Dnes jsem měnil olej v převodovce (R1150gs/1999) a vypustil jsem cca 0,65-0,7 litru přitom nikde nic neteče vše je suché čisté, tedy tam bývalý majitel asi nalil méně. Ale k věci : v manuálu se píše že do převodovky patří 0,8 litru oleje. Nalil jsem 0,8 litru a ještě mi do plné převodovky, tedy po kontrolní šroub zbývá cca 1cm. Mám to nalít do plna nebo stačí 0,8 a příp. co by se stalo kdyby se převodovka nalila plná ? Hrozí nějaké poškození ? Díky za rady zkušenosti a ať se kola točí a kilometry přibývají.
I cesta je cíl ...
Podle mne do 1150gs patri 1 litr.0,8 patri do 1100gs.A nikdy ti nevytece uplne vsechno.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
V manuálu na R1150GS 99´(mám ten samej model) je psáno-převodovka 0.8L...koncový převod 0.25L.....Já do převodovky taky nalil cca. 0.9L....prostě po spodní hranu napouštěcího šroubu dokud to nezačne téct.U koncovýho převodu to bylo 0.25L. Hlavně mít motorku na rovině.....
Upravil zetor dne 19.05.2011 19:54
zetor napsal:
V manuálu na R1150GS 99´(mám ten samej model) je psáno-převodovka 0.8L...koncový převod 0.25L.....Já do převodovky taky nalil cca. 0.9L....prostě po spodní hranu napouštěcího šroubu dokud to nezačne téct.U koncovýho převodu to bylo 0.25L. Hlavně mít motorku na rovině.....
Měnil jsem v garáži na rovině ale stála na hlavním stojanu, je to správně nebo má snad stát na kolech ? To asi ne co ?
I cesta je cíl ...
zetor napsal:
V manuálu na R1150GS 99´(mám ten samej model) je psáno-převodovka 0.8L...koncový převod 0.25L.....Já do převodovky taky nalil cca. 0.9L....prostě po spodní hranu napouštěcího šroubu dokud to nezačne téct.U koncovýho převodu to bylo 0.25L. Hlavně mít motorku na rovině.....
Měnil jsem v garáži na rovině ale stála na hlavním stojanu, je to správně nebo má snad stát na kolech ? To asi ne co ?
Nene....normálně na hlavním stojanu je správně....a je jedno jaký kolo máš ve vzduchu....
zahriat prevodovku aj kardan a tak vypustit ako je v navode a naliat po nalievacie otvory. prevodovka presne 1l mi vosla. menil som to minuly tyzden. castrol Axle EPX 80W-90
Mě převodovka vychází cca 0,85 a koncový převod 0,25lit. u 1150 2001.Jinak když to přeliješ o deci nebo možná i dvě nic se neděje. Ale pokud bys ji přelil o moc, vyletí to ven guferama. Do nohavice to není tak hrozné. Jde to vyčistit a další poškození žádné. Ale může to vletět do spojky a v tom případě tě čeká v 90% případů výměna spojky:-)
Upravil HonzaGS dne 19.05.2011 23:29
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
HonzaGS napsal:
Mě převodovka vychází cca 0,85 a koncový převod 0,25lit. u 1150 2001.Jinak když to přeliješ o deci nebo možná i dvě nic se neděje. Ale pokud bys ji přelil o moc, vyletí to ven guferama. Do nohavice to není tak hrozné. Jde to vyčistit a další poškození žádné. Ale může to vletět do spojky a v tom případě tě čeká v 90% případů výměna spojky:-)
podla mna sa to preliat neda lebo to vytecie nalievacimi otvormi. jedine ze by motorka bola na bocnom stojane
Tento tyden jsem vypustil olej z prevodovky po 25t.km.(modrej motul) a vytekl jak novej.Stale uplne modra barva.Ten samej jsem vypustil po stejnych km i z rozvodovky a tam uz byl docela cernej.Takze podle mne u prevodovky neni 40000km problem,ale rozvodovka tak do 20000km.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!