Caute chalani!Mozno sa opytam uplne banalnu a nepodstatnu vec,ale na mojom GSku som si od zaciatku vsimol,ze pocas jazdy napr. dole kopcom na vyradenej rychlosti,no motor bezi,mam vecsi volnobeh (cca 1700-1800ot.).Ako nahle zastanem,resp. ako nahle zastane zadne koleso,otacky hned klesnu na klasickych 1500.Toto iste robi i ked dochadzam na krizovatku s vytlacenou spojkou.No tiez som si vsimol,ze niekedy to nerobi,neviem podla coho si to zvysuje otacky,ale myslim ze ma na to vplyv snimac tachometru od zadneho kolesa.
Jedine logicke vysvetlenie (pokial to robi aj inym ) je to,ze kedze mame motorky so tzv. suchov klukovou skrynou,a mazanie motora je vyhradne zabezpecone cerpadlom,pri vyradenej rychlosti a nizkych otackach je mozno nedostatocne mazana prevodovka.Preto tie vyssie otacky.
Dakujem za odpovede!
dělá mi to taky....řek bych že důvod je v brzdným účinku jednoválce.... i brždění z kopce motorem má 2 režimy - motor začíná brzdit málo a pak přidá . Možná je to taky kvůli řazení a nebo spojce aby se dorovnávali rychlosti lamel a hřídelí. Mazání převodovky bych viděl jako nejmíň důležitý (stačí že je mázlá a dlouho nepotřebuje olej)... ale důvod to může taky být.
Dakar 650, HusaberG
chalani upokojili ste ma dakujem
MikiberG- napr. u Yamahy XT600E 1998 nedoporucuju jazdu z kopca na vypnutom motore pri vyradenej rychlosti.Motor XT ma tak isto "suchu kluku"
Hmm... z praxe mě nenapadá důvod.... rozdělaných převodovek jsem měl dost a že by někde byla možnost poškození z jízdy bez motoru jsem si nevšimnul ... ale chápu sichr postoj výrobce.
Sám jsem letos najel desítky km s vyplým motorem a na neutrál - strach jsem z ničeho neměl. 6e by se olej odstředil z ložisek a hřídelí je téměř nemožný a navíc se vše točí bez zátěže - i rozpouštědlem a vzduchem se dá dost blbě olej očistit.... ale chápu to.....je to věc každýho jak se na to dívá.
Dakar 650, HusaberG
Jo ta el. by to mohla být - zvýšená potřeba pro ABS a další... na volnoběh by to nemuselo dlouhodobě stačit.
Cirkulace chl. kapaliny klidně - aby se co nejvíc točila a chladila....
Ten vduch asi ne - je tam volnoběh řízený obtokovým ventilem a právě ten to přidává i ubírá třeba jen podle nadmořské výšky a teploty.... Dakar 650, HusaberG
hm...ten napor vzduchu to vylucujem,kedze sa jedna o male rychlosti.Ale vdaka za moznosti.Urcite to nejaky dôvod ma.Mozno ta el. a dobijanie baterie.Avsak alternatoru by malo stacit uz 800ot.
Mne vlaste slo len o to,ci je to normalne a robi to aj na inych GS (vasich) alebo mam nieco poruchane ja.
Este je tu jedna zaujimavost,ze to nerobi vzdy a nepodarilo sa mi zistit kedy sa to zvysi a kedy nie.
MikiberG napsal:
dělá mi to taky....řek bych že důvod je v brzdným účinku jednoválce.... i brždění z kopce motorem má 2 režimy - motor začíná brzdit málo a pak přidá . Možná je to taky kvůli řazení a nebo spojce aby se dorovnávali rychlosti lamel a hřídelí. Mazání převodovky bych viděl jako nejmíň důležitý (stačí že je mázlá a dlouho nepotřebuje olej)... ale důvod to může taky být.
No ale chalan sa pyta,že na vyradenej rychlosti,nie zaradenej sa mu zvyšuju otačky.
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
Kamarád měl auto Suzuki Swift, nějakej starší křáp... a to mělo někde čidlo a chvíli po zastavení, cca 4 vteřiny, měl volnoběh zvýšený otáčky o cca 500 ot/min... Pak spadly na normální volnoběžnou hodnotu. Tvrdil mi, že to je umyslně za účelem snížení spotřeby, aby se motor nemusel roztáčet z minimálních otáček. No zdálo se mi to divný, ale za jízdy na volnoběh měl skutečně volnoběh na cca 1500 a po zastavení a uplynutí cca 4 vteřin to spadlo pod tisíc...
Cidas-mam Opel Corsu 1,2 (1996) stara vražda a pri jazde z kopca pri vyradenej rychlosti sa do 50km/hod nic nedeje.Od 50km/hod si zacne motor kolisavo pridavat a uberat v pravidelnych intervaloch.Bol som z toho zufaly kym som sa niekde nedocital,ze je to umyselne kvoli funkcnosti posilovaca brzd :-).A moj postreh co spaja Opel a BMW650GS je krokoví motorcek regulacie volnobehu.Su uplne rovnake aj u Corsi ako aj u BMW,nemec ako nemec
Mám stejný postřeh, zvýšený volnoběh se u mě začal projevovat po výměně volnoběžného ventilu. Po laborování jsem dospěl k názoru, že je po výměně nutné ještě seřídit škrtící klapku vzduchu a to tak, že dorazový šroubek vytočím až se klapka zasekává sama o stěny difuzoru, pak šroubek dotáhnu jen tak, aby byla klapka maximálně zavřená, ale dorazem byl šroubek a ne stěna. Pokud je klapka více otevřená, na volnoběh to nemá vliv, ale projevuje se to právě při těch dojezdech bez kvaltu.
Skaly-klapku som si dal do tejto polohy uz davnejsie.Prave kvoli tomu,ze ju asi predosli majitel pritiahol mi motorka skapinala.Takze klapku mam urcite spravne a i tak to robi.
Nerozumiem len tomu,ze hned ako zastanem,otacky klesnu.Skusal som aj zaflekovat pocas jazdy zadnym kolesom a otacky klesli.Cize to musi mat nieco spolocne so snimacom rychlosti tachometra.
Nechci vám do toho kecat ale s tou klapkou bych nelaboroval.
Obtokový ventil by měl volnoběh jen dolaďovat. Pokud totiž vzduch ani trochu kolem klapky neprotéká tak se po přidání plynu dává do pohybu veškerá masa vzduchu nad klapkou - to není dobře. Za další, tryska vstřikuje benzín na klapku a pak celý množství musí strhnout do obtoku - to je taky špatně.
Myslím že by to mělo být asi takhle: - na klapce seřízeno 80% std volnoběhu a zbytek nechat ventilu aby měl možnost jak ubrat tak i přidat.
Hodnotu jsem ale nikde nenašel a bude to asi interní info pro servis. Vycházím tedy ze selskýho rozumu a hlavně po laboraci s klapkou se motorka chovala divně co do akcelerace i do brždění motorem. Tož tak...
Dakar 650, HusaberG
MikiberG-ja si myslim ze klapka by tak isto nemala byt uplne zavrena,ale tak ako pisal Skaly,pootvorena len do tej miery,aby sa "nevyslahali" steny sania a klapka samotna.Myslim ze riesit to,ze vstrekovac strieka na klapku je zbytocne,lebo ci je ta klapka uzavreta uplne,a ci je malicko pootvorena,vzdy prepusti urcitu cas paliva i vzduchu.S pootvaranim klapky dorazom na viac ako je nutne mozes len uskodit.Obtokovy kanal je dostatocne nadimenzovany aby plnil funkciu aku plni a to na privod vzduchu a paliva pocas uzavrenej klapky.Pri pootvorenej klapke pocas volnobehu straca tento obkrokovy prietok zmysel (resp.snimac klapky dava signal o uzavrenej a zrazu je vsetkeho vela)
S tymto som sa dost nalaboroval,kedze motorku som kupil v stave ze obcas na volnobeh skapala,alebo tiez ked som prichadzal na krizovatku.A bolo to prave pootvorenou klapkou na volnobeh.Po jej takmer uplnom uzavreti mi motorka este ani raz neskapala sama od seba
A možno je dôvodom tých zvýšených otáčok niečo banálne, napr. zadné koleso, ktoré pri jazde z kopca (áno, na neutráli) jemne poháňa cez prevodovku (s olejom) motor - a tým jemne zvyšuje jeho otáčky.
Ak táto teória znie neuveriteľne, tak prečo si to jednoducho nevyskúšať?
Čo sa deje so zadným kolesom, ak naštartuješ studenú moto na neutráli a na centrálnom stojane?
A vytlačená spojka?
Čo sa deje so zadným kolesom, ak naštartuješ studenú moto so zaradenou rýchlosťou a stlačenou spojkou a na centrálnom stojane?