Dnes se mě přihodila nepěkná ošklivá věc. Po dvou dnech přejezdu Krušných hor a mnoha startování, topení heftama atd (vše bez problémů, starty vždy ok) jsem se stavil u kamaráda na cca hoďku a když jsem chtěl odjet, ani ťuk. Po otočení klíčku vše mrtvo, display ani neťuknul. Po chvilce laborování bylo jasno - vybitá baterka (1 měsíc stará). Chvilku jsme lezli po drátech a zkoušeli otáčet klíčkem ve spínačce a při tom jsem zjistil, že v poloze vypnuto a po vyndání klíčku stále svítí tlumený světlo (zadní taky) - spíš žhne, bo baterka byla skutečně vybitá. Tak jsem prozkoumával spínačku a zjistil jsem, že je vypadlý spodní blok se dvěma mikrospínačema. Nacvakl jsem ho spátky a po nahození moto startovacíma kabelama jsem dojel domu - cca 20km - a brambora zase startuje bez problémů. Tak se ptám, co to je za čertovinu? Může tenhle vypadlý zapalovací blok způsobit, že se mi nevypnou světla - to jsem po příjezdu ke kamarádovi nekontroloval, navíc bylo nízký slunce, takže bych si toho ani letmým pohledem nevšiml, jestli svítí - a tím pádem se mi po cca hodině vybije baterka? Nebo je to nějaká hlubší kulišárna? Díkas za náměty
Což to jo, ale spíš mě šlo o to, zdali v nějaký kombinaci tenhle povypadlej blok s mikrospínačema může způsobit to, že nezhasnou hlavní světla - čili že to CANbus-kakabus po minutě neodpojí. Pokud neodpojí, baterka se vybila svícením a je to jasný. Pokud to ale není ono, je pešek někde jinde a po pravdě nevim kde ho hledat. Kdyby byla v pr.. baterka, nenabila by se za 20km tak, abych s ní nastartoval. A i dneska žije a startuje....
...no možne to je keby si trebars pri otočenom klučiku rozpojil kontaktky na brzdovych spinačoch u modelov s posilovačom tak by posilovač vrčal až do mrtva....tak je možne že viac veci je urobenim system rozopinania okruhov