Teď se mi kluci ptali, jakou motorku na dlouhý cesty...
Odpověděl jsem takhle:
No já jsem prcek a nejsem žádnej Rambo 172/72 a 52 let - 1200 je fakt tank... mám tu ještě Dakara... myslel jsem, že ho vylepším, pošlu pryč 1200..... ale rozmyslel jsem si to
1200 je moje srdcovka a 100% na ní spolehám
19000 km po týhle cestě mírně rosí zadní gufero (jinak má najeto 70 000) vyměněno
19000 km dolejvání oleje 1/2 litru! ))))
22000 km Tourancky ještě jsem je nesundal jsem kanec asi se do toho večer dám, stejně je brzo tma
asi 100+1 (myslím, že víc) pádů... zvednu a jede dál
19000 km vrátí se v bednách, 2 měsíce někde leží polorozebraná na boku... složíme jí, vyměníme olej a jezdí dál a to jí fakt nešetřím, neleštím
19000 km pálí, co seženu, jde někdy jak tank, ale jde...
Radši se na ní pořádně naučím a budu s ní jezdit, dokud nepadne... pak ji nejspíš pohřbím na zahradě
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
[146.29Kb]
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
V 56000km mi zaclo rosit gufero, vymeneno za par korun.
V 75000km mi zustal v ruce zamek kdyz jsem vyndal klicek ze spinacky. Vymeneno za 2400,-... ale vidim na tom svou chybu - na klici celou dobu vysel jeste klic od kufru, klic od drzaku GPSky a dalkovej ovladac od garaze..
V 80000km se mi primo rozech*al kardan, to bylo vcera, takze duvod teprve zjistim.
Jinak nic, jako hodinky
edit: jo a olej nedolejvam vubec, vezme si mezi vymenou tak decku
Upravil Alda dne 28.11.2011 13:44
Myslím že odpověď zní na jakýkoliv, kterou máš doma a věnuješ jí základní péči a moc jí naschvál nerasuješ.
Před cestou kolem světa přeložiskuješ preventivně kardan a zadní kolo, dáš novej řemen na altík, náplně, filtry, max. spojkovou lamelu.
Investice 10-15tis kč a muzika na 100tis km.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Myslím že odpověď zní na jakýkoliv, kterou máš doma a věnuješ jí základní péči a moc jí naschvál nerasuješ.
Před cestou kolem světa přeložiskuješ preventivně kardan a zadní kolo, dáš novej řemen na altík, náplně, filtry, max. spojkovou lamelu.
Investice 10-15tis kč a muzika na 100tis km.
Medved napsal:
Pokud věříš sobě i své motorce tak se dá jet na čemkoli..
No viděl jsem, co například umí KTM a nejsem si jistej, že na čemkoli...
Dopravoval jsem motorku z Tajikistánu (nehoda - ona pojízdná já ne) a náklady jsou horentní.... takže spolehlivost - případně opravitelnost je předpoklad číslo 1.
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
Jet se dá na čemkoliv - otázka je, kolik peněz je člověk připravený investovat do řešení problémů, kolik času můžeš zabít čekáním na dopravu dílů do tramtárie a jak moc chceš riskovat obecně.. Třeba s první generací 1200GS, které měly fakt problém s odběrem elektriky (slabý alternátor) i díky elektrickému posilovači bych se na cestu kolem světa nevydal. Skoro každá motorka má nějaké známé "slabé místo", které se dá řešit ale některé jsou prostě obecně méně spolehlivé než jiné a skoro všechny potřebují nějaké úpravy a vylepšení, aby to nebylo na cestách víc k vzteku než k radosti z jízdy. I pitomý koncový spínač vyklopeného stojánku třeba na XChallenge znepříjemní život - pokud se rozhodne zlobit právě v momentu, kdy jde o čas, dohání tě ukrutná bouře, jede ti poslední trajekt, padá tma nebo něco takového... Nejuniverzálnější a řekl bych nejspolehlivější BMW na cestování po silnici i adventure je 1150GSA a kdybych jel na rok někam na kraj světa, sehnal bych co nejlepší 1150 adventure a jel na ní.
milan enduroskola napsal:
důležitý je vyrazit, načem je až to druhý
Milane trefa a Za tebou Tom dal jasně najevo, co je to to pravý spolehlivý )))
Ale já se svý 1200 gs nevzdám, je to můj sparring
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...