Mě se to rozsvítí na jedné čárce,ale jestli je tam 5l,to nevim.Mám velkou nádrž.Nejvíc jsem natankoval 27,5l,ale ještě to nesvítilo.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Ja natankoval u obyc 1100gs 23,7L.S rozsvicenou rezervou jsem jel 70km rychlosti asi 100km/h.Rezerva ma tusim asi 4L.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jendam napsal:
5 litrů? to znamená 2 čárky na Fidu?
no žádná čárka když se rožne rezerva Maximálně někdy poslední čárka a rožne se to ale po chvilce čárečka zmizne. Pak dotankuju asi 19 litrů do plna. V podstatě jak píše Vevis tak by to i vycházelo když je nádrž na 25L. Copak-blbne ti to?
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Nevim jestli mi to blbne ale rezerva se mi rozsvicí kdyz tam mam poslední dve carky,a potom po male chvilce jedna zmizí a zustane tam jen ta jedna....jen se ptam kolik tak mohu jeste na tu rezervu dojet....
Hlavne mi to prijde jako blbost asi protoze jsem mel v nadrzi 12 litru a najel jsem na to 210km normalni jizdou do 80-100kmh, a mam na Fidu posledni dve carky a jeste se to nerozsvitilo a benzin jeste v nadrzi šploucha....to je nejaka divna to spotreba , a to mam otevrenej lauf,bez katalizatoru a lambdy ....tak nejak nevim
Nevím jak je to konstrukčně udělané, ale mám pocit, že kontrolka a ukazatel paliva na FID nejsou propojené. Pokud si vzpomínám, v příručce k 1100GS se psalo, že konrolka se rozsvítí při 4,5 l paliva v nádrži, což jsou 1-2 čárky na FID. Fungovalo to tak do prvního drobného pádu, kdy se kontrolka začala rozsvěcovat při 0-1 čárce na FID. Zkoumal jsem, která signalizace švindluje a přišel jsem na to, že FID, na kontrolku se dá spolehnout. Kolik na ni dojedeš? No teoreticky cca 80 km, ale záleží jak jezdíš. Doporučuji vzít kanystřík, vyjet to dosucha a zapamatovat si najeté km od rozsvícení kontrolky.
Obecná poznámka:
S tou rezervou je to vždycky plus-minus, lišíme se kus od kusu - záleží, jak je to nastavené/seřízené.
Konkrétně ale moje mašina (R 1100 GS) se chová zhruba jako Mardockova (a možná i Vevisova).
Když mi zmizí poslední dílek palivoměru (a to bývá 390 až 420 km od posledního natankování), ujedu ještě cca 10 km a teprve pak se rozsvítí kontrolka rezervy...
Na svítíci rezervu potom spolehlivě ujedu ještě minimálně 40-60 km (mám ověřen celkový dojezd na jednu nádrž přes 450 km, kdy mi spotřeba vychází okolo 4.25 až 4.5 l/100 km), ale pravděpodobně by to šlo ještě dál.
Tipuju proto rezervu u své mašiny na minimálně 3-4 litry.
Běžně dotankovávám na tyto dojezdy (430-450 km) až po hrdlo nějakých 19-20 litrů N95.
Řekl bych proto, že využitelný obsem nádrže na 1100 GS nebude mít 25 litrů, ale míň - odhadem tak asi 22-23 litrů?
Ale jestli skutečně má VYČERPATELNÝCH 25 LITRŮ (čili ne že to zůstává nevyužitelné někde v nějaké kapse), tak ta rezerva (alespoň u mého stroje) by musela být mnohem větší než 3-4 litry a pak i dojezd na rezervu by měl být při (mé) klidné jízdě hodně přes 100 km.
Ověřeno to ale nemám, boGSera jsem zatím nikdy nezkusil vyjet až do dna.
A ještě snad poznámka o (ne)citlivosti palivoměru na vodorovnou polohu:
Když mi poslední nebo předposlední dílek zmizí při jízdě do kopce, tak když pak to stoupání přejde zase do roviny nebo dokonce potom jedu s kopce, tak se zase ten před chvílí zmizelý dílek objeví.
A toto mizení a opětovné objevování se dílku palivoměru (při střídání jízdy do kopce a s kopce) může trvat asi tak 2-10 km podle toho, o jak prudké kopce se jedná.
Jendam - souhlas s Dovim, nemohl jsi tam mít 12 litrů...
Jen bych ještě dodal všem, kdo chtějí přesné údaje, ať započtou chybu rychloměru, který švindluje o 5-10% a tím švindluje i počitadlo km. Takže 450 km není 450 km ale např. 420 km a skutečná spotřeba je přiměřeně vyšší. Pokud máte GPS, získáte přesné údaje.
Jendam napsal:
[...] jsem mel v nadrzi 12 litru a najel jsem na to 210km normalni jizdou do 80-100kmh, a mam na Fidu posledni dve carky a jeste se to nerozsvitilo a benzin jeste v nadrzi šploucha....to je nejaka divna to spotreba , a to mam otevrenej lauf,bez katalizatoru a lambdy ....tak nejak nevim
Ahoj,
toto by asi bylo možné třeba při (mém) kochacím způsobu jízdy a z toho plynoucí dosti nízké spotřeby. Ale jestli Ty jezdíš ostřeji (a ještě k tomu ty úpravy výfuku), tak s tím by ta předpokládám vyšší spotřeba moc nehrála... V tom případě bude jádro pudla nejspíš v tom "přesném" množství údajných 12 litrů paliva v nádrži.
Takže - jak jsi toto množství zjistil?
Jsi si zcela jistý, že těch udávaných pouhých 12 litrů je to přesné využitelné množství paliva?
Není to spíš tak, že je tam toho ve skutečnosti víc a že tam tedy máš disponibilních třeba 14 nebo 15 litrů?
Řekl bych proto, že využitelný obsem nádrže na 1100 GS nebude mít 25 litrů, ale míň - odhadem tak asi 22-23 litrů?
Ale jestli skutečně má VYČERPATELNÝCH 25 LITRŮ (čili ne že to zůstává nevyužitelné někde v nějaké kapse), tak ta rezerva (alespoň u mého stroje) by musela být mnohem větší než 3-4 litry a pak i dojezd na rezervu by měl být při (mé) klidné jízdě hodně přes 100 km.
Ověřeno to ale nemám, boGSera jsem zatím nikdy nezkusil vyjet až do dna.
U 1100 GS i 1150 GS je využitelný obsah nádrže 22L a celkový 25L.
Kluci je to tak,ze nadr byla zcela prazdna nic v ni nesplouchalo a hlavne jsem to uz nemohl ani natocit,tak jsem bral na pumpě presne 12 litru do kanystru..... jinak je pravda,ze ja se docela dost taky kocham ,ale zase nekdy hodim strelbu tech 100kmh
Ivan napsal:
[...] všem, kdo chtějí přesné údaje, ať započtou chybu rychloměru, který švindluje o 5-10% a tím švindluje i počitadlo km. Takže 450 km není 450 km ale např. 420 km a skutečná spotřeba je přiměřeně vyšší. Pokud máte GPS, získáte přesné údaje.
Ahoj Ivane,
částečný souhlas, ale jestli mohu, trochu bych to poopravil nebo doplnil.
S tou nepřesností tachometru je to tak, jak píšeš. Ale zatímco jeho nepřesnost do minusu je záměrná, tak odometr (měřič ujeté vzdálenosti) je přesnější a je "kalibrován" na doporučený ráfek s doporučeným (předepsaným) obutím.
Mám mnohokrát ověřeno (na autech i motorkách), že všechny tachometry si hodně fandí (těch Tvých 5-10% sedí), ale odometry obecně proměřují pouze tak zhruba o +/- 1%, u některého vozidla do plusu, u jiného zase klidně do minusu, a není v tom žádný záměr výrobce.
On ten rychloměr záměrně a povinně udává vyšší rychlost (než jaká je ve skutečnosti) hlavně z legislativních důvodů.
A možná nejenom z legislativních (aby signalizace překročení rychlostních limitů byla vždy na straně bezpečné), ale i z marketinkových důvodů.
Asi funguje i ta šeptanda mezi mladíkama na forech apod., že např jejich deseti koňová 4T dváca "bez problémů" vytáhne tu 115, tu zase 125 km/h ...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Jendam napsal:
Hlavne mi to prijde jako blbost asi protoze jsem mel v nadrzi 12 litru a najel jsem na to 210km normalni jizdou do 80-100kmh, a mam na Fidu posledni dve carky a jeste se to nerozsvitilo a benzin jeste v nadrzi šploucha....to je nejaka divna to spotreba , a to mam otevrenej lauf,bez katalizatoru a lambdy ....tak nejak nevim
Jendam napsal:
Kluci je to tak,ze nadr byla zcela prazdna nic v ni nesplouchalo a hlavne jsem to uz nemohl ani natocit,tak jsem bral na pumpě presne 12 litru do kanystru..... jinak je pravda,ze ja se docela dost taky kocham ,ale zase nekdy hodim strelbu tech 100kmh
Tak to pojďme zkusit "vědecky" rozebrat...
Za předpokladu, že jsi:
- měl v nádrži přesně těch 12 VYUŽITELNÝCH litrů paliva...
- mašinu máš v pořádku (nežere víc, než je nutné)...
- plynulou, klidnou a ne moc rychlou jízdou (tachometrových 80-100 km/h, skutečná rychlost cca 70-90 km/h) převážně na pětku jsi dosáhnul spotřeby řekněme 4.25 až 4.5 l/100 km (to je reálné, mám to ověřeno, sám za tolik jezdím)...
- ujel za těchto podmínek vzdálenost 210 km...
...jsi tedy mohl spotřebovat celkem 9 až 9.5 l paliva. Takže Ti z těch původních 12 využitelných litrů mohlo zůstat v nádrži "rezervní" množství 2.5 až 3 litry paliva.
To by Ti už ale správně měla kontrolka svítit, a i na FIDu by už neměl být žádný dílek na palivoměru.
Čili vypadá to, že Tvůj stroj to má trošku posunuté, ale to není žádná tragedie.
Chtělo by to teď jenom pro Tvůj klid využít té Ivanovy rady - vzít si s sebou na zkušební jízdu kanystřík paliva a vyjet tu nádrž až do mrtě.
A sledovat palivoměr, kontrolku rezervy a odometr a zapisovat si - kdy zmizel poslední dílek na palivoměru, kdy se rozsvítila kontrolka rezervy a kdys zůstal na suchu.
Tím si spolehlivě ověříš, jak se Tvoje mašina chová a můžeš se pak podle toho zařídit a nikdy se Ti nestane, že bys nečekaně zůstal stát s prázdnou nádrží.
Řekl bych proto, že využitelný obsem nádrže na 1100 GS nebude mít 25 litrů, ale míň - odhadem tak asi 22-23 litrů?
Ale jestli skutečně má VYČERPATELNÝCH 25 LITRŮ (čili ne že to zůstává nevyužitelné někde v nějaké kapse), tak ta rezerva (alespoň u mého stroje) by musela být mnohem větší než 3-4 litry a pak i dojezd na rezervu by měl být při (mé) klidné jízdě hodně přes 100 km.
Ověřeno to ale nemám, boGSera jsem zatím nikdy nezkusil vyjet až do dna.
U 1100 GS i 1150 GS je využitelný obsah nádrže 22L a celkový 25L.
Štěpáne, díky,
takže tím by to do sebe docela pěkně zapadalo...
Jo, u 1100 udávali nádrž 25 litrů ale nikdy se mi je tam nepodařilo dát. Tenkrát jsem si něco o nevyčerpatelné zásobě, termínu známého z letectví, myslel, popř. o tom že u původních plastových nádrží to mohlo být opravdu 25 litrů. Pak začali dělat 1150 se stejnou nádrží, ale objem už udávali 22 litrů...
V Moldávii mi došel benzín, položil jsem na bok a přelil zbytek benzinu k čerpadlu. Nastartoval a dojel k pumpě (cca 5km). Natlačil jsem tam něco přes 24 litrů. BMW 1100 GS r.v.96, nádrž plechová...