Možná to píšu zbytečně bo to všeci vědí ale mě to překvapilo;
..mojemu tatíkovy odešla spojka.., ale úplně kantáre lamela..
Chtěl si to udělat sám (už měl materiál od Ježka, lamela + přítlačák) ale s časových důvodů to nechal na jednom mechanikovi co se zabývá motorkama..
Borec to rozebral, nasadil nový přítlačák s lamelou, částečně složil natočil a ejhle.., motorka se třepala jak ratlík v zimě..! Co to je? Volal do BMW a zjistil že přítlačák se musí vyvažovat společně s košem (alá setrvák) - párují se..
Nakonec to rozhodil, dal tam novou lamelu, přítlačák nechal starej a jede se dál..
Co mě zaskočilo ještě je že to už měl někdo rozebrany, mechanik říkal že šroubky rovnou házel do koše jak byly ******ny.. motorka má 30 000 mil. dovoz s GB, otec na ní má cca 15 000 mil..
Over than 250k km on BMW GS bikes
né, v té motorce se opravdu někdo vrtal, je to spolehlivý chlapík.., věřím mu.. jinak spojka kantáre po 30tis mil?! to je divný..!
Over than 250k km on BMW GS bikes
Jo,jo. Docela běžně dělám spojky u 1200 GS, který mají najeto mezi 40000 - 60000km. Psal jsem to tu už dříve, že ani při 20000km to nebyla vyjímka. Těch 80000 - 100000km bude tak max, co ta spojka dá. Teď naposledy jsem jednomu klukovi z Prievidzy na jeho 1200GSA repasoval poškozenou převodovku a měnil kardan protočenej v silentbloku (najeto 17000mil) a spojku jsem už dal taky novou - lamela by totiž dala ještě tak max 10000km.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
my mame sice mokrou, ale menil jsem ji ve 100 tisicich, ne proto, ze by prokluzovala, ale ze se uplne NEROZEPINALA a slo hur radit. Idealne jsem ji mel vymenit o 10 tisic driv.
A to mam hodne mesto, brzdim furt motorem atd.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já měnil spojku teď v 75.000 km, ale ještě by vydržela pouze jsem nechtěl riskovat před cestou do Jižní Ameriky. Ono totiž velmi záleží jak se člověk ke spojce chová a jak moc jezdí těžký terén kde si člověk spojkou hodně pomáhá:
Upravil easyrider dne 31.08.2011 10:09
easyrider napsal:
riskovat před cestou do Jižní Ameriky.
cira zavist Akorat neni tam jeste trochu zima?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tonda napsal:
Jo,jo. Docela běžně dělám spojky u 1200 GS, který mají najeto mezi 40000 - 60000km. Psal jsem to tu už dříve, že ani při 20000km to nebyla vyjímka. Těch 80000 - 100000km bude tak max, co ta spojka dá.
úplně tu samou zkušenost mi řekli v BMW servisu, pro jistotu ji v 70 000km vyměním taky, než to řešit někde v poušti. A na dotaz, co si myslí o keramické spojce říkali, že má sice delší životnost, ale už řešili případy, kdy dělala po cca 30 tis. velký hluk. I její funkce je OFF/ON. Nic mezi tím, asi je to o zvyku.
easyrider napsal:
trošku ano, ale motorky se musí pouze ted poslat lodí. Letenka je až na konec října
jeste horsi zavist..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tonda napsal:
Jo,jo. Docela běžně dělám spojky u 1200 GS, který mají najeto mezi 40000 - 60000km. Psal jsem to tu už dříve, že ani při 20000km to nebyla vyjímka. Těch 80000 - 100000km bude tak max, co ta spojka dá.
úplně tu samou zkušenost mi řekli v BMW servisu, pro jistotu ji v 70 000km vyměním taky, než to řešit někde v poušti. A na dotaz, co si myslí o keramické spojce říkali, že má sice delší životnost, ale už řešili případy, kdy dělala po cca 30 tis. velký hluk. I její funkce je OFF/ON. Nic mezi tím, asi je to o zvyku.
ON/OFF to teda rozhodně není.... uživatelsky ani není poznat rozdíl mezi originál a keramickou... akorát to po záhulu tak nesmrdí jako když je tam ta originální
Tonda napsal:
Jo,jo. Docela běžně dělám spojky u 1200 GS, který mají najeto mezi 40000 - 60000km. Psal jsem to tu už dříve, že ani při 20000km to nebyla vyjímka. Těch 80000 - 100000km bude tak max, co ta spojka dá.
úplně tu samou zkušenost mi řekli v BMW servisu, pro jistotu ji v 70 000km vyměním taky, než to řešit někde v poušti. A na dotaz, co si myslí o keramické spojce říkali, že má sice delší životnost, ale už řešili případy, kdy dělala po cca 30 tis. velký hluk. I její funkce je OFF/ON. Nic mezi tím, asi je to o zvyku.
ON/OFF to teda rozhodně není.... uživatelsky ani není poznat rozdíl mezi originál a keramickou... akorát to po záhulu tak nesmrdí jako když je tam ta originální
jen jsem citoval mechaniky, že to není až tak "user friendly". Já s keramikou osobní zkušenost nemám, ale pokud mi origo vydrží 70 - 80tis, jsem spokojený
Je to i v rukou,ale 30,tisíc mil je skoro 50tisíc km a jestli najel ještě dalších 15 tisíc mil,tak to tomu odpovídá,je to jako v autě někomu vydrží 150 tisíc km někomu 30.tisíc km,keramická nemusí vydržet o tolik víc než normál,nemusí být ani originál,hold dnes spotřební materiál,destičky brzdové někomu vydrží 50 tisíc někdo za 10 tisíc km plech.Tak že postřeh,když nebrzdíš,neřadíš,nemá se co zkxxxit.
"Žij svůj sen"
Zdravím. Občas mi začla smrdět spojka. Na 1200 ADV najeto 15000 km, žádný terén, jezdím sólo,zlehka naložený, nikde jsem to netrápil, na spojové páčce během jízdy nemám prsty. Je pravda že se někdy svezu svižněji a častěji řadím. Máte někdo nějaké rozumné vysvětlení?
Na 1150ke mi smrdela spojka pri zátaži v teréne - ale to som mal lamelu kontaminovanú prevodovým olejom (gufero vstupného hriadeľa prevodovky).
Lamela môže byť kontaminovaná aj spojkovou kvapalinou.
Ale pri 15000km? To by bolo nejak skoro. A kedže si vylúčil aj jazdeckú chybu/zlozvyk, tak potom netuším