Srovnání 1150 versus 1200 model adventure, která bitvu vyhraje?
Jde mi o praktické srovnání těchto motorek ... jistě spousta lidí přešla z 11pade na 12ctku, nekteří i naopak ... jistě k tomu měli své důvody tak šup sem s nimi?
Nakonec se každý musí rozhodnout sám za sebe, to já vím, jen mě zajímají váše názory. Díky.
příklad názorů se kterými jsem se setkal: Víš mě se 11pade strašně líbí, bohužel ji už neseženu novou, proto jsem šel do 12náctky ... nebo 11pade mi přijde poctivější, takovej kus pořádnýho železa ... nebo 12nácka mi poskytuje větší ochranu před nepřízní počasí než 11pade ... nebo u 12nácky mám strach z el. serepatiček ... atd.
Upravil Chose dne 25.08.2011 11:42
Alda napsal:
Tohle se tu resilo uz snad 100x vcetne hromady odkazu na srovnavaci testy presne techto motorek.
Ano ano,přesně tak,stačí pohledat ve foru.Stejně se nikdy nic nevyřešilo-v podstatě jsi si ve druhém odstavci odpověděl sám!.Maximálně se timhle příspěvkem rozpoutá zase diskuzní bitka - bude sranda.
A znovu napisu - ano, 12tka je sama elektrika, fakt nespolehlivy. Za tech 76000km co jsem na ni najel mi uz 3x praskla zarovka!
Akorat porad patram, jakou tu elektroniku ma 12tka oproti 1150 navic, pokud opomenu pomerne vzacny ESA. Hefty, PC, strikacka, ABS, posilovac brzd... to vsechno ma i 1150. Svetla a blinkry taky ve stejnem poctu.
Alda napsal:
A znovu napisu - ano, 12tka je sama elektrika, fakt nespolehlivy. Za tech 76000km co jsem na ni najel mi uz 3x praskla zarovka!
Akorat porad patram, jakou tu elektroniku ma 12tka oproti 1150 navic, pokud opomenu pomerne vzacny ESA. Hefty, PC, strikacka, ABS, posilovac brzd... to vsechno ma i 1150. Svetla a blinkry taky ve stejnem poctu.
.....jj 12stku nekupovat nespolahlive jak prase prva zavada už v 80000km vymena lamda sondy
.......ja si maslim že tu skor prevlada strach nad tym čo bude stat oprava ked sa to pokazi a nepomožem si kombinačkami ani kladivom alebo nevystačim sučiastkou z mototechny za 20kč
Upravil karcici dne 25.08.2011 13:46
Ja mel 1150 pak koupil 12GS,byla to jedna z prvnich a mel jsem smulu na kus,EWS mne vypeklo hned 2x,ted je to uz snad vychytany,tak jsem ji prodal a sel do 1150ADV. Po dvou letech jsem ted nedavno sel do 12GSA a to hlavne z duvodu ze je pocitove lehci-to mi na 1150GSA vadilo nejvic,a taky ze se s ni dat jet o neco rychleji,coz vyuziju jen pri nejakym delsim prejezdu,ale chtel jsem to tak. Navic jsem chtel i ESA , casto menim nalozeni-sam,ve dvou...a je to docela dobry Ztaim si ale spis zvykam,na hodnoceni je prilis brzo,ale jsem spokojenej-zatim. 12GSA se mi libi vic,proste novejsi,lip jede a je lehci. Ostatni jsi si odpovedel sam....kazdej ma jiny pozadavky a ceka pri zmene neco jinyho. Jestli to ovsem stoji za ty penize,to fakt nevim...cestovat se da v klidu na obou stejne a je vlaste jedno na cem jedes
Alda napsal:
A znovu napisu - ano, 12tka je sama elektrika, fakt nespolehlivy. Za tech 76000km co jsem na ni najel mi uz 3x praskla zarovka!
Akorat porad patram, jakou tu elektroniku ma 12tka oproti 1150 navic, pokud opomenu pomerne vzacny ESA. Hefty, PC, strikacka, ABS, posilovac brzd... to vsechno ma i 1150. Svetla a blinkry taky ve stejnem poctu.
.....jj 12stku nekupovat nespolahlive jak prase prva zavada už v 80000km vymena lamda sondy
.......ja si maslim že tu skor prevlada strach nad tym čo bude stat oprava ked sa to pokazi a nepomožem si kombinačkami ani kladivom alebo nevystačim sučiastkou z mototechny za 20kč
Jako nevýhodu 12ky bych elektriku nezmiňoval, to bylo akorát ze začátku díky tomu, že odcházela anténa na EWS a občas někomu přestalo fungovat palivové čerpadlo.
To spíš bych zmínil menší výdrž kardanu a koncového převodu, jinak se 12ky podle mne za ty roky osvědčily.
12-ka advik
- mnohem lepší sedlo, hlavně pro spolujezdce
- líp poskládaný převody
- vyšší výkon motoru
- palubní počítač
- jednodušší výměna zadního kola
1150 advik
- krátká jednička
- robustnější konstrukce do terénu
- prakticky nerozbitné nádobky na brzdovku a spojku
- lepší zadní náhon
- jednodušší sundání nádrže a předního kola
Pravda 1150 mela znatelne vetsi tah odspodu,ale mel jsem tam ladak se svodama. To na 12-ku zatim neplanuju,ale ten zatah by se mi libil to ano. Uvidime casem,treba ji zas vymenim za 2010+ ta pry tahne taky pekne.
To tu dlouho nebylo Dobrá, protože jsem prošel obojím, tak si troufnu srovnávat. Zadní převod u 1200 odešel ve 38000, u 1150 v cca 50-55000. Je to velký nebo malý rozdíl ? Jinak taky nevím. kde se ta fáma o "přeelektronické" mašině vzala. Všechny závady co mne s 1200 potkaly byly striktně mechanické. U 1150 mi odešly cívky svíček asi v 40000, není to sice uplně elektronika, ale u 1200 do ted nic podobného. Z elektroniky je to podobné jak píše Alda, asi 3x jsem měnil žárovku. Nepočítám to, že mi zdechla baterka, to byla moje blbost a lenost jí vyměnit dřív.
Se stále zvyšujícím se počtem najetých km, pomalu, ale jistě měním na 1200 názor, myslím, že není o nic méně/více spolehlivá než 1150, z pohledu elektroniky zcela jistě. Jiná věc jsou použité mechanické díly. Tam se dá diskutovat. Jak jsem již tady několikrát psal, na 1200 všechno musí být lehčí, menší, tenčí a musí to mít víc koní atd.. a to se projevuje, o tom nepochybuji.
Vždycky jsem si říkal, že 1150 byla to nejtrvanlivější a nejspolehlivější železo co jsem měl, ale postupem času bych se možná měl své současné 1200 omluvit no, uvidíme ve 100 000.
GS 1200 R Adventure
chafre kdyby jsi nikdy nemel 12tku, tak se tu doctu, ze ti u 1150 odesel zadni prevod uz v 50-55000km a hned tu mame dalsi famu, protoze moje spolehliva 12tka ma ve svych 76000km vsechno krome gufera za 300,- stale puvodni, dokonce i lozisko mam doma pripraveny uz rok a porad nic.
Proste spatny kusy byly, jsou a budou, nahoda je ****. Ale spatny vyrobky neexistujou, resp. ne u znacek jako je BMW, Honda (stejne tak Apple, Dell, Sony....)
Jo tak tuhle otázku si kladu poslední dobou taky a hodně přemejšlim, jestli se vrátit k 1150. Mám na 12ce namotáno 64tkm (mých 34) a začínám z toho bejt docela rozladěnej. Asi před rokem odešel spojkovej váleček teď při 63tkm odešla spojka - cáklo gufero a nazdar bazar. Oprava stála 18, ale stejně by mě to co nevidět čekalo, protože lamela byla max. na 10tkm (terén vůbec nejezdim). Předevčírem se u mě stavil na 12ce Maris a stříkal mu benál od čerpadla. Myslel jsem, že je to ta ,,skvělá" rychlospojka, ale ono ne. Pod tou rychlospojkou byla v lemu malá prasklinka a bylo vymalováno. Provizorně to sice spravila trocha silikonu a páska na hadice, ale oprava zrovna levná nebude. Tohle by se na 1150 nestalo, protože tam je téměř všechno ze železa. Pořád si pohrávám s myšlenkou koupit 1150 a trošku jí potunit, otázkou zůstává jestli i po těch úpravách to stejně nebude na dálnici mrtvý jako origo (to je totiž to co mi na 1150 asi nejvíc vadilo) Jinak jsem byl s 12kou až do teď spokojenej a nedal jsem na ní dopustit..
Upravil MALI dne 25.08.2011 18:11
Přidám další kousek k porovnání.
Moje 1150GSA 2002:
Koupil jsem ji v 70000 km přesně, asi v 75000 km se repasoval koncovej převod ( důvodem bylo hučíci velký ložisko)
ve 100000 km +- lamela spojky ( neklouzala a byla ještě použitelná Viz foto)
Jinak jen seřizování a výměny náplní každých deset nebo dvacet dle BMW.
Jo a trocha trápení s ABS, ale to už samo přešlo
Dnes má najeto tuším 117 000 km a pevně doufám, že jsem to tímto nezakřikl
mara přiložený následující obrázek:
Taky přidám. Tohle je moje po 58000. Tisícihran je OK ale obložení to má za sebou, ještě by asi chvíli vydržela, ale pro klid duše je lepší nová.
chafre přiložený následující obrázek:
1200 GS:
+ motor - silnější, točivější, +2010 DOHC velký rozdíl
+ podvozek, jistější stopa
+ nižší váha
+ s plégem z 1200 adv + deflektory fouká míň jak na 1150
- kardan míň vydrží..
- spojka mín vydrží..
- tlumiče mín vydrží..
- sedlo horší jak 1150
- nefiltruje tak nerovnosti jak 1150
- blbá na offroad - nízko sání, bordel se dostane snáz do kardanu, ráfky nejsou tak pevný jako na 1150
- reg. čerpadla, EWS odchází..,nutnost vozit náhradní díly s sebou jak za dob JAW..Nebo odtah..
Podívej se na čem jezdí Igor Brezovar a ostatní světoběžníci..1200 to není..
Tím ale neříkám že 1200 GS je špatná,ale primárně je určená na něco jinýho než 11xx.. Ale takový už je trend..
Alda napsal:
chafre kdyby jsi nikdy nemel 12tku, tak se tu doctu, ze ti u 1150 odesel zadni prevod uz v 50-55000km a hned tu mame dalsi famu, protoze moje spolehliva 12tka ma ve svych 76000km vsechno krome gufera za 300,- stale puvodni, dokonce i lozisko mam doma pripraveny uz rok a porad nic.
Proste spatny kusy byly, jsou a budou, nahoda je ****. Ale spatny vyrobky neexistujou, resp. ne u znacek jako je BMW, Honda (stejne tak Apple, Dell, Sony....)
naprostý souhlas
já mám v 60 000 vše původní, jen mi odešly hefty, ale pořešila to garance. A 2x jsem měnil žárovku ve světle
Maris napsal:
1200 GS:
+ motor - silnější, točivější, +2010 DOHC velký rozdíl
+ podvozek, jistější stopa
+ nižší váha
+ s plégem z 1200 adv + deflektory fouká míň jak na 1150 - kardan míň vydrží..
- spojka mín vydrží..
- tlumiče mín vydrží..
- sedlo horší jak 1150 - nefiltruje tak nerovnosti jak 1150
- blbá na offroad - nízko sání, bordel se dostane snáz do kardanu, ráfky nejsou tak pevný jako na 1150 - reg. čerpadla, EWS odchází..,nutnost vozit náhradní díly s sebou jak za dob JAW..Nebo odtah..
na to jsi přišel kde? Co to je "méně vydrží"? Kolik km? Jak na tom byly první dva ročníky 1150?
Ty seš vůl No jasně - už z garáže vyjíždim po zadnim. Zvednul jsem to párkrát a hlavně to umim zvedat i plynem To by mělo vliv spíš na koncák a ten mám pořád původní a bez vůle! Myslim, že se k tomu chovám víc než slušně. Asi je to kus od kusu - Ty jsi to huntoval v terénu jako prase a pohoda (teda jestli nás tady nelakuješ). Kdepák - já mám 12ku rád, ale kdybych měl jet kolem světa (jakože nepojedu), tak na 12ce nee
Upravil MALI dne 25.08.2011 22:48