Chci brzo poridit novej bajk, asi nebude fung novy,ale rok, dva jety a mam dotaz. Jde ESA v pripade poruchy vymenit za standartni tlumice? Nekde odpojit elektroinstalaci a nasadit treba Ohlinsy,nebo to takto uz nejde a musi se ESA opravovat?
Druhy dotaz: Jde nejak na diagnostice trvale vypnout ASC? Ze jde vypnout tlacitkem vim,ale to kdyz budu chtit vypnout ABS a ASC v terenu,tak budu minutu mackat cudliky.
Moto s ABS a bez ASC asi starsi nejde sehnat,provaji to v balicku tak je tam ASC skoro automaticky,ale to je funkce,kterou na moto vazne nechci.
Jeset dotaz k prevodovce: Od ktereho roku,byla opet volitelna enduroprevodvka na 12GSA? Jde to nejak podle serie prevodovky poznat jako to jde na 1150GSA? U enduroprevodovky je kratka 1 i 6 nebo jen 1?
Dekuji za odpoved.
Upravil brtnik dne 02.07.2011 23:33
Nikdo nevi? Co jsem hledal,tak ESA snad by sla v pripade potreby vymenit,aůespon na jinych modelech to lze. Na nekterych pise displej chybu,nekde ani to ne.
To osotani se mi nepodarilo najit hlavne to ASC
TomVS napsal:
Můžeš napsat trochu víc? V jaké situaci, jaký byl zásah od moto a tak? Díky...
Mě už vytáhlo z brindy několikrát, ve všech případech šlo o štěrk v zatáčce, který jsem neviděl, tak jsem už v zatáčce přidával plyn, projeví se to tak, že ti přestane jít do zadního kola tolik výkonu dokud senzory nevyhodnotí že už je po nebezpečí, většinou je to tak vteřina nebo dvě. Zadní kolo ti nejde do smyku a lehce se vrátí do stopy.
Myslim že funguje na tom princimu, že sleduje jak rychle se točí přední kolo a když je mezi předním a zadním větší rozdíl, tak ubere plyn.
Myslim že na ssilnici je to dobrá pomůcka a nedělá mi problém strávit těch 5 vteřin než to vypnu, když mažu na offroad
Upravil falcons dne 07.07.2011 22:34
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Presne ako pise falcons v zatacke ne strku pod STRECNOM (vedlda polskeho kamiona, ktory sa zacal na mna tlacit) Ale mne sa zda ze mi to nieco spravilo aj s prednym kolesom ale uz neviem isto lebo vtedy by sa mi do zadku nestrcil ani zastruhany vlas
A v terene namam poblem vypnut co potrebujem.
Chcem sa opytat tych co maju ESA neni ta funkcia este spojena aj s menenim palivovych map , lebo sa mi zda ze ked dam comfort a sport je na motorke citit rozdiel nielen v pruzeni ale aj v tahu motora
S palivovou mapou ESA rozhodně nic společnýho nemá. Jde jen o nastavení tlumičů, který jdou nahradit i "normáníma", třeba ohlinsama a nebo někteří výrobci dělají i variantu přímo pro ESA, takže vše funguje dál, jen to běhá líp .
U enduropřevodovky je jen krátká jednička.
EDIT: ti výrobci jsou Hyperpro a Wilbers. Chtěl jsem si bejt jistej. Jinak ještě WP dělá jakousi náhradu/obdobu ESA. Funguje to stejně, jen to není integrovaný do původního systému, ale má to vlastní ovládání. Dělají verzi i pro 1150.
Upravil morabo dne 13.07.2011 08:17
Maiali nel Fango!
A ještě poznámka. ESU bych určitě řešil, pokud hodně měníš styly a zatížení. Jestli jezdíš více méně totéž a sám s topcasem, jak je rok dlouhej a jednou za sezónu vyrazíš někam v plný polní, tak bych radši Ohlins. Pokud ale jezdíš střídavě sám, ve dvou, napakovanej, ne, město, dálnici a pak zase off, tak to není špatný.
A ještě poznámka - BMW už zkouší náhradu současný ESA za systém podobnější aktivnímu podvozku, co používají v autech. Takže i nějaká ta brutální elektronika, co si to bude řešit hodně i sama, na základě preferencí jezdce. Že by ve vodníkovi 1300GS?! To zase budou debaty...
Maiali nel Fango!
Scofield napsal:
Ty tlumiče Ohlins asi nejsou špatný,ale musíš si uvědomit,že to jsou sportovní tlumiče,které se musí servisovat,takže zákon schválnosti - vysere se ti,když zrovna pojedeš na dovolenou,nebo už tam budeš,jak se to stalo Milanovi z TouraTechu.....
Vysrat se ti může jakejkoli i origo tlumič, jako se to stalo pánům z Long Way Down, tam se jim vysral Ohlins i originál na Claudiově motorce.
Ono je potřeba taky říct druhou stranu mince. Ohlins musíš servisovat, ano to je pravda, ale zrovna tak můžeš říct, že Ohlins můžeš servisovat a po každém servisu je to defakto novej tlumič, kdežto originál servisovat nemůžeš a jezdíš na čím dál horším tlumiči, až je ho potřeba vyměnit.
Další věc je ta, že Ohlins je o tolik lepší tlumič, že není potřeba tolik štelovat pro různé druhy jízdy, jako ESA, která řídí pouze originál tlumič.
Navíc nastavit odskok na Ohlinsu je sranda ( oproti originálu bez ESA ), není k tomu potřeba žádný nástroj, pouze se cvakne párkrát rukou s kolečkem na tlumiči.
Tímto jsem nechtěl říct, že Ohlins musí být pro každého lepší, než ESA s origo tlumičem, jen jsem chtěl napsat taky pohled z druhé strany.
Upravil stepan dne 13.07.2011 10:44
Scofield napsal:
Štěpáne,proto jsem podotýkal,že je to sportovní tlumič o který se musí člověk starat.....
jsou to jistě dobrý tlumiče,ale chtěl jsem spíš upozornit člověka,kterýmu je zahodně zmačknout čudlík aby vyřadil ASC,tak pro toho ohlins asi moc nebude.....
Pro šikulu jako jsi ty Štěpáne je to hračka najet na moto 15tis,vyhodit tlumiče,poslat na servis,počkat až příjdou,namontovat a jezdit,hlavně štelovat při jízdě a taky hlavně umět to naštelovat,aby to nemotal na druhou stranu,pak přejede vajgla a zachrastěj v něm všechny hovna.....pak si ukáže jedničku,že lepší než ohlins nic není....
Jak se říká,jedna věc je to mít a další věc je umět to používat......
Např já už bych tlumící sestavu ohlins nevyužil.....
Jasný, v pohodě, nejsme vepři ESU bych rád někdy vyzkoušel, na silnici to asi bude fakt dobrá vychytávka.
TomVS napsal:
Můžeš napsat trochu víc? V jaké situaci, jaký byl zásah od moto a tak? Díky...
Mě už vytáhlo z brindy několikrát, ve všech případech šlo o štěrk v zatáčce, který jsem neviděl, tak jsem už v zatáčce přidával plyn, projeví se to tak, že ti přestane jít do zadního kola tolik výkonu dokud senzory nevyhodnotí že už je po nebezpečí, většinou je to tak vteřina nebo dvě. Zadní kolo ti nejde do smyku a lehce se vrátí do stopy.
Myslim že funguje na tom princimu, že sleduje jak rychle se točí přední kolo a když je mezi předním a zadním větší rozdíl, tak ubere plyn.
Myslim že na ssilnici je to dobrá pomůcka a nedělá mi problém strávit těch 5 vteřin než to vypnu, když mažu na offroad
Kdyz mi naposled motorka hodne ujela na pisku v zatacce,tak mi ale ujelo predni kolo.A to tak,ze jsem byl rad,ze jsem ji projel v protismeru.Resi ASC i tenhle problem?Myslim,ze kdyz vyjizdis ze zatacky a cejtis,ze ti ujizdi zadni kolo,tak stejne automaticky uberes plyn a pak tezko rist,jestli ti motorku srovnalo asc nebo ubrani plynu.Neverim tomu,ze kdyz tam mas elektroniku,tak na sterku nebo mokre bile care neuberes a spolehas na to,ze motorka si s tim poradi.
A to klouznuti pres bilou caru mi tak nevadi.Pokud je to ta stredova,tak se to hned vedle ni chytne.Horsi je kdyz clovek v naklonu chytne treba mokrej prechod pro chodce.Ale to netusim,jestli asc vyresi.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tak ted uz davej jen pozor abys to nekam nenapral.Jestli jsem to dobre pochopil,tak na mokru,na sterku,v zatacce atd. uz vlastne nejde spadnout.
Chapu to spravne,ze v blate to funguje jako protikluz?Ze to vlastne nenecha zadni kolo hrabat?
Upravil vevis dne 18.07.2011 23:02
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
přesně tak pane Vevis asc je na gs 1200 jako u moderního auta tcs,ale ne v avijej,ne vše v dobrém zkráceně zadní kolo na moto se ti utrhne jde do smyku moto ubere výkon, až se moto chytí tak to jde opět do tahu.Každopádně se i na 1200 gs s full paketama rozbiješ jako s tvou GS1100 je to vždy o hlavě jak s moto jedeš