kluci,moc jste mně nepotěšili.Hluk za štítkem taky řeším,a mněl sem za to ,že nová přilba od Nolanu,případně Schuberta to vyřeší?
Jak píšete,tak zřejmně nikoli.Nezbude mi tedy nic jinného,než v lékárně koupit špunty do ušíí.
Mám origo plexi 1150 s nástavcem TT a turbulence kolem hlavy jsou dost silný.Ramena vpohodě,jen ta hlava.Nepomůže ani přikrčení,fakt jen jet ve stupačkách,to je pak hotový balzám na uši.Většinou jezdím v tandemu,chtěl sem i interkom,ale musím to ještě zvážit,abych pak netrpěl dvojnásob(hluk ze dvou přile
VYŘEŠIL JSTE NĚKDO TENTO PROBLÉM??
Dokud budu nohy-ruce míti,geeso budu voditi!!!
Kde cíl jest,tam vede mnoho různých cest.
Ne vzdycky velikost plexi, jeho zvysovani nastavcema apod znamena ochranu proti vetru.
Na Varaderu jsem mel nejvetsi plexi od Givi, skoro jsem pres nej nevidel a turbulence hrozny.
Na GS mam orig plexi, mam 187cm a sedlo nejvejs, takze mi je nekam k hrudniku a ochrana proti vetru luxusni. Mam problem jen kdyz jedu za vetsim autem, to to se mnou mlati ze strany na stranu.
Bohuzel to chce jen zkouset a zkouset, ale to je dost nerealny, bohuzel.
Jinak.. helmu mam racingovou Suomy (vyhovuje mi krouzkovy zapinani, skopek je to hodne bezpecnej..), to ale i znamena ze je dost hlucna, ale nijak me nenapadlo se nad tim pozastavovat. Podle me je dobry hodne slyset a tim vnimat co se deje kolem.
Dík za rychlou odpověd.Ale s tím hlukem s tebou nesouhlasím.Chtěl bych taky slyšet jak si chrochtá boxer,nebo přijíždějící sanitu z vedlejší ulice,ale pro pískot větru v přilbě,to není tak jak bych si přál.
I tak za radu dík,vím laborovat a laborovat.Spíš mně zajímá, máli někdo další horší zkušenosti se Schubertkama,co se týče turbulencí za plexi.Fakt jsem do ní chtěl jít?!
Dokud budu nohy-ruce míti,geeso budu voditi!!!
Kde cíl jest,tam vede mnoho různých cest.
mam GSA 1150 novu N103 od nolanu a bol som prekvapeny aka je hlucna az kym som nesadol za inu motorku... vsetko razom stichlo
premyslam si tam nasrobovat MRA vario screen /deflektor/ ale odradza ma skusenost kamarata ktory to na GSA mal a zacalo mu to plexo praskat v uchytoch *pissed*
raptor napsal:
mam GSA 1150 novu N103 od nolanu a bol som prekvapeny aka je hlucna az kym som nesadol za inu motorku... vsetko razom stichlo
premyslam si tam nasrobovat MRA vario screen /deflektor/ ale odradza ma skusenost kamarata ktory to na GSA mal a zacalo mu to plexo praskat v uchytoch *pissed*
.....mám úplně stejnou zkušenost-ADV.115O a nová N 1O3-tato kombinace je zralá na špunty v uších.Jsem z té přilby dost zklamaný,hlučnost velká.V mém případě tedy nic neztichlo ani po projetí na tátově TDM 9OO.*pissed*
Někdy nemá moc smysl plexi zvedat do nejvyšší polohy ale je potřeba ho naopak snížit. I když se pak nápor vzduchu trochu zvedne, hluk způsobený turbulencemi může být podstatně nižší. Je to hodně individuální záležitost a chce to zkoušet. Je fakt, že některé helmy jsou extra hlučné a nedá se s tím nic moc dělat. Zkuste schválně někdy novou vyklápěčku BMW. Kdo znáte EVO4 nebo Schubert Concept, budete překvapení, jaké je v ní ticho.
Jinak s těmi nástavci se to nemá přehánět. Máme zákazníky, kteří vezmou univerzální nástavec na 1200GS (ten nemá kotvu a drží jen stiskem mechanismu), vymění nebo jen ohnou ten makrolon do jiného úhlu a dají to na 1150 plexi. Podle mě to je špatně, protože to plexi na 1150 je v principu uchycené do soustavy plastových součástek a uvnitř budky kokpitu není žádná masivní kovová konstrukce, která by to udržela a dřív nebo později musí něco prasknout. Ono stačí posunout plexi do strmější polohy pomocí Tobinátoru a je vidět, jaký tanec to dělá. Spoiler natočený nahoru je v tomhle směru ještě horší, protože to zvětší páku na úchyty. V některých případech radím lidem aby tu standardní výšku spoileru zmenšili, pokud to není potřeba. Proč tam mít 7cm vysoký nástavec, když pro dosažení laminárního proudu vzduchu přes helmu třeba stačí jen 2cm. Jde to docela dobře zkoušet s kouskem plexi koupeným v OBI, které se snadno řeže a tvaruje po nahřátí v troubě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
S plexi jsem také laboroval a došel jsem k následujícímuokud chci mít za plexi maximální klid musí být plexi dostatečně dlouhé,aby se jeho horní okraj dostal co nejblíže k helmě a především dost široké v horní části,aby šel proud vzduchu okolo helmy.Ta délka je důležitá především kvůli turbulencím a šířka kvůli hlučnosti.Laboroval jsem tak,že jsem plexi koupil a zkoušel.Teď mám ERGO Screen od
vunderlichu a je to asi maximum pohodlí,které lze na GS získat.Helmu mám shoei multitec a v žádné rychlosti nemám v této kombinaci problém s komunikací.Zkoušel jsem i vario od MRA,turbulence celkem v pohodě,ale díky malé šířce šlo nejrychlejší proudění po bocích helmy a byl to slušnej rachot.Samozřejmě 515mm dlouhá a široká plachta není vhodná mimo asfalt a vzhled je tak trošku skůtroidní,ale na cestování po evropě ideál.
Speed napsal:
Dík za rychlou odpověd.Ale s tím hlukem s tebou nesouhlasím.Chtěl bych taky slyšet jak si chrochtá boxer,nebo přijíždějící sanitu z vedlejší ulice,ale pro pískot větru v přilbě,to není tak jak bych si přál.
I tak za radu dík,vím laborovat a laborovat.Spíš mně zajímá, máli někdo další horší zkušenosti se Schubertkama,co se týče turbulencí za plexi.Fakt jsem do ní chtěl jít?!
Mysleli jsme to stejne, mozna jsem se spatne vyjadril. Myslel jsem to tak, ze bych nechtel uplne utlumenou prilbu prave proto, abych slysel co se deje kolem - boxer, sanitka... Jestli jsi myslel nezadouci nekoncici boj s pazvuky zpusobeny vetrem, to je potom jina. To uz je zase o testovani prileb, coz je snad jeste slozitejsi nez testovat plexi.
mate nekdo zkusenost s 1200adv a BMW enduro prilbou?
Koupe minuly tyden kvuli ceste do Iranu a potrebe [dejme tomu, chacha] ksiltu a lehceji vysychajici prilby.
Jenomze ksilt vibruje a jsem jak na nakladni lodi... hluboky zvuk letadla za letu, lodi na plny plyn, dost neprijemne, po 120 a dal je to za chvili otrava. Jakmile na predek ksiltu sahnu rukou a zmizi synchronizace, jsem velmi spokojen, nemam hluk [ne vetsi nez na jaky jsem zvykly z odklapecky Shoei Syncrotec II]. Jakmile se hodne prihrbim a sklopim hlavu, je to trochu lepsi, ale unavne, jakmile se vypruzim nahoru a je ksilt vystaven rovnejsimu proudu vzduchu, opet OK. Cili predek ksiltu je presne v miste nejvetsi turbulence.
Mam necelych 180, sedlo na vysoko a plexi je asi ve 2/3 smerem nahoru. Protoze jiz nemam cas na dlouhe zkouseni, pokud nekdo vite, zda je lepsi jit dolu [snizenim sedla a zvysenim plexi] nebo spis snizit plexi, aby se ksilt dostal "do zaberu" a prestal rezonovat, byl bych vdecen. Jinak budu muset na rychle dalnicni useky sundat ksilt uplne a nandat ho az v Iranu, v teple a mensich rychlostech
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Docu,v tvém případě,vzhledem k času,nemáš moc na výběr.Já být na tvém místě(bohužel nejsem),a mněl jsem jet "dálkovou",beru osvědčenou Shoe vyklápěčku a zakoupenou enduro přilbu nechám na povyražení s kolegama ,ve Vaší vyhlášené,skvěléé,ojedinělé a jedinečné ENDUROŠKOLE.
Jinak všem díky za příspěvky,hlavně pak trutnováčkovi a Tomášovi z TT.Dozvěděl sem se co jsem potřeboval,rozhodnout se už musím sám.
Nejveřejněji jak to jde,chci poděkovat Adminu MILOŠOVI za vedení těchto stránek,protože to dělá svěle a je vidět,že to funguje a je to ku prospěchu věci.
Miloši doufám,že nemáš v hlavě zásadní zmněnu vzhledu a fungování stránek?Ted jsou SUPER!!!Za sebe můžu říct,že po zmněně na motorkářích.cz,tam málo kdy zabrousím,a že to byla,nebo určitě i je nějaká klasa.Mně ta zmněna bohužel nesedla,nejvíc problémy s opětovným zaregistrováním.
Koukám,že sem se nějak moc rozepsal,takže končím,jedu koupit nepromoky,páč má polovička není takový pošuk jak já,aby jezdila v dešti.Včera sem si už musel dát aspon 18O kiláčků kolem komína,i když mírně pršelo,na kopcích mlha a4 nad nulou.Prostě absták jak prase!Máte to taky tak nastavený?Zase píšu,podvědomně se mi do tý vody asi nechce,ale jedu nejsme přeci bábovky,lidské tělo je z největší části tvořeno vodou.Proto heslo dnešního volného dne zní:VODA K VODĚ CESTU NAJDE,SVŮJ K SVÉMU.Z toho plyne,krátce,jednoduše:KE STROJŮM!!!
Dokud budu nohy-ruce míti,geeso budu voditi!!!
Kde cíl jest,tam vede mnoho různých cest.
Speed napsal:
Docu,v tvém případě,vzhledem k času,nemáš moc na výběr.Já být na tvém místě(bohužel nejsem),a mněl jsem jet "dálkovou",beru osvědčenou Shoe vyklápěčku a zakoupenou enduro přilbu nechám na povyražení s kolegama ,ve Vaší vyhlášené,skvěléé,ojedinělé a jedinečné ENDUROŠKOLE.
Tyvoe to nejde, ja se tak na ni tesil
mimoto se mi zda, ze si ze mne delas srandu s tou enduroskolou,
OK, za trest
Ty nepajdos s nami za vystavku Micurina
Navic dole u Perskeho zalivu bude nad 40 stupnu
a tedy ten ksilt je vhodny a navic enduro helma vysycha behem chvilky u benzinky, kdezto Shoeijka bude promocena potem [a navic je dost hlucna tak jako tak..]
Na blbnuti mam tu starou Uvexku, uplne staci a nemusim na ni vubec davat pozor, kam ji polozim, zda mi spadne, odre se a tak, zatimco tuhle si chci nechat jenom na vyjimecne prilezitosti a navzdy v perfektnim stavu.
Nevadi dik za radu
Upravil Doc dne 20.04.2008 08:37
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc: bojim se,ze na dalnicni useky je proste lepsi ksilt sundat,sice nemam 12ADV ani BMW enduro helmu(prave o ni dost uvazuju) ale mam jinou helmu s ksiltem a tak vim,jak me boli za krkem po nejakem rychlejsim prejezdu ,bez ksiltu to sice nevypada tak cool,ale opravdu hlave ulevis,zvlast kdyz jeste nejsi zvykli!!!Pak se svaly na krku trochu zpevni,ale stejne nad 100km/h ksilt proste taha za hlavu,zvlast kdyz se otacis nebo jen rozhlizis a pod. a samozrejme dela kraval(i kdyz u me helmy to neni zas tak hrozne).Jinak jsem vypozoroval,ze lepsi je,kdyz je helma v plnem proudu vetru,coz znamena snizit plexi,nebo stoupnout do stupacek
Preju stastnou cetu!
Upravil lysak dne 20.04.2008 08:46
ne za hlavu me vubec netaha, ksilt neni kompaktni, ma velke pruduchy, netaha
ale brni -trese se
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nezkoušel jsem ještě BMW enduro ale mám druhou vemarku s kšiltem a naprosto bezproblémů. Podle mě to není samotnou přilbou ale kombinací výšky člověka, helmy a motorky. Docela hodně lidí na 1200 Adventure plexi nadává, že je víc problematický než sériové GS nebo dokonce 1150GSA plexi. Fakt asi záleží na té kombinaci. Mě u 1150GSA pomohl tobinátor a to na 100%. Stačilo trošku změnit úhel a postrčit ho nahoru a bylo po problémech a jezdil jsem s ní 150 a víc a naprosto v pohodě. Nezapomeňte že v horku je to všechno jinak a nejlíp se jede úplně bez plexi nebo ve stupačkách.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to teplo je Tome ten duvod proc se nechci vzdat enduro prilby a ksiltu
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic