Vim,ze ma kazdej jine objednaci cislo.Ale na prvni pohled neni znat rozdil.
Tak se chci zeptat,jestli se muze dat pravej nalevo a obracene?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Mám je teď oba dole.Na první pohled vypadaji stejně,ale když je položíš na sebe,tak ty díry na sebe nepasujou ani když s nima otáčíš do všech poloh.Tak nevim.Každopádně díry na uchycení a průměr maj stejný.Myslim,že by mohly jít prohodit.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Zdar kdysi jsem slyšel že origo kotouče (ne repliky ) mají u plovoucých kotoučů (což jsou brzdy BMW potažmo Bremba) Tzv. rozhoz ----to znamená z jedný strany jsou broušený na rovinu a z druhý strany mají mikro vyboulení na rozhoz brzd.destiček při odbrždění aby destičky nešoupali o kotouč (třeba při tlačení pomalý jízdě atd) Vyzkoušej ten vrchní kotouč otočit o 180 stupnů a přilož, jestli ty díry na sebe pudou.Je to bez záruky (jedna paní povídala).
Upravil smazak73 dne 13.11.2011 17:54
smazak73 napsal:
Zdar kdysi jsem slyšel že origo kotouče (ne repliky ) mají u plovoucých třmenů (což jsou brzdy BMW potažmo Bremba) Tzv. rozhoz ----to znamená z jedný strany jsou broušený na rovinu a z druhý strany mají mikro vyboulení na rozhoz brzd.destiček při odbrždění aby destičky nešoupali o kotouč (třeba při tlačení pomalý jízdě atd) Vyzkoušej ten vrchní kotouč otočit o 180 stupnů a přilož, jestli ty díry na sebe pudou.Je to bez záruky (jedna paní povídala).
Tohle může být důvod. Kotouče opravdu musí odtlačit válečky.
Akorát si pořád umím představit, že by šlo vyřešit upevnění stejného kotouče na obě strany tak, aby mířil vyboulenou stranou ven.??? Akorát by se každý otáčel jiným směrem. Tohle asi nechtěli....
Jsou to brzdy...
V katalogu je jiný pravý a jiný levý, takže bych to tak udělal.
Pája
tak neviem.. pri EBC je v katalogu rovnake objednavkove cislo na obe strany, takze mi z toho logicky vyplyva ze nie je LAVY a PRAVY ale univerzalny (v pripade EBC) a tento takisto dokaze dostat od seba brzdove platnicky
mezi levým a pravým je pouze tento rozdíl.Žádné označení na nich není.Pouze minimální šířka kotouče 4,5mm.Když je přiložíš tak,aby na sebe pasovali větrací otvory,tak jsou posunuté díry na uchycení k náboji.Je to přesně o tolik o kolik jsou proti sobě ty hvězdice na náboji.Nebál bych se je prohodit.
Kasak přiložený následující obrázek:
[45.85Kb]
Upravil Kasak dne 12.11.2011 12:56
Když je hlad,je i husa dobrá.
Ty tvoje kotouče kasak sou asi jedno jak se dají...1100 má ty díry navrtaný tak šípovitě a to musí mít svůj směr aby odlítával bordel z destiček.Takže nápisem min tloušťka ven a díry v kotouči aby nešli proti srsti...Takže aspoň já mám levý a pravý...
Kupredu spatki ni krok...
On muze byt problem prave v tom napisu.On je jenom z jedne strany a treba existuje predpis,ze to musi byt strana vnejsi,aby na nej bylo videt.
Pokud se kotouc prohodi,tak to na prvni pohled vypada,ze se nemeni nic,krome toho,ze je napis na vnitrni strane.Pokud by ho clovek dal z leva doprava a zaroven otocil o 180°,aby vnejsi strana zustala vnejsi,tak se zmeni smer toho derovani.A netusim jestli to muze mit nejaky vliv na pevnost,nebo treba na zahrivani kotouce.
Edit:Tak Bohumil to asi vysvetlil.Jeste jestli se opravdu neco deje,kdyz smer derovani zachovas,pouze bude napis smerem dovnitr.
Upravil vevis dne 12.11.2011 13:56
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Kasak napsal:
Tak to je jiná,tomu už bych rozuměl.Já je teda mám na 1150,ale rozměrově jsou stejný.Jakou máš šířku?Já mám 4,9mm.
Tyto starý mají 4,2....Už mám skoro nový aji s kolem...
Vevis,prohodit to možeš ale ten nápis bude zevnitř a to netušim esli to bude mět na funkci vliv.Proč by to tak soudruzi v NDR ale vymisleli ?
Kupredu spatki ni krok...
Kasak napsal:
Tak to je jiná,tomu už bych rozuměl.Já je teda mám na 1150,ale rozměrově jsou stejný.Jakou máš šířku?Já mám 4,9mm.
Tyto starý mají 4,2....Už mám skoro nový aji s kolem...
Vevis,prohodit to možeš ale ten nápis bude zevnitř a to netušim esli to bude mět na funkci vliv.Proč by to tak soudruzi v NDR ale vymisleli ?
Protoze,kdyby ten napis vyrazili z obou stran,tak by byla vyrobni cena o euro vyssi.Ale muze mit pravdu Smazak s tim valeckem.
Na druhou stranu u 1150 pokud si nepoznacis kterej je kterej,tak podle smeru derovani uz to nepoznas.
Me prave udivuje,ze na inzercich u 1100gs vetsinou neudavaj jestli je kotouc levej nebo pravej!Oni ti prekupnici asi netusej,ze je tam rozdil.
Upravil vevis dne 12.11.2011 13:58
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
smazak73 napsal:
Zdar kdysi jsem slyšel že origo kotouče (ne repliky ) mají u plovoucých třmenů (což jsou brzdy BMW potažmo Bremba) Tzv. rozhoz ----to znamená z jedný strany jsou broušený na rovinu a z druhý strany mají mikro vyboulení na rozhoz brzd.destiček při odbrždění aby destičky nešoupali o kotouč (třeba při tlačení pomalý jízdě atd) Vyzkoušej ten vrchní kotouč otočit o 180 stupnů a přilož, jestli ty díry na sebe pudou.Je to bez záruky (jedna paní povídala).
Ve predu nejsou plovouci trmeny,ale kotouce!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
smazak73 napsal:
Zdar kdysi jsem slyšel že origo kotouče (ne repliky ) mají u plovoucých třmenů (což jsou brzdy BMW potažmo Bremba) Tzv. rozhoz ----to znamená z jedný strany jsou broušený na rovinu a z druhý strany mají mikro vyboulení na rozhoz brzd.destiček při odbrždění aby destičky nešoupali o kotouč (třeba při tlačení pomalý jízdě atd) Vyzkoušej ten vrchní kotouč otočit o 180 stupnů a přilož, jestli ty díry na sebe pudou.Je to bez záruky (jedna paní povídala).
Nechci poucovat,ale podle konstrukce a uchyceni kotoucu na naboj mi neprijde ze by kotouce byly plovouci.O zamenitelnosti nepochybuju,logicke by bylo ze by to panove z nemec meli osetreno prave kvuli napisu o min. tloustce.
Na předku jsou třmeny pevné a kotouče plovoucí (uchyceny přes pružné podložky). Na zadku je třmen plovoucí a kotouč "na pevno".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...