Ahoj hoši,
prosím o vaše zkušenosti, nalil jste někdo někdy olovnatý benzín do nádrže u R 1200 GS? Co se stane?
Jde mi o to jak hodně se mám pachtit na východě po bezolovnatém nebo jestli to vůbec nemám řešit. Pokud se mi rozpadne katalyzátor, nebo pokud přestane fungovat tak mi to neva, horší by bylo kdyby mi to zblblo lambdasondy a počítač a pak mi to nesprávně namíchalo směs, pokud by se katík vysypal a ucpal mi výfuk, fakt nevím, pouze spekuluji...
není nad to se zeptat a po pár měsících si sám odpovědět..
borec nakonec..
dej sem alespoň tedy nějaké zkušenosti.. co jsi kde a kdy tankoval, co to přesně dělalo a nedělalo, jak to jelo nejelo.... mě by to docela zajímalo..
Upravil jezek dne 16.10.2011 22:26
Jo jo, u mě je to normální u více činností, třeba mým vtipům se obvykle směju jen já
Kupodivu 12ka se s tím benzínem poprala v pohodě, pouze jsem musel pamatovat na to že při rozjezdu musím dát víc plynu a držet motor ve vyšších otáčkách než obvykle, jinak mi to nepříjěmně zatlouklo. Výkon lehce menší, to znát bylo, ale jinak jsem nic nepozoroval.
Paradoxně hůř na tom byl Zajda s jeho 1150! Pozoroval tlukot ve středním pásmu otáček, akcelerovat musel zlehka. Jak to Tonda trefně nazval: "jako když do plechovky naházíš kuličky z ložiska a zahrkáš." Nejvíce to sledoval po tankovačkách na severu Íránu, střed a jihozápad už byly lepší a při návratu to po tankovačkách v Turecku brzy vymizelo.
Jak nám to Tonda vysvětlil tak rozdíl mezi 1200 a 1150 je mimo jiné v tom, že 12ka má už instalované čidlo na špatné detonace a elektronika se tomu lépe přizpůsobí. Ověřeno v praxi. Pro přesné vysvětlení kontaktujte odborníky, mě to tak stačí :-)
V Íránu mají dost nekvalitní benzín po tom co se v posledních letech rozhodli zvýšit jeho produkci o X desítek procent. Na ambasádě nám řekli že to dost míchají s toluenem. Oni mají zkušenost stejnou v autech co si tam přivezli z Evropy.
Jedna tankovačka je na fotce v příloze, ta byla ještě dobrá, jeden jakýsi stojan ve dveřích a hadicema to tahali z velké cisterny vedle kontejneru, ale viděli jsme i prodej benzínu v petkách, ale na to jsme neměli odvahu.
Mimochodem, těšil jsem se na čistou oblohu a moře hvězd, bohužel se to nekonalo. Dočetl jsem se, že Írán má nejvíce znečištěné ovzduší na světě :-( Pravděpodobně z těch jejich nekvalitních rafinérek.
ja myslel, ze urcite ano...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
Koukal sem do katalogu a 1150 čidlo klepání fakt nemá.
...cimz tedy dostava trochu na frak jeji image neznicitelneho adventure stroje...
protoze nekvalitni benzin vicemene kazdej...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
Koukal sem do katalogu a 1150 čidlo klepání fakt nemá.
...cimz tedy dostava trochu na frak jeji image neznicitelneho adventure stroje...
protoze nekvalitni benzin vicemene kazdej...
jj, máš pravdu, ak už náhodou 1150-ka nedokončí cestu, tak je to pre "vyklepaný" motor z nekvalitného benálu...
ja zil v domneni, ze cidlo klepani maji boxery uz hoodne dlouho...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Čidlo klepání - u aut zdroj problémů, u starších často visí přidrátované ke kabeláži. Podle mých zkušenností stačí ubrat plyn a podřadit a je po problému. Motor se tím ničí tak málo, že se to ani měřit nedá. Jinak olovnatý benzín spolehlivě zničí kat a lambdu, tady je 1200 tak trochu v nevýhodě, vím, že 1150 má vstřikování, kde přinejhorším stačí lambdu vyškubnout a mělo by to jet i bez toho, jak je to u 1200 nevím, ale tyhle moderní canové systémy můžou třeba skočit do nouzového režimu.