a přijde mi i tišší. Je to ale dražší...
Upravil BIGR dne 21.03.2008 20:01
Já jezdím na minerál, pokus se syntetikou 10W40 která je řidší přinesl akorát rychlejší ubývání.
Používám minerál LiquiMoly MOS2 Leichtlauf 20W50 - je z kategorie těch středně drahých a motorka si v pohodě vrní :-)
Když jsem koupil byl tam Castrol Twin 20W50 14400km, já dávám Castrol TWS 10W60 a spotřeba oleje do 0,2/1000km je zbytečně drahej a kvalitní do ,,stabiláku´´, ale je tu můj miláček tak proč ne
Upravil Piky dne 21.03.2008 09:05
R1150 GS Adventure
Prvních 80tis km bylo jetejch na castrol 5w40, teď jsem přešel na hustší castrol GP 20w50 - obojí plná syntetika, spotřeba oleje teď asi 0,4L/10tis km. Mezi 5w40 a 20w50 jsem nepocítil žádnou změnu,jen je levnější.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Osobně používám olej Shell long life plná syntetika je velmi řídký cena trochu vyšší ,ale ubytel je tak 0,2 l/1 000 km. Je sice drahý ale maže pořád. Někteří lidí, kt motorům BMW rozumí mi však doporučili obyčejnou syntetiku. Tak ji tam při příští výměně použiji. Osobně bych do minerálu nešel.
MARTIN1
No ja davam motorex legend 20w50 a ja i hroch jsme velmi spokojeni. Jestli je to mineral nebo je v tom i neco ze syntezy, to uz necham na posouzeni. Ubytek nula0nic. Ale taky uz je ten muj hroch zajetej (> 100k km).
Hrabe_X napsal:
Prvních 80tis km bylo jetejch na castrol 5w40, teď jsem přešel na hustší castrol GP 20w50 - obojí plná syntetika, spotřeba oleje teď asi 0,4L/10tis km. Mezi 5w40 a 20w50 jsem nepocítil žádnou změnu,jen je levnější.
Já jsem si téměř jistej že Castrol GP 20W50 je minerál. Žere mi to tak 0,7-1l na 10 000 Km. Minule tady ale někdo psal, že používá MOTOREX Legend 20W50 a že mu toho žere míň než Castrolu, je docela možný, že je to tim, že nemá přísadu JASO MA pro mokrou spojku, ale příští sezonu vyzkoušim a uvidim.
Taky davam Castrol GP 20W50. Myslim, ze se dava standardne pri garanckach v BMW. Aspon doufam, protoze uplne presny oznaceni jsem na fakturach z Nemecka nenasel - jen Castrol Boxer 20W50, ale takovej olej asi neexistuje.
Novy jsou ale oznaceny GP ActEvo. Nevite nekdo, co tim chcou rict? Asi se jedna jen o novy oznaceni a novou pikslu.
Jinak mi moje 1150GSA (32000km) zere min. 0.5l/1000km - jeste jsem to uplne presne neodsledoval. Uvazuju o Motorexu Legend, tak to snad pujde dolu, protoze vozit s sebou x litru oleju na kazdou vetsi akci se mi moc nechce...
Ja som na mojich bawach (dohromady 60.000km = 6x vymena) presiel snad vsetky druhy plnej syntetiky. Je pravda, ze cim redsi ojel (0W-30 - Longlife OMV), tym je motor hlucnejsi. Tento olej som testoval v Taliansku, kde sa da jazdit i v zime pri dennej teplote 0-5st.C. Nebudem sa o nom dalej rozpisovat,, pretoze ho nikto z vas asi pouzivat nebude.
Osvedcil sa akykolvek olej 10W40, 20W50 urceny pre moto, i ked tie aditiva pre mokre spojky a prevodovky v moto olejoch su v nasom pripade vyhodene peniaze. Menit mineral za syntetiku a naopak, tak do toho by som nesiel. Idealne je pokracovat v tom, co tam uz mazalo predtym.
Okrem toho je mozne davat tam speci olej pre V-twiny s oddelenou prevodovkou od Castrolu, ale je drahy, takze tym nic neziskate.
Takze ja jazdim na plnu syntetiku 20W50, pripadne 10W40 (podla teplotnych podmienok) od akehokolvek vyrobcu a staci mi specifikacia API SJ.
dřív sem tam měl Castrol 10w60 to sem olej nedolejval vubec, ted tam mam Castrol 20w50 GP a občas dolejvat musim..
Ale de o to co je pro motor lepší? jestli to? když tam nějakej olej 'proteče' , nebo ne...
hlavně, že je pivo ftlamě
...zdravím.
Myslím si, že vám většině uniká to základní a to je, že nejdůležitější u našich boxerů je to, že potřebují co nejvyšší konečné číslo, to znamená například xxW - 50, nebo 60 a to proto, že to jsou teplotní rozsahy oleje a je úplně jedno, jestli lejete syntetiku, nebo minerál. První číslo je nízká teplotní hranice, kdy olej spolehlivě maže při nízkých teplotách a druhé číslo je nejvyšší teplotní hranice, při kterých nedojde k přetržení olejového filmu. Doporučuji a to ne jen já, ale i výrobce BMW, nechodit pod hranici 50 a to proto, že naproti jiným motocyklům vzniká u boxeru na hlavách válců extrémní teploty a to podstatně vyšší, než u jiných motorů za teplých dnů a při popojíždění v kolonách, kdy se i na poslech dá poznat, že motor je hlučný, co se dá spolehlivě poznat při vrknutí plynem, veškeré točivé součásti motoru vyluzují nepříjemné zvuky a dávají najevo, že dochází k vysoké teplotě oleje a při volnoběžných otáčkách. Naše motory si dají dost líbit, ale pokud mate motorku na déle než dva roky a budete chtít, jako já, aby najezdila alespoň 250 tkm bez zásadní opravy motoru, tak se zamyslete.
Olej, například Castrol 20W-50 má vlastnost dle JASO-MA, což znamená, přísadu do spojky, dle výrobce uváděný jako doporučený, dobrý olej, Motorex tuto vlastnost nemá a k tomu mohu uvést toto: Znám člověka, který pracuje ve výzkumu olejů, tvrdí a já mu věřím, že oleje jsou vyrobeny tak, aby splňovali tu důležitou vlastnost a to je to, že má mazat a to si žádný výrobce nedovolí ošidit, ale jakákoliv přísada na další vlastnost oleje, jako je například rozpouštění částic, které se uvolňují ze spojky, zabraňující též slepení lamel a podobně, jsou na úkor základních vlastností a to je mazání i za extrémních teplot a životnosti. Proto jsem zvolil Motorex, protože ty přísady nemá, ale nebráním se ani oleji s přísadami, ale určitě olej s teplotním rozsahem jako 20W-50, 10W - 60 a podobně. Je logické, že plně syntetické oleje naše stroje budou "žrát", nejsou totiž tak vysokoobrátkové, jako R1 a podobně a můžeme mluvit i o větších tolerancích u jednotlivých součástek BMW boxera.
Ještě musím zmínit, že 10W - 40 lze použít, ale pokud budu jezdit od listopadu do března, ale kdo najezdí v tomto zimním období tolik, aby se mu vyplatilo olej měnit a myslím si, že je málo takových co najezdí v tomto období 10 tkm, znám snad jenom Štefiho :-)).
bmwivo: dik za dalsi poznatky.
Pokud jde o me, tak jezdim celej rok a teploty v zime se tady pohybuji od 0 do 10 stC, nekdy i lehce pod nulou.
20W by mel byt pouzitelnej do -15, takze tam rezerva je, ale dokazu si predstavit, ze 10W ma kolem nuly lepsi vlastnosti.
GS jsem jeste v zime netrapil, takze cas a pristi zima ukaze
bmwivo ja si len dovolim poznamenat ze to co si napisal ty je v zasade totozne s tym co hovoria stari bmw harcovnici... najma s tou hranicou w50 si podla mna trafil kliniec po hlavicke
bystricke napsal:
ale kuš,mladej kluk těsně po vojně
-----------------
Po strašlivé vojně s Turkem.
Upravil Hrabe_X dne 10.04.2008 15:17
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /