Ahoj lidi.
Po letech kdy jsem neseděl na motorce, po letech váhání a vybírání jsem se rozhoupal a rozhodl, že si nakonec nekoupím Varadero, ale 1200GS.
Dnes jsem se byl na jedno podívat. Svezl jsem se na něm. Nemám žádné zkušenosti s boxerem ani kardanem. Po nočním pročítání diskusí, jsem se zaměřil na vůli zadního kola a světlo. Vůle žádná a motorka je opravdu z Itálie. Potřeboval bych však radu. Zahřátá na volnoběh měla občas nepravidelný chod. Jakoby ťukání. Zjistil jsem, že po zmáčknutí spojky to zmizí a motor má krásný chod. Může to být problém? Měl bych si dát bacha?
Něco se spojkou, či převodovkou?
Má to servisní knížku a km souhlasí, ale prý je národní sport je falšovat.
Přikládám fotku. Jinak moto je zde vystavené:
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/bmw/bmw-r-1200-gs/bmw-r-1200-gs-abs-324734.html
Díky předem za každou radu.
Petos přiložený následující obrázek:
Mlátí ti spojková lamela na hřídeli mám najeto 45 000 a dělá mi to taky.A stím volnoběhem je to normální že to kolísá je tam strašně velká tolerance na otáčkách..
Upravil servisak dne 12.12.2011 17:43
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Mlátí ti spojková lamela na hřídeli mám najeto 45 000 a dělá mi to taky.A stím volnoběhem je to normální že to kolísá je tam strašně velká tolerance na otáčkách..
Takže bych se tím neměl trápit?
Ještě jsem někde viděl, že někdo umí najít jak přesně vyšla motorka z fabriky. VIN má WB10307A74ZL27855.
Zjistil jsem akorát, že rok souhlasí. O tom, zda to bylo bouraný, nebo kolik to mělo najeto se asi nikdy nedovím co?
Díky všem.
no povedia ti to za nejakou tu flašku u dilera BMW.
nejako mi nesedi 8ma fotka. neni to nejake cele zkrižene?
a 14ta fotka. prečo je to na špaliku ked je to nahnute?
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Může to být pouze "vymlácená" spojková lamela (cena lamely cca 3000Kč, podle opotřebení přítlačáku a víka spojky možná dalších cca 10000Kč), ale taky to může být ložisko na vstupní hřídeli převodovky nebo ještě horší případ - někdy, když se motorka s takhle rachotící lamelou provozuje dlouho, může dojít ke zničení drážkování na vstupní hřídeli převodovky, na kterém je lamela nasunutá (tzn. u tohoto konkrétního modelu motorky je cena hřídele cca 5000Kč + další částky za gufera a vesměs i ložiska převodovky). U modelů od roku výroby 2008 a výše je vstupní hřídel s ozubeným kolem a tlumičem záběru v jednom kuse a stojí přes 10000Kč. U převodovek modelů 2008 a výše může tento zvuk dělat ještě pouzdro tlumiče záběru na vstupní hřídeli převodovky.
Motorka nemusí být jinak špatná (Šikule vozí vcelku pěkný kousky), ale chce to při koupi zohlednit cenu případné opravy.
Tady máš fotky abys měl představu o případném problému. Zrovna tu mám v dílně ten finančně nejhorší případ s vadnou hřídelí. http://tonda1200....CN7020.jpg http://tonda1200....CN7012.jpg http://tonda1200....CN7032.jpg http://tonda1200....N70341.jpg http://tonda1200....N70371.jpg
Upravil Tonda dne 12.12.2011 18:40
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
100bubu napsal:
no povedia ti to za nejakou tu flašku u dilera BMW.
nejako mi nesedi 8ma fotka. neni to nejake cele zkrižene?
a 14ta fotka. prečo je to na špaliku ked je to nahnute?
100bubu napsal:
no povedia ti to za nejakou tu flašku u dilera BMW.
nejako mi nesedi 8ma fotka. neni to nejake cele zkrižene?
a 14ta fotka. prečo je to na špaliku ked je to nahnute?
Chvilku mi to dalo, než jsem pochopil že komentuješ ty fotky z inzerce, ale nemám co bych k tomu řekl. Seděl jsem na tom poprvý. Hrozně se mi mlžila přilba, byla zima, prostě jsem si to moc neužil. Výbava se mi zdá slušná, cena snad taky. Jen pneu jsou sjeté.
Petos napsal:
Ještě jsem někde viděl, že někdo umí najít jak přesně vyšla motorka z fabriky. VIN má WB10307A74ZL27855.
Zjistil jsem akorát, že rok souhlasí. O tom, zda to bylo bouraný, nebo kolik to mělo najeto se asi nikdy nedovím co?
Díky všem.
Z fabriky vysla 3/2004.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tonda napsal:
Může to být pouze "vymlácená" spojková lamela (cena lamely cca 3000Kč, podle opotřebení přítlačáku a víka spojky možná dalších cca 10000Kč), ale taky to může být ložisko na vstupní hřídeli převodovky nebo ještě horší případ - někdy, když se motorka s takhle rachotící lamelou provozuje dlouho, může dojít ke zničení drážkování na vstupní hřídeli převodovky, na kterém je lamela nasunutá (tzn. u tohoto konkrétního modelu motorky je cena hřídele cca 5000Kč + další částky za gufera a vesměs i ložiska převodovky). U modelů od roku výroby 2008 a výše je vstupní hřídel s ozubeným kolem a tlumičem záběru v jednom kuse a stojí přes 10000Kč. U převodovek modelů 2008 a výše může tento zvuk dělat ještě pouzdro tlumiče záběru na vstupní hřídeli převodovky.
Motorka nemusí být jinak špatná (Šikule vozí vcelku pěkný kousky), ale chce to při koupi zohlednit cenu případné opravy.
Tady máš fotky abys měl představu o případném problému. Zrovna tu mám v dílně ten finančně nejhorší případ s vadnou hřídelí. http://tonda1200....CN7020.jpg http://tonda1200....CN7012.jpg http://tonda1200....CN7032.jpg http://tonda1200....N70341.jpg http://tonda1200....N70371.jpg
Díky za vyčerpávající odpověď. Platím zálohu a do konce roku snad bude doma. Koukal jsem na ty fotky a musím říct, že jsi neuvěřitelně pečlivej. Klobouk dolů. Já když něco dělám, tak mám kolem sebe bordel. Nějaký kontakt mi dáš kdyby náhodou? Myslím hlavně místo.
Petos napsal:
Ještě jsem někde viděl, že někdo umí najít jak přesně vyšla motorka z fabriky. VIN má WB10307A74ZL27855.
Zjistil jsem akorát, že rok souhlasí. O tom, zda to bylo bouraný, nebo kolik to mělo najeto se asi nikdy nedovím co?
Díky všem.
Z fabriky vysla 3/2004.
To jsem taky zjistil, spíše mi šlo o to, zda se dá nalézt zda byla opravdu servisovaná v Miláně v BMW a v udaných km.
Zítra zkusím lokální servis BMW...
to Petos: počítej s tím, že s tímhle stavem km už bude potřeba řešit tlumiče...a preventivně bych vyměnil všechny náplně včetně oleje kardanu
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
asimates napsal:
Tonda napsal:Zrovna tu mám v dílně ten finančně nejhorší případ s vadnou hřídelí.
Vždycky se to musí stát zrovna mě
A máš už nějakou představu o celkové ceně? Žádné další větší investice bych si nemohl dovolit....
Jenomže novou motorku taky ne...
Cena dílů bude počítám kolem 20000kč
To je masakr. Když jsem viděl ty fotky půlmotorek, tak ta práce taky nebude levná. To by mě zlikvidovalo. Rok se odhodlávám (a šetřím) na Varadero za max 120.000,-
Nakonec skočím do podstatně dražšího GS - a věřím, že jsem udělal dobře. Kdyby se mi to vysypalo jakmile v dubnu vyjedu, tak bych to musel dát k ledu...
No prodejce vypadá rozumě. Je sním dobrá domluva a někdo z fóra ho snad i zná. Snad to dopadne dobře.
Dnes jsem poslal zálohu. Děkuji všem za rady.
Já znám kluky z Šikule moto a jsou v pohodě měl sem od nich pár motorek a vždy v pohodě, nevozí žádný mrdky
Nač stahovat kalhoty když brod je ještě daleko
Myslím že by bylo fér napsat že GS 12, zvláště první modely, nejsou rozhodně bezporuchové stroje. Ale je to o štěstí a dobrém výběru. Pořád myslím, že je to lepší volba než Varan, skrze jízdní vlastnosti.
Pokud místní kluci píší, že prodejci jsou OK je to nadějné
Nicméně bych ošetřil smluvně nějakou záruku....spoluůčast...co já vím.
Možná by stálo za to zlanařit někoho (nejlépe Tondu ) ať ti na to koukne osobně.
Hodně štěstí