Zdarec, chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti kam jste připíchli napájení interkomu, myslím s káblíkama. Konkrétně jsem koupil Starcom digital a přemýšlím kam jej napojit, aby po vypnutí klíčku byl vypnut i starcom. Mám GS 1150 rok 2004 a starcom jsem dal pod sedlo a viděl bych napojení někde v pojistkové skříňce...... Pokud víte, prosím doporučte za které relé, káblík pojistku má. Předem díky.
Pokud máš 2004 máš jistě taky denní svícení (nemůžeš vypínat světla), potom bych to píchnul na pojistku potkávacího světla, je to nejsnazší, pak můžeš ještě na Motronic, ABS nebo FID, ale ty světla bych viděl jako ideál. Je tam někde psáno kolik to žere?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Myslím,že když to dáš na pojistku světel tak to vypnout nepůjde a bude to stále napájený. Pojistka jen jistí daný okruh spotřebičů a za ní by mělo být teprve nějaký relátko který ti ty světla vypíná při startování apod. Takže doporučuju sehnat schema zapojení a šikovnej autoelektrikář ti řekne kde by to bylo nejideálnější.
Na okruh světel je to z hlediska vypínání ideální,avšak pokud dojde ke zkratu na komunikaci vypne ti to i světla a to může bejt při večerní jízdě prekérka.
Šlo by to ještě zapojit přes samostatný relátko který by bylo ovládaný od vypínače světel (ovládací část) a okruh komunikace samostatně jistit
Upravil misak dne 15.05.2011 13:27
Jedu? Tedy žiju!
Tak jsem se dočetl na krabici power consuption 150mA takže asi poměrně málo . Ale přímo ve watech to tam není ... Nejaka elektro schéma jsem stáhl ale jsem z toho jelen- rada by se hodila....
Misaku nechci se přít, ale pokud si pamatuju dobře, tak BMW nepoužívá relátka na světla. Ale musím se podívat jak to mají zapojený teda z tý spínačky.
Nejjednodušší je pověsit ten interkom na světla, ale přes vlastní pojistku (čili za odbočkou na interkom bude malá pojistka - ideálně 0,5A, max bych dal 2A). To ale jen pokud by se nemusel vést ten vodič až zezhora, pak by to bylo na zvážení už. jestli by nebylo lepšího něco dole.
Jestli chceš ludvo poradím, nedávno jsem si dělal přídavný světla, je sice opruz rozebírat pojistkovou skříňku na BMW a ještě větší tam na něco chytat nový dráty, ale dá se to
Upravil MotoPaja dne 15.05.2011 18:35
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ahoj ludvo. Já mám interkom zapojenej ze spínací skříňky z oranžovýho konektoru na krku řízení pod nádrží, Spínačka je totiž stejná třeba s RT, které má rádio, ale u GS nepokračuje drát za konektorem dál do motorky. To znamená, že do spínačky jde napětí, a potom přes spínačku zpět, ale končí v tom oranžovým konektoru. Barva drátu fialová. Když to odjistíš pojistkou, tak ti to bude fungovat jako třeba rádio v autě. Při zapnutým i vypnutým klíčku můžeš kecat a po zamčení řízení se to vypne. Mám to tak a je to super. Jediný mínus je nezapomenout před delší odstávkou motorky zamnknout řízení, jinak je baterka vybitá. Mám z tohoto místa napájenou i navigačku a rádio, takže potom je to pro baterku rychlá smrt.
R 1150 GS Adventure