Zda mám takovej problém. Jakmile jedu na Dakaru víc jak 130 tak se mi začně jemně vlnit přední kolo a okamžitě začnu mít strach za to víc tahat. Měl jste někdo někdy podobnej problém? Jinak mám obut TKC80ky.
Já Dakara koupil s nazutejma Touranckama - když jsem pak přezul na TKC, tak jsem v každý zatáčce myslel že to složím (ale spíš teda v menších rychlostech), jak když tam mám místo gumy hada...po pár (stovkách) km jsem si zvyknul
Díky za rady. Dnes jsem s ním najel něco kolem 400km a i kus po dálnici. Začne to nachlup přesně dělat při 130ce. Jinak je na gumy spoleh a drží v pohodě. Jen jsou tedy dost hlučné a mám obavu, že se podepisují i na dosažitelné rychlosti spotřebě a brzdné dráze. Tedy je-li to stojené jako u auta kde to tak platí. Asi přejdu na silničtější gumy. Přeci jen jezdím víc silnice než terén.
Jo ještě mě napadlo že samozřejmě uvažuju, že ložiska krku řízení jsou OK. Neměl bys, na hlavním stojanu, v nich cítit střed, nebo když vemeš za kolo tak vůli.
Dakar 650, HusaberG
Tak jsem dofouknul kola dle návrhu a výrazně to pomohlo v nižších rychlostech. To vlnění se posunulo na 140km/h což bych už opravdu přisuzoval těm gumám. Jak rychle se dá cestovat po dálnici aby to bylo udržitelné z fyzického i bezpečnostního hlediska? Tak nějak si neumím představit držet 140km/h třebas jen 2hodiny. Ale možná jsem žabař jak by řekl můj syn
Raubtier napsal:
Tak jsem dofouknul kola dle návrhu a výrazně to pomohlo v nižších rychlostech. To vlnění se posunulo na 140km/h což bych už opravdu přisuzoval těm gumám. Jak rychle se dá cestovat po dálnici aby to bylo udržitelné z fyzického i bezpečnostního hlediska? Tak nějak si neumím představit držet 140km/h třebas jen 2hodiny. Ale možná jsem žabař jak by řekl můj syn
140 po dálnici se určitě bezpečně jet dá a i "delší" časový úsek. Taky jsem tomu nevěřil, ale jde to. Ovšem 2 hodiny v kuse....??? Kdyby se ti to opravdu povedlo (o čemž pochybuji i na dálnici) tak ujedeš 280 km v kuse to bych já měl pudel na placičku . Pro mě je snesitelných 120-130km/hod s rezervou do, řekněme, 150 na případné předjíždění a max po 200 km pauza. Ale musím přiznat, že moje zkušenost s dálnicí je zatím cca 1200 km, třeba časem přijdu na to, že jde jet i 180km/hod v kuse 3 hodiny
jak píše Woodman - toplatí při std. podvozku a převodu. Vzhledem k tomu že játo mám poladěný až po motor tak to ode mě není oběktivní ale jet můžu bez napětí i přes 150 a to klidně trvale.
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal:
jak píše Woodman - toplatí při std. podvozku a převodu. Vzhledem k tomu že játo mám poladěný až po motor tak to ode mě není oběktivní ale jet můžu bez napětí i přes 150 a to klidně trvale.
No nevím čéče přece jen ten jednoválec trvale v takových točkách ,myslím by se mu zdálo o čertech
vůbec... mám tam na přesuny silniční převod 16/44 a to je o cca 500ot. při 100km/ míň..takže rychlostní optimum na 5 začíná tak někde kolem 120km/h a až tak kolem 150 se dá říct že končí. Prostě 5=6 a 4=5... co se týče převodů. Solo a ve dvou na to motor má v pohodě, jen ve dvou + náklad už nestačí krouťák.
Rozetu vozím sebou a přehazuju ji - je to s prstem v nose za 0.5hod přehozený. Dakar 650, HusaberG