Poradíte mi někdo jak vyndat špice z ráfků na GSA 2009?Myslel jsem si,alespon potom co mi psal Alda,že nejhorší bude povolit a vymontovat niple.Niple i ty pojistný červíky mám venku a připravené na zinkování,ale se špicema zápasím bez úspěchu.Za chvilku je jaro,tak prosím spěchejte s radama.Předem díky pánové.
PavelDR napsal:
Poradíte mi někdo jak vyndat špice z ráfků na GSA 2009?
Nevím, co jsou to špice...
Jestli myslíš dráty, tak ty jdou ven fakticky blbě. Když jsem letos rozplétal bourané přední kolo, ráfek jsem musel u každého drátu nařezávat rozbruskou, opakovaně nastříkat uvolňovačem (používám ten z Auto Kelly - mají ho běžně skladem v e-shopu v sekci Autochemie - Maziva a uvolňovače) a stejně to byla práce na dvě hodiny. Toho ráfku škoda nebyla, byl neopravitelný a mě bylo líto nechat v něm použitelné dráty, ale zcela jistě bych ty dráty bez jeho poškození ven nedostal.
- NETLUČ DO NICH !!! Stejně to nepomůže a jenom počubíš závit...
- NEOHÝBEJ JE !!! Malý ohyb Ti stejně nepomůže a když ten drát ohneš do vingle, zmrvíš ho. Budeš do něj potom tlouct kladiven na kovadlině a rovnat ho? Když takové dráty dáš fachmanovi a budeš chtít, aby Tii to kolo pořádně vycentroval, vyhodí Tě s nimi...
Nechtěl bych být špatným prorokem, ale tipnul bych si, že je ven bez zničení nedostaneš... Zkus je nastříkat tím uvolňovačem, ale moc velikou šanci bych tomu nedával. Je to tam uvnitř utemovaný a zoxidovaný fakt fest...
Je to 2009,tak to nebylo asi tak moc zarostlý i když původ je GB.Závity to přežily,jen se obávám jestli to mé ne zrovna jemné klepání nemohlo ublížit ráfku.Je to origo BMW,tak by to mělo vydržet.
Ty moje, co nešly ven, byly z 2006ky a jezdily v Německu...
... měl jsi dobrý nápad našroubovat na ty dráty před jejich vyrážením přípravek, abys nezmrvil závit. Ale stejně to myslím byla klika, že šly ven bez zničení...
Ten ráfek by to měl přežít. Když se podíváš do toho otvoru po vyndání drátu, je tam materiálu až až... Navíc chlapík, který mi to kolo vyplétal s těmito koly má zkušeností dost. Když drát praskne a nejde ven, uřízne ho nakrátko tak tři cenťáky od ráfku a vyžene ho ven kladivem... ...vyčistí tu ďouru a nový tam prý už jde bez problémů jak nastrčit, tak dotáhnout a vycentrovat...
Mam zaruceny recept na vyndani dratu...WDcko, cervenou brzdovou kapalinu a maximalni mnozstvi trpelivosti! Presne takhle jsem postupoval kdyz jsem daval kolo z 100GS 21" na moji jedenactku! fakt to funguje!
Michal21 přiložený následující obrázek:
Nevim jak je to mozny,ale ted jsem rozpletal naboreny kolo z 1100 gs.Potreboval jsem stred a niple.Mel jsem to za 10 minut.Draty sli ven taky v pohode.Nechal jsem tam jenom 3 a to v tom miste kde byl rafek hodne znicenej.Tam bych je musel silou vytloukat a stejne bych je znicil.Kolo je z roku 95!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ta brzdovka je všelék.Bál jsem se,že mi sleze ta černá barva,elox,nebo to co na tom ráfku je.Použil jsem WD a nějaký spray na rezavé spoje.Diry vystružím,niple a červíky nazinkuju,ráfky vyleštím,středy půjdou na komaxit a pak vše do Prahy na vypletení k panu ??????? teď mi to jméno vypadlo.
Upravil PavelDR dne 05.12.2011 23:18
Většinou si vystačim s nářadím českým,německým i činským.To největší kladivo co doma mám,bude od dnešního dne vedené jako ruský výrobek.Žádná identifikace tam stejně není.
Tak jsem si řekl,je poslední adventní víkend,udělám si pohodu a půjdu do garáže.Stále jsem tam měl nedodělaná kola a tak to dorazím.Jak jsem už tady psal udělal jsem si přípravek na vyrážení špic(drátů).Šlo to ovšem vyrazit jen ze středů a ty už mám i opískované.Když jsem se snažil dostat špice z ráfků,narazil jsem na další problém.Špice mají válcovaný závit a ten je o půl milimetru silnější než samotná špice.Jak se tady už psalo je to opravdu v tom ráfku úplně zarostlé.V pátek jsem si nechal udělat v práci ještě jeden přípravek,který se přišroubuje přes kleštinu na hlavičku špice.Dále je na přípravku 12 kulatina se závažím,které se na ní pohybuje a dá se ním ta špice zatlouct zpět a zase naopak.Za pomoci WDčka a těchto pohybů,jsem vyndal všechny špice.Dovolím si teď tvrdit,že dokážu rozebrat každé kolo.Jen jsem se s tím drbal hodně dlouho.Jedno kolo zhruba pět hodin.Kdybych sem uměl dát fotky,tak to udělám,ale já to neumím.Kdyby měl někdo zájem pošlu foto na email.Je,ale taky možné,že jsem přišel na něco,co už je známé.V každém případě jsem rád,že jsem to zvládl a nic nezničil.Jen v zinkovně mi prodrbali pět těch pojistných červíků do niplů.Fuj to jsem se rozepsal
PavelDR napsal:
Tak jsem poslechl Scofielda.Udělal jsem si v práci přípravek na vyrážení špic(pro odborníky drátů) a celkem přiměřenou silou jsem je vyťukal.Tak díky!
18.12.2011 22:10
PavelDR napsal:
...Jak jsem už tady psal udělal jsem si přípravek na vyrážení špic(drátů).Šlo to ovšem vyrazit jen ze středů a ty už mám i opískované.Když jsem se snažil dostat špice z ráfků,narazil jsem na další problém.Špice mají válcovaný závit a ten je o půl milimetru silnější než samotná špice.Jak se tady už psalo je to opravdu v tom ráfku úplně zarostlé....
Tak tomu teda moc nerozumím...
Co jsi to vyndal, když to šlo ven a co Ti to teď ven nešlo...???
No nic... Hlavně, že to dopadlo dobře a dráty máš venku.
Jestli jsi tohle všechno ale dělal jenom kvůli tomu, aby sis nabarvil kola, potom mi to úsilí přijde trošku zbytečný...
Jestli se doma nudíš a nemáš do čeho píchnout, zastav se u mě.
Mám tu spoustu dodělávek. Dám Ti najíst a kilo na hodinu...
A to se vyplatí...!!!
Budeš nasycen a ještě nechutně zbohatneš...
Upravil radosek dne 19.12.2011 11:52
PavelDR napsal:
Tak jsem poslechl Scofielda.Udělal jsem si v práci přípravek na vyrážení špic(pro odborníky drátů) a celkem přiměřenou silou jsem je vyťukal.Tak díky!
18.12.2011 22:10
PavelDR napsal:
...Jak jsem už tady psal udělal jsem si přípravek na vyrážení špic(drátů).Šlo to ovšem vyrazit jen ze středů a ty už mám i opískované.Když jsem se snažil dostat špice z ráfků,narazil jsem na další problém.Špice mají válcovaný závit a ten je o půl milimetru silnější než samotná špice.Jak se tady už psalo je to opravdu v tom ráfku úplně zarostlé....
Tak tomu teda moc nerozumím...
Co jsi to vyndal, když to šlo ven a co Ti to teď ven nešlo...???
No nic... Hlavně, že to dopadlo dobře a dráty máš venku.
Jestli jsi tohle všechno ale dělal jenom kvůli tomu, aby sis nabarvil kola, potom mi to úsilí přijde trošku zbytečný...
Jestli se doma nudíš a nemáš do čeho píchnout, zastav se u mě.
Mám tu spoustu dodělávek. Dám Ti najíst a kilo na hodinu...
A to se vyplatí...!!!
Budeš nasycen a ještě nechutně zbohatneš...
Jak píšeš.Hlavně,že jsem to konečně celé rozpletl.Kola prostě potřeují nový lak.Kdyby jsi někdy víděl moto z GB o které se majitel moc nestaral,tak by jsi to možná pochopil.Neboj se mám dost práce na své motorce.Vzhledem k tomu,že na této motorce nehodlám jezdit moc v terénu,tak ji chci mít pěknou.Mažná je to tady pro vás nepochopitelné,ale já už to tak prostě mám.Každá motorka co jsem kdy měl,měla být co nejlepší,abych z ní měl co největší radost.
PavelDR napsal:
Možná je to tady pro vás nepochopitelné, ale já už to tak prostě mám. Každá motorka co jsem kdy měl, měla být co nejlepší, abych z ní měl co největší radost.
... Klídek, chápu... kdo z nás je zcela zdráv, že...???...
Moje Barborka je pro mě nejhezčí, když ji zdobí mušky na světle, drápanec od hozené tlamy na blatníku a na ráfkách zbytky bahna od posledního Motání...
Mno.. Já mám asi docela problém.. Na zadním kole mi praskl drát.. Zkusil jsem ho vytáhnout, vyklepat, nic.. Tak jsem ho zakrátil asi na 1cm aby nepružil, x-krát prostříkl uvolňovačem na šrouby, prolil brzdovkou (žlutou i červenou), prostrříkl Konkorem, zkusil jsem ho pomocí závitovky vylisovat, kladívkem a kulatinou ho vyklepat a ani ťuk.. Ráfek je opravdu dost zbídačený, takže je to asi fest zarostlé, Italka, no.. Ostatní dráty jsou ok, i zvuk mají dobrý..
Doma mi už leží nová špice i nipl, ale nemám je kam vsadit..