Zdravím, chci se zeptat jak se dostat k budíkům abych vyměnil žárovečky v tachometru. Známý mi to popisoval na jeho 1100GS, ale 1150 už to má dělaný jinak. Holt se nemůžu dostat dovnitř přes to sklíčko. Manuál mi nepomohl, tak se obracím na kutily ;-) Díky moc
Vyser se nato a nech si to od někoho udělat když koukám že bys tam lezl přes sklíčko! do budíku se leze zespod a nebo tam dokonce budou patice venku, že jen vytahneš žarovku a vyměníš
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak se hnedka nečerti :-) Nevím kudy tam, nikdy jsem to na mašině neměnil, tak jsem se zeptal. Sklíčko byl jen tip, tak když vím že to má být zespodu, tak na to juknu. Dík
ja se nečertím jen tě chráním od toho abys zejtra sháněl sklíčko až ti tohle praskne!!! Podívej se odspodu na palubku a nebo si ji vyndej ven a hned uvidíš víc..
Tady máš odkaz snad ti to aspoň trošku pomuže.. Palubka
Upravil servisak dne 08.08.2011 21:09
... servis a diagnostika BMW Motorrad
M4t3s napsal:
Zdravím, chci se zeptat jak se dostat k budíkům abych vyměnil žárovečky v tachometru. Známý mi to popisoval na jeho 1100GS, ale 1150 už to má dělaný jinak. Holt se nemůžu dostat dovnitř přes to sklíčko. Manuál mi nepomohl, tak se obracím na kutily ;-) Díky moc
Sundáš plexi, aby ses dostal k tomu stříbrnému krytu budíků.
Potom odšroubuješ ten stříbrnej (většinou je stříbrnej) kryt a pod ním už máš zadní části budíků i se žárovkama.
Pro ostatní dobrý návod jak na žárovičky v budících. http://advrider.c...on.996452/BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Napřed jsem vyměnil žárovky za ledky, ale nebylo to ono. Zjistil jsem, že pár machrů tady vyměnilo i ty ledky na plošňáku FIDu. Tak jsem se do toho vrhl taky a nakonec to dopadlo hezky. Ve skutečnosti oproti fotce ten FID svítí úplně stejnou intenzitou jako budíky.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[57.07Kb]
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Teď jsme to porovnávali s kamošovou, který má ještě žárovičky a je to úplně stejná intenzita světla.
btw si myslím že u 1200 by to nebyl taky žádný extra problém stačí se jenom dostat na plošňák budíků a přepájet ledky.
Upravil Spitfire dne 14.01.2018 17:33
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Speciálně tobě Lukáši děkuji za cenné rady k rozebírání FIDu. Díky tobě jsem se nebál trochu zapáčit tak aby se od sebe ty dva krycí plasty oddělili a potom už to byla hračka.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Opravdu se na to kouká o MOC líp. Použil jsem ledky o kterých jsem přesně nevěděl s jak se jejich jas projeví na osvitu displeje a velice mě potěšilo, že to dopadlo tak, že svítí s velmi podobnou intenzitou jako předtím ale krásnější barvou. Netahá to za oči a ve tmě je to velmi příjemné. Deska plošných spojů na FIDu je starší architektury, kolem ledek je hodně cínu, takže není problém to mikropájkou odpájet a dát si tam SMD diody dle libosti.
LED diody tam jsou čtyři vedle sebe a o distribuci světla se stará celoplošný plexi světlovodič.
Jinak já použil na FID tyto diody:
Tento silnější typ diody jsem použil pro dvě krajní, aby svělo bylo homogenně rozvrženo po celé ploše i na vrchu displeje: https://www.gme.c...8351w550-0
Na budíky jsem použil ledky konkrétně tyto: https://www.ebay....2591764858
Ale obecně když se použije typ s číslem diody 5630 tak neuděláte špatně.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[64.68Kb]
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
jo opatrně otevřít, nic než tření to nedrží, je to psané o pár příspěvků výš
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
Opravdu se na to kouká o MOC líp. Použil jsem ledky o kterých jsem přesně nevěděl s jak se jejich jas projeví na osvitu displeje a velice mě potěšilo, že to dopadlo tak, že svítí s velmi podobnou intenzitou jako předtím ale krásnější barvou. Netahá to za oči a ve tmě je to velmi příjemné. Deska plošných spojů na FIDu je starší architektury, kolem ledek je hodně cínu, takže není problém to mikropájkou odpájet a dát si tam SMD diody dle libosti.
LED diody tam jsou čtyři vedle sebe a o distribuci světla se stará celoplošný plexi světlovodič.
Jinak já použil na FID tyto diody:
Tento silnější typ diody jsem použil pro dvě krajní, aby svělo bylo homogenně rozvrženo po celé ploše i na vrchu displeje: https://www.gme.c...8351w550-0
Na budíky jsem použil ledky konkrétně tyto: https://www.ebay....2591764858
Ale obecně když se použije typ s číslem diody 5630 tak neuděláte špatně.
Pekne to sviti. Do tech kulatych budiku ty led placky drzi dobre? Je to jen zasunuty v patici jako klasika? Kdysi jsem tam taky neco vrazil, ale svetlo nebylo nic moc. Na Alliexpresu snad neco bude.
I pád na hubu je pohyb kupředu