Tak jsem po 46000 km v sedle R1150R zjistil jednu možná podstatnou věc a chci se zeptat co o tom soudíte. Nemá se prý zapínat spínačka se zmáčknutou brzdou. Prvně - mám rok 2002 s posilovačem, dualem a ABS(bez možnosti deaktivace ABS jak je tomu u gs). Ráno nastartuji motorku a nefunguje posilovač brzd a abs, kontrolka ABS rychle bliká. Musel jsem do práce takže jedu bez posilovače. Po cca 10km posilovač najednou naběhne a rozkrok dostává masáž dalších 30km ok. V práci chcípnu nastartuji a znovu posilovač nefunguje popojedu, chcípnu vypnu klíč, zapnu... asi 10x a posilovač vždy naběhl v pořádku. .
Na fóru jsem zjistil že bývá problém s abs a u posilovače se zavzdušněním. A pak se od známého dozvím že se nemá zapínat spínačka v kopci se zmáčknutou brzdu – může se zavzdušnit. Opravdu??... A to jsem předtím udělal. Stál jsem u přítelkyně s naloženou moto v nájezdu do garáže, sednu na moto, držím brzdu, zapnu spínačku, nastartuji popojedu si a pak zacouvám do garáže. Ráno zmiňovaný problém. Může to být opravdu tento problém? Jinak brzdovka měněná na jaře.
-restart abs neudělám - nemám tlačítko vypnutí. Ale stejně myslím že problém je v posilovači.
-žárovka od brzdového světla blbne s abs, ale nemá vliv na posilovač, takže tam asi problém nebude.
Takže odvzdušnění a prohlídka kontaktu? Díky za postřehy.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
http://www.bmwgs....ead_id=267treba te to uklidni
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Četl jsem odkaz Zmijona a je fakt, že jsem měl špatnou baterku. Myslím, že po její výměně se mi to už nestalo, jen nevím, jestli jsem od té doby při startu držel brzdu.
Už nevím kde (možná přímo v návodu od motorky) jsem četl, že při otočení klíčku musí být páčky od brzdy ve volné poloze (nezmáčknuté). Pokud je páčka zmáčknutá, diagnostika při otočení klíčku neproběhne a nejde posilovač a ABS. Kontrolka ABS bliká velice rychle. Pokud se musí při startování stát na brzdě, tak se má použít nožní - tedy zadní brzda, to diagnostice nevadí. Je pravda, že když jsem se toto dočetl, tak jsem si to na mé moto zkusil a je to pravda
Mám R1200GS.
V manuálu ke 1200GS se píše, že autodiagnostický test ABS neproběhne pokud nejsou uvolněné OBĚ páčky brzdy.
Když potřebuješ zapínat zapalování a stojíš z kopce musíš tam mít kvalt, nechat naběhnout posilovač a pak si můžeš brzdit.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Zdeju napsal:
Četl jsem odkaz Zmijona a je fakt, že jsem měl špatnou baterku. Myslím, že po její výměně se mi to už nestalo, jen nevím, jestli jsem od té doby při startu držel brzdu.
Beterie je určitě ok.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
MotoPaja napsal:
V manuálu ke 1200GS se píše, že autodiagnostický test ABS neproběhne pokud nejsou uvolněné OBĚ páčky brzdy.
Když potřebuješ zapínat zapalování a stojíš z kopce musíš tam mít kvalt, nechat naběhnout posilovač a pak si můžeš brzdit.
jj taky jsem o tom přemýšlel, nebo zapnout zapalovaní když je moto na bočáku a pak chytnout za brzdu a nasednout.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
test by měl proběhnout hned po uvolnění spínačů brzd
pokud se tak nestane je závada ve stavu nebo nastavení spínačů
zminované zavzdušnění je u integrálu technicky nemožné
MotoManTech
Servis motocyklů BMW
MotoPaja napsal:
V manuálu ke 1200GS se píše, že autodiagnostický test ABS neproběhne pokud nejsou uvolněné OBĚ páčky brzdy.
Když potřebuješ zapínat zapalování a stojíš z kopce musíš tam mít kvalt, nechat naběhnout posilovač a pak si můžeš brzdit.
To s tím kvaltem nevím - několikrát se mi stalo, že pokud jsem motorku chtěl nastartovat s tím, že je tam kvalt, tak mi to nešlo. Musel jsem zařadit na neutrál a pak šlo normálně startovat. A to, jestli byla zmáčknutá spojka nebo ne na to vliv nemělo... I když vždy, když startuji, tak ji mačkám.
MotoPaja napsal:
V manuálu ke 1200GS se píše, že autodiagnostický test ABS neproběhne pokud nejsou uvolněné OBĚ páčky brzdy.
Když potřebuješ zapínat zapalování a stojíš z kopce musíš tam mít kvalt, nechat naběhnout posilovač a pak si můžeš brzdit.
To s tím kvaltem nevím - několikrát se mi stalo, že pokud jsem motorku chtěl nastartovat s tím, že je tam kvalt, tak mi to nešlo. Musel jsem zařadit na neutrál a pak šlo normálně startovat. A to, jestli byla zmáčknutá spojka nebo ne na to vliv nemělo... I když vždy, když startuji, tak ji mačkám.
Já to tedy pochopil tak,že z kopce tam budeš mít kvalt....nebudeš držet brzdu....otočíš klíčkem...naběhne posilovač....zmáčkeš brzdu....vyřadíš...nastartuješ....jedeš....
Ale nevím...abs jsem neměl....
Upravil zetor dne 01.08.2011 13:32
MotoPaja napsal:
V manuálu ke 1200GS se píše, že autodiagnostický test ABS neproběhne pokud nejsou uvolněné OBĚ páčky brzdy.
Když potřebuješ zapínat zapalování a stojíš z kopce musíš tam mít kvalt, nechat naběhnout posilovač a pak si můžeš brzdit.
To s tím kvaltem nevím - několikrát se mi stalo, že pokud jsem motorku chtěl nastartovat s tím, že je tam kvalt, tak mi to nešlo. Musel jsem zařadit na neutrál a pak šlo normálně startovat. A to, jestli byla zmáčknutá spojka nebo ne na to vliv nemělo... I když vždy, když startuji, tak ji mačkám.
Já to tedy pochopil tak,že z kopce tam budeš mít kvalt....nebudeš držet brzdu....otočíš klíčkem...naběhne posilovač....zmáčkeš brzdu....vyřadíš...nastartuješ....jedeš....
Ale nevím...abs jsem neměl....
Také to tak chápu, ale právě si myslím, že kdžy jsem měl rychlost, tak akorát naběhl LCD, kde bylo vidět, jakou rychlost mám zařazenou a nic víc - ani diagnostika neproběhla. Ale už si nejsem jistý...
Maser: Pokud se ti tohle stane máš nejspíš blbě naštelovanej mikrospínač na spojkové páčce pokud zmačkneš spojku a máš tam kvalt musíš normálně natočit!! Pokud není moto na bočáku!!!!???
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Maser: Pokud se ti tohle stane máš nejspíš blbě naštelovanej mikrospínač na spojkové páčce pokud zmačkneš spojku a máš tam kvalt musíš normálně natočit!! Pokud není moto na bočáku!!!!???
Stalo se to asi dvakrát v Maroku vždy po zaboření do písku, spadnutí motorky na bok a vypnutí motoru buď samovolným chcípnutím nebo vypínačem na řidítkách... Takže neřeším
Že vám blbnou dvanáctky to je normální.. ale 1150?.. Udělal jsem si dvě projížďky a zatím nic.
Je možné že to bylo tím že jsem mněl přizvedlý malinko kryt rukojetí a brzdová pačka se nedostala do klidové polohy? Někde jsem to četl u 1200ctky, ale nevím jestli 1150 může mít stejný problém. Snad je to tato banalita.
Upravil mahomaho dne 03.08.2011 10:37
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
ahoj,ja mam r850r a delalo mi to uplne to same,treba tyden jsem jezdil normalne vsechno v poho,a najednou z niceho nic mi to prestalo fungovat..a takhle porad dokola,tak jsem dobil baterku a porad to sem tam delalo..po dlouhem badani jsem prisel na to, ze zadni brzda se nevracela az do konce.. stacilo aby se nevratilo o jeden blbej milimetr a bylo to spatne.. tak jsem to rozebral,promazal a od te doby to funguje jak hodinky.